Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 22 inlägg ]  GÃ¥ till sida FöregÃ¥ende  1, 2, 3
  Utskriftsvänlig version

Re: Nu rör det på sig i södra
Författare Meddelande
InläggPostat: fre feb 27, 2009 18:12 

Madde & Curly skrev:
Låter kanonkul! Men jag tillhör nog oxå skaran som oxå tycker att det är liiite långt ändå att åka... men det är klart nån gång kan det ju vara kul att träna med andra pudlar! Och vi kan väl bestämma att vi lägger en tråd om samåkning så blir det ju både roligare och billigare att åka. Annars känns det som att jag helst kör till skåneland för klippkurser - de är ju omöljiga att gå på annat håll tex i sbk.. [set2/aim2/aim2/y2.gif] Men ni som är aktiva får gärna slänga ett mail till mig om ni vill ha hjälp med ngn aktivitet

Hej Madde,
vad bra!!
Var bor du då?
Det är för oss härnere helt omöjligt att känna till folk och marker, och klubbar - var vi kan få vara, el var det ens finns lokal som passar.
Bor du mitt i Småland och känner till en riktigt naturskön skog, m fin slinga - så kunde man börja med en promenad - och på det viset pejla av vilken typ av pudelägare som finns i Småland.
Känner du till en bra bk-klubb, så kan vi lätt få ihop tex Klickerkurs heldag för pudlar, el kanske en dag m vardagslydnad? El agility?
Det hänger såklart på efterfrågan oxå, men det kanske kommer ifall det finns något arrangemang att anmäla sig till?
I vilket fall, så kan man sätta ut 'minst 5 anmälda, annars ställs kursen in' - el liknande.
Vi i kommitteen fixar och donar m anmälningar, pengar osv - men vi kan inte Småland, och det krävs lite engagemang fr någon där, för att det ska kunna börja hända något. Det behövs någon där som vet vem man ska ringa på tex en bk-klubb.

så - var bor du och vill du? [smilisar/love51.gif]

Profil Skicka e-post  

Re: Nu rör det på sig i södra
InläggPostat: tis mar 03, 2009 14:20 

Japp - bor mitt i småland - i växjö! Jag är inte aktiv i nån hundklubb numera - men medlem i Växjö BK så där kan man ju hyra lokaler och appellplan och agilitybana ( har dock ingen aning om vad det skulle kunna kosta..??) Finns även gott om andra små klubbar runt om med stugor och planer - så det borde gå att lösa om man vill ordna ngn 1-dagskurs iallafall. Finns en del olika "hundföretag" oxå som har olika aktiviteter som man eventuellt kanske kunde boka in speciellt för pudelklubben typ klicker, rally och sånt? Har en del gamla kontakter sen jag var aktiv i hundungdom oxå med intruktörer som man skulle kunna fråga. Så visst går det att ordna grejer .. men som sagt det är ju frågan vad det finns för intresse..svårt att veta ju. Jag var med på en pudelpromenad här i stan en gång innan jag själv hade pudel - men det var det "bara" uppfödarna i trakten som slöt upp .. men det är ju många år sen nu...

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 22 inlägg ]  GÃ¥ till sida FöregÃ¥ende  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]