Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
  Utskriftsvänlig version

Re: Motivation
Författare Meddelande
InläggPostat: mån dec 14, 2009 12:49 
Användarvisningsbild

Tack så mycket för alla tips!

Tror att mycket hänger på mig också. Passar egentligen inte mig alls att ha en Ferdinand.
Jag har jättesvårt att "göra" mig själv rolig och att försöka varva upp hunden till lek.
Har haft halvgalen hund tidigare som tyckte att allt var för roligt och gott samt en hund som var väldigt skarp där det tyvärr endast var fast hand som gällde. Hade jag lekt katt och råtta med en trasa med honom hade han ätit upp både mig och trasan.
Samma med min hästkarriär. Jag har haft superkänsliga hästar med mycket nerv. Mer min talang att lugna än att hetsa upp.
Nu valde jag kullens absolut tuffaste valp men han är bara tuff mot andra hundar men ganska förarvek. Eller inte vek mer sansad och lat. Det är ju oftast mindre jobb med att göra det matte vill.

Vad gäller godis har jag prövat lite allt möjligt. Han har bara två lägen: Gott eller godare. Så något som är fantastiskt och man vill kasta sig till backen för vet jag inte om det går at hitta. Verkar inte ligga i hans mentalitet.

Fick tipset av någon att spela på den kungliga avundsjukan. Ska försöka ta Springern som vi brukar passa. Hon är galen i allt och han är ganska vaktig på mig så det kanske fungerar lite. Eller så har han bara i huvudet då att snart får jag leka, snart får jag leka! Men det kan ju också fungera. För det är hans enda stora passion; leka med andra hundar och då speciellt hans jämnåriga tjejkompis.

Profil Skicka e-post  

Re: Motivation
InläggPostat: mån dec 14, 2009 23:18 
Användarvisningsbild

Thriller skrev:

Vad gäller godis har jag prövat lite allt möjligt. Han har bara två lägen: Gott eller godare. Så något som är fantastiskt och man vill kasta sig till backen för vet jag inte om det går at hitta. Verkar inte ligga i hans mentalitet.

För det är hans enda stora passion; leka med andra hundar och då speciellt hans jämnåriga tjejkompis.

Vad härligt, då har du hittat vad han inte gillar så mkt och vad han verkligen gillar. Använd lekandet. När han gjort något moment eller liknande så får han springa bort till sin kompis och leka ett kort slag, sen är det lite träning igen. När han gör som bäst så är det "varsågod" och så får han rusa bort och busa.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]