Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 22 inlägg ]  GÃ¥ till sida 1, 2, 3  Nästa
  Utskriftsvänlig version

Nu rör det på sig i södra
Författare Meddelande
InläggPostat: mÃ¥n feb 16, 2009 16:57 

Nu kommer det att börja röra på sig ORDENTLIGT hos oss i södra!

Efter årsmötet så skapade Anita en Kommitté, som kallas Lydnadskommittéen, men där även agility, bruks, viltspår, MH, osv - ingår.
Vi kommer att bli ett starkt gäng som ska försöka rycka loss alla försoffade 'gamla' pudlar i Skåne och Småland.
Det är i nuläget Anita, Kerstin m Viska och jag. Ytterligare 2 st är tillfrågade idag, så de kan få svara först innan jag lägger ut deras namn.. kanske.. :idee: :lol:

Våren börjar lite försiktigt med 3 olika prova-på kurser i Rallylydnad, Agility och Freestyle (nädå Anders, jag lovar att inte avslöja dig.. :wink: ).
Dessa prova-på kurser kommer till hösten att följas upp med ordentliga kurser i varje gren. Och flera kurser kommer att hamna i gränstrakterna mellan småland och skåne, så nu kan minsann varken Blekingepudlarna eller Smålandspudlarna gnälla på avstånd heller längre!!
Även viltspårskurs står på planeringen inför hösten!!

Massor av förslag finns redan till vad mer man kan hitta på - bl a så funderas det på en inoff Agility-tävling, det funderas på klickerkurser, spårkurser, och jag har frågat Benny-Carina ifall hon vill hålla en prova-på-rapport dag, kanske i samarbete m västra, då hon ju bor mitt emellan Skåne och Halland.

MH flyter på, och anordnas alltefter behov. Däremot märker vi av en sviktande andel anmälningar här - vill verkligen inte fler beskriva sina pudlar? Anmäl er till Anita och hjälp oss att få till en så komplett bild som möjligt av pudelns mentalitet idag!!

Allting kommer att annonseras på södras hemsida, samt naturligtvis i Pudelnytt!!

Fler ideer och förslag kan skickas till mig, eller så kan ni gå in på Pudelklubben södras hemsida, och maila era förslag till styrelsen.

Senast redigerad av Puh tis feb 17, 2009 18:03, redigerad totalt 1 gång.

Profil Skicka e-post  

Re: Nu rör det på sig i södra
InläggPostat: mÃ¥n feb 16, 2009 18:31 
Användarvisningsbild

Åh vad spännande! Hoppas att det verkligen kommer massor av människor nu så att alla får inse hur roligt det är att jobba med sin pudel!! [smilisar/celebrate13.gif]

/Anna

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis feb 17, 2009 15:26 
Användarvisningsbild

Hmmm mellan skåne och småland, kan man hoppas på att det blir i blekinge då? [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis feb 17, 2009 18:01 

nä men det kommer att hända en del i Osby-trakten - och det ligger ju nästan i mitten av Blekinge-Skåne-Småland... Eller?? [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons feb 18, 2009 2:13 
Användarvisningsbild

Puh skrev:
Och flera kurser kommer att hamna i gränstrakterna mellan småland och skåne, så nu kan minsann varken Blekingepudlarna eller Smålandspudlarna gnälla på avstånd heller längre!!

Osby ligger ungefär 18 mil bort från mig i småland... så någon kurs blir inte aktuell för mig att gå där [set2/aim2/aim2/y15.gif] Men skulle ni anordna mentalbeskrivningar så blir det genast intressant även om man får åka en bit. Får även andra raser delta om det finns vakanser?

Bra att ni belyser träning med Pudel. För även om man inte kan åka just till dessa kurser så kanske intresset väcks. [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons feb 18, 2009 10:51 
Användarvisningsbild

Jaha det var ju lite synd. 12,5 mil känns lite långt att åka för att träna. Men men kul att ni startar något för pudelägare.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons feb 18, 2009 16:00 

Men - 18 och 12 mil skulle funka.. ifall det blir heldagsarrangemang!!

Karin - jag vet inte ifall andra raser får vara med på de inplanerade mentalbeskrivningarna. Maila Anita och fråga. Troligen kommer många av SPKs MH att förläggas där, så se till att anmäla smålandpudlarna nu!!

Och eg så letar jag efter någon mer norr-liggande smålands-själ - som skulle kunna arrangera lite kul grejer 'mitt i småland'. Intresserad Karin? Maila mig.
Jag vet att ni har en utomordentligt trevlig klubbstuga m fin plan - jag har nämligen varit på läger där - med ett gäng pudlar!!

Och Jenn - samma gäller i Blekinge. Intresserad? Maila mig.

Kanske klickerkurs till att börja med?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons feb 18, 2009 23:03 
Användarvisningsbild

Puh skrev:
Men - 18 och 12 mil skulle funka.. ifall det blir heldagsarrangemang!!

Karin - jag vet inte ifall andra raser får vara med på de inplanerade mentalbeskrivningarna. Maila Anita och fråga. Troligen kommer många av SPKs MH att förläggas där, så se till att anmäla smålandpudlarna nu!!

Och eg så letar jag efter någon mer norr-liggande smålands-själ - som skulle kunna arrangera lite kul grejer 'mitt i småland'. Intresserad Karin? Maila mig.
Jag vet att ni har en utomordentligt trevlig klubbstuga m fin plan - jag har nämligen varit på läger där - med ett gäng pudlar!!

Javisst 18 mil är helt okej om det är en heldagskurs [smilisar/agreement5.gif]

Jag har sett bilder från er kurs. Tror det var på Wredes sida? Jätteskoj!!

Har du Anitas mailadress? Jag har inga pudlar kvar att beskriva men en liten Portugisisk vattenhund däremot. Så jag kan ju fråga i alla fall...

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor feb 19, 2009 0:12 

gå in på södras sida...
Anita står med bland kontakterna... [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor feb 19, 2009 13:59 

Då har de två sista accepterat platserna i kommitteen.
Det är Annika m Idun - SM Kvalad i agility m sin pudel - kommer att fungera som agility-ansvarig.
Och Caroline - som tävlar lydnad m sin pudel.

Nu saknas bara någon i Småland och Blekinge - som kan vara 'platsansvarig' för arrangemang i de områdena. Såklart m vårt bistånd och stöd.
Det lär ju bli svårt för oss härnere annars, att få igång dessa områden - då vi inte känner till varken folk el mark där.

Karin och Jenn - känn er manade!! [set2/aim2/aim2/y3.gif]

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 22 inlägg ]  GÃ¥ till sida 1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]