Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 22 inlägg ]  GÃ¥ till sida FöregÃ¥ende  1, 2, 3  Nästa
  Utskriftsvänlig version

Re: Nu rör det på sig i södra
Författare Meddelande
InläggPostat: fre feb 20, 2009 0:41 
Användarvisningsbild

Puh skrev:
Karin och Jenn - känn er manade!! [set2/aim2/aim2/y3.gif]

Hade jag lite tid över så... [set2/aim2/aim2/y7.gif] [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre feb 20, 2009 13:03 

tja... ifall det inte finns någon öht som känner sig manad att vara aktiv i Småland el Blekinge - så kan ju ingen heller förvänta sig att det kommer att hända något där...

Då händer ju 'allting' i de områden där det finns eldsjälar... och då får en del medlemmar långt avstånd till de roliga arrangemangen.

Jag tar med mig detta på vårt första möte nu på söndag.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: lör feb 21, 2009 2:31 
Användarvisningsbild

Puh skrev:
tja... ifall det inte finns någon öht som känner sig manad att vara aktiv i Småland el Blekinge - så kan ju ingen heller förvänta sig att det kommer att hända något där...

Då händer ju 'allting' i de områden där det finns eldsjälar... och då får en del medlemmar långt avstånd till de roliga arrangemangen.

Va? Jag har inte förväntat mig någonting alls. Tyckte det lät skoj med endagarskurs även om jag skulle fått åka lite. Finns inte tiden att engagera sig i fler aktiviteter än man redan gör så finns den inte... Tråkigt att du blev så besviken...

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: lör feb 21, 2009 16:00 
Användarvisningsbild

Tycker det låter roligt. Just nu när Hugo är så liten så blir det inte så mycket aktiviteter utan mer social träning. Men till sommaren och när han är äldre så kommer nog behov och intresse finnas. Får väl se vad som är aktuellt då och vad man kan hitta på.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: lör feb 21, 2009 19:05 

Karin skrev:
Puh skrev:

Va? Jag har inte förväntat mig någonting alls. Tyckte det lät skoj med endagarskurs även om jag skulle fått åka lite. Finns inte tiden att engagera sig i fler aktiviteter än man redan gör så finns den inte... Tråkigt att du blev så besviken...

Det är inte så mycket riktat till dig personligen - som till de medlemmar i södras område, som bor i Småland och som tycker att 'det händer bara saker' i Skåne. Och att Södras område är STÖRRE än Skåne...
Så - det var en liten hint om att NÅGON i Småland måste engagera sig - för att det ska kunna börja hända något i Småland.

Och samma sak i Blekinge.

Jag och Anita har redan diskuterat hur vi ska göra för att få igång Småland, och vi kommer att diskutera det vidare på imorgon. Men som sagt - är det INGEN som gör något, så kommer heller inget att hända. Och då tycker inte jag att man kan beklaga sig senare heller.

Det kommer att hända saker i Osby - men långtifrån så mycket som man kanske skulle önska.
Och vi är många som har väldigt lite tid. Jag har själv varit i väggen för ett antal år sedan, och jag har ingen önskan att driva någon dithän heller.
Just nu sitter jag arbetslös, och passar på att ösa energi på pudelklubben. Jag kommer med all sannolikhet att lugna ner mig några hekto, när jag fått jobb igen - vilket förhoppningsvis inte dröjer länge till.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: sön feb 22, 2009 0:14 
Användarvisningsbild

Puh skrev:
Det är inte så mycket riktat till dig personligen - som till de medlemmar i södras område, som bor i Småland och som tycker att 'det händer bara saker' i Skåne. Och att Södras område är STÖRRE än Skåne...
Så - det var en liten hint om att NÅGON i Småland måste engagera sig - för att det ska kunna börja hända något i Småland.

Nog för att jag bor i Småland men med knappa 30 mil enkel resa till Osby. Bör det inte vara NÅGON i Småland i NÄROMRÅDET kring Osby?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: sön feb 22, 2009 15:34 

Anne & Elliott skrev:
Puh skrev:

Nog för att jag bor i Småland men med knappa 30 mil enkel resa till Osby. Bör det inte vara NÅGON i Småland i NÄROMRÅDET kring Osby?

oj nu missförstod du mig...
I Osby så har vi redan engagerade personer - Odd&BrittaStina - som redan ordnar och donar nu först för MH, sedan kanske lite sök och lydnad.

Men precis som du skriver så är Småland en lång bit till, norr om Osby...
Och det hade varit kul att kunna arrangera någonting även där!
Anne, är du medlem i södra då? [set2/aim2/aim2/y6.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: sön feb 22, 2009 23:01 

Nu har vi haft vårt första - och uttömmande - möte i lydnadskommitteen.

Och jag säger bara - har ni inte bokat in årets Pudelns Dag 23/8, så gör det nu!!

Dessutom - räkna med en aktiv höst!!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mÃ¥n feb 23, 2009 0:04 
Användarvisningsbild

Puh skrev:
oj nu missförstod du mig...
I Osby så har vi redan engagerade personer - Odd&BrittaStina - som redan ordnar och donar nu först för MH, sedan kanske lite sök och lydnad.

Men precis som du skriver så är Småland en lång bit till, norr om Osby...
Och det hade varit kul att kunna arrangera någonting även där!
Anne, är du medlem i södra då? [set2/aim2/aim2/y6.gif]

Haha, säkert inte... är nog medlem någon annanstans dit det också är 30 mil gissar jag! Får ta och kolla [set2/aim2/aim2/y3.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre feb 27, 2009 17:33 

Låter kanonkul! Men jag tillhör nog oxå skaran som oxå tycker att det är liiite långt ändå att åka... men det är klart nån gång kan det ju vara kul att träna med andra pudlar! Och vi kan väl bestämma att vi lägger en tråd om samåkning så blir det ju både roligare och billigare att åka. Annars känns det som att jag helst kör till skåneland för klippkurser - de är ju omöljiga att gå på annat håll tex i sbk.. [set2/aim2/aim2/y2.gif] Men ni som är aktiva får gärna slänga ett mail till mig om ni vill ha hjälp med ngn aktivitet

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 22 inlägg ]  GÃ¥ till sida FöregÃ¥ende  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]