Jag har anmält mig själv till kursen och nu i sista minuten kom jag ju på att kanske det finns någon här som bara längtar efter att gå en klippkurs
Det enda jag vet själv är att han som håller i lärandet har väldigt lång kö för att ta emot hundar för klippning så jag gissar att han är mycket duktig och kompetent!
Jag har ingen aning om det finns platser kvar.
Sista anmälningsdag: 22:a februari till svansochelegans@hotmail.com
Upplägg för dagen
10-12 Toilette - en klädsam frisyr i vardagen
Anders Rosell, kennel Avatar, förevisar och går i genom hur man kan klippa vardagspudeln i en klädsam toilette 60. Historien bakom frisyren och hur vi kan förmå våra kunder att välja den här mer genomarbetade frisyren framför total nedrakning eller lammklippning. För nog är det här frisyren som klär den käcka aprikosa dvärgpudelkillen lika väl som den lätt grånosade svarta storpudeldamen?Vi utlovar massor av tips och tricks för att få linjerna på rätt plats, så var noga med att ta med skissblocket!
12-12.30 Frågestund och bildgenomgång
12.30-13.30 Lunch med trevlig samvaro och utbyte av erfarenheter
13.30-16.00 Babylejon - för utställningsringens stjärnor
Anders Rosell, kennel Avatar, låter oss få njuta av magiska stunder då han går genom babylejon frisyren och framför våra ögon får utställningsstjärnan att gnistra. Det här är tillfället att entusiasmeras och inspireras. Med den här genomgången har du målbilden klar för varje pudel, babylejonfrisyren är en klassisk utställningsfrisyr på samtliga storlekar.
16.00-16.30 Kaffe och välbehövlig fika
16.30-17.00 Utvärdering och frågestund