|
Sida 1 av 1
|
[ 9 inlägg ] |
|
Kastration, förändras pälsen?
| Författare |
Meddelande |
|
Velsan
|
Postat: fre sep 11, 2009 17:51 |
|
|
|
Som rubriken lyder, om man kastrerar sin tik, förändras pälsens struktur eller kvalitet då? Vet att det kan bli så för vissa andra hundraser tex berner sennen.
MVH// Vanja
|
|
| Upp |
|
Re: Kastration, förändras pälsen?
|
Anne & Elliott
|
Postat: fre sep 11, 2009 19:17 |
|
|
Jag tror utifrån det jag läst och minns ![blink [set2/aim2/aim2/y15.gif]](./images/smilies/set2/aim2/aim2/y15.gif) att det är olika från hund till hund, vissa ändras den på medan den hos andra inte ändras alls.
|
|
| Upp |
|
|
Velsan
|
Postat: fre sep 11, 2009 19:32 |
|
|
|
Ja då kan det ju vara dumt att chansa, får man vänta tills man ställt färdigt sin hund :) Vill gärna ha mina djur kastrerade. Men kan ju lika gärna vänta ett tag, vem vet ens hund kanske blir riktigt framstående och bör föra sina gener vidare ;) Men vid 5-6 års ålder så rycker prylarna ;) för säkerhets skull.
|
|
| Upp |
|
|
Majsan
|
Postat: fre sep 18, 2009 15:29 |
|
|
Tycker att färgen blivit lite blaskigare på Puzzel efter kastreringen, men strukturen är den samma och växtkraften har definitivt inte minskat ![big grin [set2/aim2/aim2/y2.gif]](./images/smilies/set2/aim2/aim2/y2.gif)
_________________ Om någon du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat. N. Puh
|
|
| Upp |
|
|
Bitte
|
Postat: lör sep 19, 2009 14:51 |
|
Blev medlem: sön apr 13, 2008 14:53 Inlägg: 92 Ort: Nacka-Stockholm
|
men färgen kanske beror på ålder...... dom slutar ju inte att åldras ![yes [smilisar/agreement5.gif]](./images/smilies/smilisar/agreement5.gif)
_________________ Kennel Kaseths Inu's Bitte, Elliot, Candy, Smulan, Skorpan Speedy o Zorro Såra hellre med sanningen än gör någon lycklig med en lögn. Sanningen sårar direkt. Lögnen sårar hela livet.
|
|
| Upp |
|
|
lolitha
|
Postat: sön sep 20, 2009 15:46 |
|
|
|
Niklas blev blå, men så har han massor med olka färger i sina gener och uppfödaren sa att han pappa blivit blå så om det är kateringen vet jag inte.
_________________ ¸,.·´♥`·.,¸ ¸,.·´♥`·.,¸ ¸,.·´♥`·.,¸ ¸,.·´♥`·.,¸ ¸,.·´♥`·.,¸ Lolitha med Undi (Trälebo Undin) och Niklas (Jawazza Practical Magick)
|
|
| Upp |
|
|
Mia & Algot o Casper
|
Postat: tis sep 22, 2009 9:23 |
|
Blev medlem: mån apr 14, 2008 13:54 Inlägg: 385 Ort: Odensala, Märsta
|
Ska bli intressant och se hur Caspers päls blir efter kasteringen nu i oktober. Färgen kan nog inte ändra sig så mycket då han är mörkgrå/vit harlekin. Däremot hoppas jag att han inte blir tunnare i pälsen, utan tjockare istället. ![smile [set2/aim2/aim2/y16.gif]](./images/smilies/set2/aim2/aim2/y16.gif)
_________________ Mia med storpudeln Otto och dom små harlekinpudlarna Algot och Casper. Det är inte storleken det hänger på.
http://www.nogg.se/pudelgalningarna
|
|
| Upp |
|
|
Anna&räserpudlarna
|
Postat: tis sep 22, 2009 11:24 |
|
|
Emil har fått fjösigare päls tycker jag, det har gått snart tre månader sen han kastrerades. Det är inte lika mycket styrsel i den och den är lite svårare att få jämn när jag klipper. Antydan till tovor också ![blä [set2/aim2/aim2/y7.gif]](./images/smilies/set2/aim2/aim2/y7.gif) fast det kanske jag inte ska ta alltför allvarligt på, han blev nämligen inte varken borstad eller badad på drygt fem veckor pga sin benskada (halvt avslitet korsband) eftersom jag ville att han skulle få vila å så vågade jag knappt röra benet. Men nu är han nyfixad, ska lämna pälsen ifred några veckor igen så får vi se vad som händer med den.
_________________ Anna med Albin och Pixie (Emil i pudelhimlen)
Pudeltrassel Min NYA pudelblogg
AnnaLavinia Min syblogg
|
|
| Upp |
|
|
Tessi
|
Postat: tis sep 22, 2009 13:25 |
|
|
|
Rocky är 2.5 år och blev kastrerad i slutet av mars det här året. Hans päls har blivit mycket strävare..
|
|
| Upp |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 9 inlägg ] |
|