Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
  Utskriftsvänlig version

Re: Vad tränar/tävlar ni i med era hundar?
Författare Meddelande
InläggPostat: tis aug 11, 2009 9:08 
Användarvisningsbild

Jo, rally kommer vi väl att starta i när det blir officiellt också såklart.
Jag upplever inte att Ragnar tycker att det krockar med vanliga lydnaden- eftersom jag beter mig så annorlunda!

Sen så lovar jag att om det skulle komma att arrangeras något working test (jaktapporteringsprov med dummisar) där pudlar kan delta så kommer Bosse och jag att ställa upp!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis aug 11, 2009 15:50 
Användarvisningsbild

Jammen jag är ju senil!!!!!
Vi tränar (tävlar inte) ju också Rallylydnad. Båda vovvsen. Har tom kursat i ämnet!!!

Jag tycker inte heller det krockar, många moment är desamma som i "vanliga" tävlingslydnaden - största skillnaden är att man i Rallyn får PRATA med hunden under loppet! Det ger tom pluspoäng! [set2/aim2/aim2/y6.gif]
Det enda som i början var lite knepigt, var att få hunden i rallyn att sitta framför föraren....Stina var så drillad på fotposition, så det krävdes lite extra just där!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons aug 12, 2009 10:22 

Jag har gått Rallylydnadskurs och nu går jag kantarellsök med min Rocky och så klart tränar vi vanlig lydnad "vardagligt"..
Rocky tycker allt är jättekul.. Funderar på lite Agility oxå.. Jag tränar med Rocky bara för träningens skull då jag inte har tid att åka runt och tävla..

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre aug 14, 2009 20:33 
Användarvisningsbild

Pompe är utställd med ettor och HP:n. Förhoppningsvis går det ännu bättre så småningom.
Vi tränar lydnad och planerar att starta på tävling snart.
Vi spårar en hel del, och tanken har väckts på att tävla någon gång.

Agilityn, som var anledningen till att jag valde mellanpudel, har vi börjat så smått med. Tyvärr blir det nog ingen längre tävlingskarriär där, eftersom att han förmodligen hamnar i Large, vilket jag tror kan bli slitigt för honom.

I övrigt är hans stora intresse att studsa, hade det gått att tävla i hade han vunnit...

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: lör aug 15, 2009 20:08 

Vad roligt med alla som är så aktiva med sina pudlingar!

Med min storpudelhane Vippson tränar jag och tävlar i lydnad. Vi har ett förstapris i klass 2 och hoppas på fler. Men satsar hur som helst på trean till våren.

Och så tränar vi sök och räknar med start i appellklass till våren (här skyndar vi långsamt [set2/aim2/aim2/y2.gif] ).

Ja, vad mer... Vi tränar simning + apportering som fysträning då.

Ibland tränar vi lite agility i all enkelhet men är riktiga rookies där. Och uppletande förstås.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis aug 18, 2009 16:37 
Användarvisningsbild

Sofia_K skrev:
Jo, rally kommer vi väl att starta i när det blir officiellt också såklart.
Jag upplever inte att Ragnar tycker att det krockar med vanliga lydnaden- eftersom jag beter mig så annorlunda!

Sen så lovar jag att om det skulle komma att arrangeras något working test (jaktapporteringsprov med dummisar) där pudlar kan delta så kommer Bosse och jag att ställa upp!

Fast du får starta din pudel på vilket workingtest som helst som är öppet för alla raser. Tror inte att det kommer arrangeras något WT bara för pudlar. Det är alldeles för mycket jobb med att arrangera ett sådant och alldeles för få pudlar i Sverige som aktivt tränar jaktapportering för att det skulle gå ihop.

Själv har jag tränat jaktapportering, lydnad och spår med min gamla innan han blev pensionerad pga sjukdom.

Slyngeln är just nu bara slyngel och vi tränar smått lydnad, spår och liiite jaktapportering.

Vår tredje pudel som nu är borta, var troligen den första pudeln någonsin som startade på ett WT i SSRK Dalarnas historia.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor aug 20, 2009 15:13 
Användarvisningsbild

För oss är det mest agility som gäller!

Bruno tävlar i agilityklass 3 och hoppklass 3 small. Han har även kvalat till SM 4 gånger och tog i år silver på Ungdoms-SM i klass 3. :D

Harry tävlar i agilityklass 3 och hoppklass 3 medium. Han har haft en trasslig säsong i år pga skador, men har nu äntligen börjat kännas pigg och fräsh igen! [smilisar/agreement5.gif]

Jack tävlar i agilityklass 1 (1 pinne) och hoppklass 2 (2 pinnar) medium och har alltså bara en pinne kvar till hoppklass 3. En del av mig hoppas att vi ska få vara kvar i hoppklass 2 ett litet tag till, så att han hinner mogna. Jack har nämligen bara tävlat i 3 månader och har inte ens fyllt 2 år än, så jag tycker att han är lite väl ung för att tävla mot agilitychampions! :P
I år vann Jack även Ungdoms-SM i klass 1! [smilisar/celebrate13.gif]
Jack är även utställd med CK och CERT, men det har blivit väldigt få utställningar i år då vi istället har varit på agilitytävlingar, men nästa år då...!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor aug 20, 2009 23:10 
Användarvisningsbild

Grattis Olivia! Vad ni är duktiga! Nu vill vi se bilder i Norras vinnargalleri på alla dina duktiga pudlar. Skicka in dem till Anna! Snälla! [smilisar/love51.gif]

http://thereseonline.zoomin.se/

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor aug 20, 2009 23:18 
Användarvisningsbild

Jag har redan fått bilder från Olivia! Ska bara lägga upp dem! [set2/aim2/aim2/y15.gif]

/Anna

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre aug 21, 2009 11:22 
Användarvisningsbild

theresee skrev:
Grattis Olivia! Vad ni är duktiga! Nu vill vi se bilder i Norras vinnargalleri på alla dina duktiga pudlar. Skicka in dem till Anna! Snälla! [smilisar/love51.gif]

Tackar! :D Jo, jag har skickat in resultatet från U-SM, men jag ska bli bättre på att skicka in resultat från vanliga tävlingar också! :P

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]