Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 12 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Motivation
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: mĂ„n dec 14, 2009 12:49 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 28
Tack sÄ mycket för alla tips!

Tror att mycket hÀnger pÄ mig ocksÄ. Passar egentligen inte mig alls att ha en Ferdinand.
Jag har jÀttesvÄrt att "göra" mig sjÀlv rolig och att försöka varva upp hunden till lek.
Har haft halvgalen hund tidigare som tyckte att allt var för roligt och gott samt en hund som var vÀldigt skarp dÀr det tyvÀrr endast var fast hand som gÀllde. Hade jag lekt katt och rÄtta med en trasa med honom hade han Àtit upp bÄde mig och trasan.
Samma med min hÀstkarriÀr. Jag har haft superkÀnsliga hÀstar med mycket nerv. Mer min talang att lugna Àn att hetsa upp.
Nu valde jag kullens absolut tuffaste valp men han Àr bara tuff mot andra hundar men ganska förarvek. Eller inte vek mer sansad och lat. Det Àr ju oftast mindre jobb med att göra det matte vill.

Vad gÀller godis har jag prövat lite allt möjligt. Han har bara tvÄ lÀgen: Gott eller godare. SÄ nÄgot som Àr fantastiskt och man vill kasta sig till backen för vet jag inte om det gÄr at hitta. Verkar inte ligga i hans mentalitet.

Fick tipset av nÄgon att spela pÄ den kungliga avundsjukan. Ska försöka ta Springern som vi brukar passa. Hon Àr galen i allt och han Àr ganska vaktig pÄ mig sÄ det kanske fungerar lite. Eller sÄ har han bara i huvudet dÄ att snart fÄr jag leka, snart fÄr jag leka! Men det kan ju ocksÄ fungera. För det Àr hans enda stora passion; leka med andra hundar och dÄ speciellt hans jÀmnÄriga tjejkompis.

Profil Skicka e-post  

Re: Motivation
InlĂ€ggPostat: mĂ„n dec 14, 2009 23:18 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 20
Thriller skrev:

Vad gÀller godis har jag prövat lite allt möjligt. Han har bara tvÄ lÀgen: Gott eller godare. SÄ nÄgot som Àr fantastiskt och man vill kasta sig till backen för vet jag inte om det gÄr at hitta. Verkar inte ligga i hans mentalitet.

För det Àr hans enda stora passion; leka med andra hundar och dÄ speciellt hans jÀmnÄriga tjejkompis.

Vad hÀrligt, dÄ har du hittat vad han inte gillar sÄ mkt och vad han verkligen gillar. AnvÀnd lekandet. NÀr han gjort nÄgot moment eller liknande sÄ fÄr han springa bort till sin kompis och leka ett kort slag, sen Àr det lite trÀning igen. NÀr han gör som bÀst sÄ Àr det "varsÄgod" och sÄ fÄr han rusa bort och busa.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 12 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 2 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: