Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
  Utskriftsvänlig version

Hur gör man för att inte hunden ska få öronpälsen i munnen??
Författare Meddelande
InläggPostat: mån okt 05, 2009 13:13 

Konstig fråga kanske men känns alltid som om det bara är min pudel får öronpälsen i munnen hela tiden när jag ska visa henne. Visst - lite kan ju ligga i handlingen.. men nää.. har kollar hur proffsen gör... även EFTER de vunnit och kanske släppt efter i kopplet och tar emot gratulationer så har deras hundar ALDRIG öronpälsen i munnen och trasslar till den och spottar..[set2/aim2/aim2/y14.gif]

Vad är hemligheten? Är det uppsättningen? Eller har de tunnat ut öronen på hundarna? Eller är de behandlade med ngt extra tungt balsam? Eller har min pudel bara ovanlig tjock öronpäls.. ??? Vad är hemligheten?

Profil Skicka e-post  

Re: Hur gör man för att inte hunden ska få öronpälsen i munnen??
InläggPostat: mån okt 05, 2009 16:54 
Användarvisningsbild

Tjaaa... kanske samma fenomen som att Albins halsband snurrar varv på varv på varv så kopplet totalt tjottar ihop sig med pälsen [set2/aim2/aim2/y7.gif] Detta händer förstås bara i ringen och jag vet inte hur många olika halsband och koppel jag provat på honom eller hur hårt/löst jag sätter halsbandet. Samma resultat varje gång :roll: Lätt tröttsamt.

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mån okt 05, 2009 19:13 
Användarvisningsbild

Även jag har en "snuttare". Jag ser till att alltid ha snoddade öron, tar bort snodden precis innan vi springer in i ringen, och sätter dit en direkt när vi är klara. När vi är klara för dagen snoddar jag ordentligt direkt.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis okt 06, 2009 9:01 

Nä - utanför ringen har min oxå alltid tofsar och hon bryr sig aldrig själv om sina öron.. hon hatar lika mýcket som jag att de kommer i munnen när de är utsläppta. Kanske skulle vi träna mer på att ha dem utsläppta... hmm.. kanske kan hon lära sig att hålla munnen stängd... Kanske beror det helt enkelt på att hon springer med öppen mun.. som ju hundar gör när de är glada och förväntansfulla.. men det ser ju de andra oxå ut att vara..??? Märkligt.. men de kanske har kanske tränat på det..??

Men skönt och höra Anna att det finns fler som har bekymmer... [set2/aim2/aim2/y15.gif] - håller med att det är klurigt med halsbandet oxå-- har fått tips om att sätta det mellan två slingor och fästa med gummiband.. men tycker inte det hjälper det snurrar runt och har sig ändå.. och snacka om att det trasslar in sig då..

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]