Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 9 inlĂ€gg ] 
  UtskriftsvĂ€nlig version

Klippa frisyrer
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: sön jul 19, 2009 12:13 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 199
Halloj! TÀnkte kolla om nÄgon vet om det finns nÄn sida eller pÄ youtube dÀr man kan fÄ lite hjÀlp om hur man klipper en riktig frisyr? :)
Har aldrig klippt med sax men nu tycker jag det Àr dags att prova :D Sen skulle jag vilja ha Hubert i en frisyr nÀr pÀlsen vuxit ut :) Second puppy, den tycker jag Àr söt och han hade nog passat i den. Sen verkar den lite lÀttare ocksÄ :P

SÄ vet ni nÄgon sida eller sÄ sÄ fÄr vi mer Àn gÀrna hojta till [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Med Elvis och lilla Hubert

Profil Skicka e-post  

Re: Klippa frisyrer
InlĂ€ggPostat: sön jul 19, 2009 18:19 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
NÄn sida vet jag inte, tycker det Àr svÄrt att stÄ framför datorn och klippa [set2/aim2/aim2/y15.gif] men jag kan varmt rekommendera boken "Poodle Clipping and Grooming" av Shirlee Kalstone. Pudelbibeln nr 1! [smilisar/celebrate13.gif] Den Àr pÄ engelska men den Àr lÀtt att förstÄ, det Àr ju enklare nÀr man Àr motiverad *s* Kolla pÄ pricerunner till exempel först innan du köper, den varierar vÀldigt i pris. Min gav jag nog bara runt 150 kr för med frakt. Den Àr vÀldigt utförlig, visar med text och bild i detalj precis vartendaste dugg som har med redskap, pÀlsvÄrd och frisyrer att göra, bÄde till vardags och utstÀllning.

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön jul 19, 2009 19:21 
AnvÀndarvisningsbild

TackTack :) Hehe sant. Du har en poÀng dÀr, jag ska nog inte stÄ framför datorn ;) Tur du sÀger till :P
Men jag har kollat pricerunner och billigaste ligger pÄ 162 kr, sÄ det var inte sÄ farligt :) DÄ ska vi ta och skaffa den lite lÀngre fram. Ingen idé att ta den nu dÄ han bara har en ca 2 cm pÀls :P SÄ nu ska det sparas ut! :D
De tur det vÀxer fort!

Tack Àn en gÄng :)

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n jul 20, 2009 1:52 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 633
Jag instÀmmer! "Poodle clipping and grooming" Àr suverÀnt bra. Förklarar sÄ jÀkla tydligt. Mycket prisvÀrd.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 22, 2009 12:46 

InlÀgg: 85
Njaeee... Visst Àr den bra - absolut.. skulle inte vilja vara utan den.. och det Àr ju tydligt hur man klipper med maskinen och sÄ... men inte frisyrerna tycker jag inte... det stÄr ju inte mycket om second puppy.. det Àr ju mest en massa fula konstiga vardagsfrisyrer.

Fattar inte varför inte nĂ„n duktig svensk skulle kunna skriva nĂ„tt dĂ€r man lite mer ingĂ„ende fĂ„r veta hur man gör nĂ€r man klipper second puppy... inte lammklippning.. och med lite bilder och sĂ„. Å va bra det hade varit..

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 22, 2009 15:26 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Åh, det hade jag ju glömt!! [set2/aim2/aim2/y13.gif]

Du kan köpa ett klipphĂ€fte frĂ„n pudelparadiset http://www.butik.trimkompaniet.com/product_info.php?cPath=122_180&products_id=244 Mia Ö Ă€r jĂ€tteduktig bĂ„de pĂ„ att klippa och beskriva hur man fĂ„r till en snygg second puppy! [smilisar/agreement5.gif] I hĂ€ftet beskrivs Ă€ven hur man gör en lammklippning och t-60.

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 22, 2009 16:29 

InlÀgg: 85
Precis det jag syftade pĂ„.. blev vĂ€ldigt besviken pĂ„ det hĂ€ftet - det Ă€r ju vĂ€ldigt allmĂ€nt och handlar mest om lammklippning.. det heter tom Hur man klipper sin pudel i vardagsfrisyr. Och innehĂ„ller 1 st bild i den lilla del som handlar om second puppy om jag inte minns fel. Å va jag gnĂ€ller.. men det Ă€r verkligen trĂ„kigt att det inte kan finnas mer info..

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 22, 2009 18:40 
AnvÀndarvisningsbild

Hmm, nu hĂ€nger jag inte med riktigt :P Vilken Ă€r det som inte Ă€r lika bra nĂ€r det kommer till saxen? Är det "Poodle clipping and grooming"?
Borde jag alltsÄ ta hÀftet frÄn pudelparadiset ist? Det Àr ju en secon puppy jag vill testa mig pÄ :)

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 22, 2009 23:27 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 633
Ms-mee skrev:
Hmm, nu hĂ€nger jag inte med riktigt :P Vilken Ă€r det som inte Ă€r lika bra nĂ€r det kommer till saxen? Är det "Poodle clipping and grooming"?
Borde jag alltsÄ ta hÀftet frÄn pudelparadiset ist? Det Àr ju en secon puppy jag vill testa mig pÄ :)

Ta bÄda! Ingen av dom Àr ju speciellt dyr och sÄ fÄr du "hjÀlp" pÄ lite olika sÀtt. De kompletterar varandra tycker jag.

I början klippte jag enligt egna noteringar frÄn erfarna klippare jag vÀnde mig till. Stod en bit bort och stÀllde tusen frÄgor medan de klippte Elliott. Gillade Pudelparadisets hÀfte nÀr jag köpte det, det var det första av de tvÄ. Gillade ocksÄ Clipping and grooming för dÀr visar mÄnga mera frisyrer som hjÀlper en sjÀlv till att bli lite vild i tanken och vÄga klippa till.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 9 inlĂ€gg ] 

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: