Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 25 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2, 3  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Nytt förslag!!
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: mĂ„n aug 04, 2008 21:41 

InlÀgg: 240
SÄhÀr skrev jag nyss inne pÄ Susanns forum:

men hade det inte varit nÄgot?

att utveckla bruks, lydnad, viltspÄr och agility sidorna i PN betydligt mer.
nÄgon i var gren som Àr duktig pÄ vardera, och som fÄr en Äterkommande spalt, dÀr man dels kanske presenterar ett tÀvlingsekipage Ät gÄngen, med foto och allt.

Dels sÄ presenterar man i var gren, en utmaning, dvs en övning m tillhörande trÀningstips - för pudelÀgare att trÀna pÄ tills nÀsta PN.

dÄ hade kanske fler pudeluppfödare börjat förstÄ skillnaden mellan alla grenarna? dÄ hade kanske sporterna fÄtt större genomslag?

(fast - javisstja - nu kommer jag ju med fler sÄdana dÀr mot-reglerna-förslag... eller??)

Hanna - jodÄ jag kan ta brukssidan, och lÀgga upp knepigheter i spÄret, och förklara hur sök och rapport gÄr till - om ingen annan vill ha den - Maud, kanske??

Lydnadssidan - finns det duktigare personer pÄ Àn jag - föreslÄr Laila??

Agility - nominerar allas vÄr Ag-frÀlsta Lena A, som Àr tÀvl led och instr i agility

ViltspÄr - ja, du kanske Hanna? El Fredrik? El Ingela - fast det blir kanske svÄrt, med tanke pÄ dyslexin.

OCH - om det blir en sÄdan förÀndring i PN, sÄ tycker Àven jag att det Àr vÀrt medlemsavgiften. Men jag vet inte om det Àr genomförbart - har för mig att kolossen SPK mÄste ha val pÄ ett möte, för att man ska fÄ vara Äterkommande skrivare/ansvarig för en sida... Och dÄ mÄste vi ju lÀgga förslag pÄ det först i nÄgon avdelning och om det öht kommer vidare fr avdelningen, sÄ tar det nog nÄgra mÄnader el sÄ, innan nÄgot Àr beslutat...
Åh förlĂ„t - nu var jag dĂ€r igen....

Visst hade det varit en kick-start för PN?

Profil Skicka e-post  

Re: Nytt förslag!!
InlĂ€ggPostat: mĂ„n aug 04, 2008 23:20 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 633
SuverÀnt bra förslag - tummen upp!!!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 05, 2008 11:08 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 22
Bra förslag dÄ hade tidningen varit intressant att lÀsa. Nu Àr det tyvÀrr bara nÄgot som man blÀddrar igenom pÄ fem minuter.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 05, 2008 11:16 

braas skrev:
Bra förslag dÄ hade tidningen varit intressant att lÀsa. Nu Àr det tyvÀrr bara nÄgot som man blÀddrar igenom pÄ fem minuter.

ojdÄ - du tar hela 5 minuter pÄ dig... dÄ klÄr jag nog dig.... :)

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 05, 2008 19:12 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 80
Tycker ocksĂ„ det Ă€r ett bra förslag!! Överhuvudtaget skulle det vara kul att lĂ€sa lite mer om olika hundsporter! Kanske det kunde bli en likadan spalt om utstĂ€llning ocksĂ„ med typ handlingtips? Kanske en med vardagsaktivering?
i SÄfall fÄr vi ju med rubbet!!! :D

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 05, 2008 19:36 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 633
Lollo skrev:
Tycker ocksĂ„ det Ă€r ett bra förslag!! Överhuvudtaget skulle det vara kul att lĂ€sa lite mer om olika hundsporter! Kanske det kunde bli en likadan spalt om utstĂ€llning ocksĂ„ med typ handlingtips? Kanske en med vardagsaktivering?

MÄste allt vara aktivering? Tror att jag ÀndÄ förstÄr vad du menar, att fÄ in Àven den helt vanliga hemmahunden... Ex: Soffpotatisen Elliotts senaste strapatser Eller sÄ förstod jag dig fel :)

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 05, 2008 20:49 
AnvÀndarvisningsbild

Anne & Elliott skrev:
Lollo skrev:

MÄste allt vara aktivering? Tror att jag ÀndÄ förstÄr vad du menar, att fÄ in Àven den helt vanliga hemmahunden... Ex: Soffpotatisen Elliotts senaste strapatser Eller sÄ förstod jag dig fel :)

Jag menar typ roliga saker man kan göra med sin hund som inte behöver vara tÀvlingsinriktat.
Det har ju i och för sig varit en del kÄserier om hundars strapatser i PN redan!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 05, 2008 21:12 

Anna m Indy har tagit pÄ sig att i varje nummer lÀgga in en Utmaning.
Hon anger vilket trix som ska lÀras hunden innan nÀsta nummers manusstopp och det kan dÄ röra sig om att lÀra hunden att gÄ 5m pÄ bakbenen, utan att sÀtta ner framtassarna. El att stÀda upp i barnens rum. El likn.
Har alltsÄ inget alls med tÀvling att göra.
Hon Àr dÄ ocksÄ envÀldig domare, och avgör bland inskickade foton som bevisar att hunden kan. Vi har föreslagit en PUDEL tshirt som vinst till vinnaren i varje nummer... 4 Tshirts om Äret ska vÀl SPK kunna ha rÄd med...

Och om nÄgon vill ha tex en juniorhandling ruta, dÀr nÄgon i varje nummer lÀgger upp trÀningen för de som hÄller pÄ - ja, det Àr bara att tillÀgga det till förslaget.

Om det gÄr igenom...

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 05, 2008 21:41 

El vad sÀgs om en Pudel-Ungdoms sida?
som dÄ kan ta upp tex junior handling och freestyle och andra sporter som brukar dra ungdomar... utöver agility dÄ...

Men det behövs ju nÄgon som hÄller i det dÄ... som vill och kan...
och inte bara i ett nummer utan i ett par Är framöver...

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 05, 2008 23:08 
AnvÀndarvisningsbild

Puh skrev:
Anna m Indy har tagit pÄ sig att i varje nummer lÀgga in en Utmaning.
Hon anger vilket trix som ska lÀras hunden innan nÀsta nummers manusstopp och det kan dÄ röra sig om att lÀra hunden att gÄ 5m pÄ bakbenen, utan att sÀtta ner framtassarna. El att stÀda upp i barnens rum. El likn.
Har alltsÄ inget alls med tÀvling att göra.
Hon Àr dÄ ocksÄ envÀldig domare, och avgör bland inskickade foton som bevisar att hunden kan. Vi har föreslagit en PUDEL tshirt som vinst till vinnaren i varje nummer... 4 Tshirts om Äret ska vÀl SPK kunna ha rÄd med...

Och om nÄgon vill ha tex en juniorhandling ruta, dÀr nÄgon i varje nummer lÀgger upp trÀningen för de som hÄller pÄ - ja, det Àr bara att tillÀgga det till förslaget.

Om det gÄr igenom...

Det lÄter ju jÀttebra!! Lycka till och hoppas förslaget gÄr igenom!! :D

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 25 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2, 3  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori