Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
  Utskriftsvänlig version

"fria instruktörer på plan"
Författare Meddelande
InläggPostat: lör sep 20, 2008 11:05 
Användarvisningsbild

Har en fundering om hur många klubbar ni vet av som har en fri instruktör / träningskväll och som ska finnas på plats mellan vissa tider?

Detta är något som jag själv saknar på min klubb och tanken är att intruktören ska ha ex gul reflexväst på sig så att alla på plan ska veta vem som "arbetar" den kvällen och denna fria instruktör är till för alla ekipage. Man behöver alltså inte ingå i någon kurs utan man kanske har kört fast i nåt moment eller dyl och vill ha hjälp..

Saknar även att klubben anordnar kanske en till två gånger i månaden en tävlingsträningskväll för vi som inte går alt kommer in på någon tävlingskurs.
Jag vet att detta kräver engagemang/tid och plats ect men det skulle vara guld värd.

Vad tycker ni?

¤ Slutligen blir de accepterade som alldeles självklara.
http://glockiz.wordpress.com/

Profil Skicka e-post  

Re: "fria instruktörer på plan"
InläggPostat: lör sep 20, 2008 15:49 
Användarvisningsbild

Hej!
På min klubb (Nacka BK) har vi "jourträning" varje måndag. Det är öppet för alla, en instruktör tar hand om valpfrågor och allmänlydnadssaker och en annan tar hand om tävlingsmomentfrågor. Ibland finns också rallylydnadsinstruktör eller agilityinstruktör där.

Våran tävlingssektor har träning på torsdagar, då finns ingen instruktör, utan man hjälper varann.

På vår klubb fungerar det bra, det är uppskattade och välbesökta kvällar. Klubben "behåller" även de som inte går kurs, och det skapar gemenskap. Så jag tror helt klart att klubben tjänar på den typen av aktiviteter.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: lör sep 20, 2008 19:13 

Jo, det finns på Varbergs brukshundsklubb också. Här kallas de kepsgubbar, och finns på plats på tisdagkvällarna då det är fri träning.
Det var jättelängesen jag var inne på nån tisdagkväll, men jag börjar nog igen när jag får min nya valp. Det är så bra miljöträning.
Det är skottträning klockan 18.30. Det är bra med en fast tid. Då kan man passa den ifall man vill träna, och passa sig för den ifall man har en skotträdd hund.... :twisted:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: sön sep 21, 2008 23:51 
Användarvisningsbild

Susann skrev:
Det är skottträning klockan 18.30. Det är bra med en fast tid. Då kan man passa den ifall man vill träna, och passa sig för den ifall man har en skotträdd hund.... :twisted:

Vi tog ju vår valpkurs på brukshundklubben och jag ville gärna testa skott. Vi kom dit denna ons 18.10, skott s k a avfyras 18.30 men ingen skytt. Pudelbäbben var bara 4-5 månader då och de sökte hårt efter skytten.
- Klart vi måste ha skott, Elliott är ju här :P :P :P
30 min försenat fyrades det av och inget brydde han sig då. Skotträdslan kom senare med fyrverkeriöverraskningarna. Usch!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis sep 23, 2008 13:42 
Användarvisningsbild

På Hammarö Brukshundklubb vet jag att de har sk onsdagsvärdar som hjälper till med lite av varje samt tar hand om nykomlingar. Skott kan förekomma mellan 19.30 och 20.00. Har ju annars en stor fördel att jag har fem klubbar till inom två mils resa - Karlstad (som ligger närmast mig fast vi kom inte med på kurs där), Forshaga, Kil, Grums samt Molkom. På Hammarö ska jag gå allmänlydnad med Albin, gick där med Emil också för några år sen.

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]