Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 22 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Söker syskon till Gizmo
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis jul 07, 2009 23:23 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 116
Vet du vad Gizmos förÀldrar/mor o far förÀldrar heter, det finns ju faktiskt inte sÄ mÄnga mellansilvrar i Sverige sÄ nÄgra slÀktingar borde kunna hittas.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 6:28 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 55
Anne-Sofie skrev:
Vet du vad Gizmos förÀldrar/mor o far förÀldrar heter, det finns ju faktiskt inte sÄ mÄnga mellansilvrar i Sverige sÄ nÄgra slÀktingar borde kunna hittas.

Nej tyvÀrr vet jag inte det, det hade hjÀlpt mkt.
Men jag tror inte att bÄda hans förÀldrar Àr mellan heller, eftersom i Gizmos veterinÀrintyg frÄn nÀr han var valp sÄ stÄr det att han ska va toy/dvÀrg.
SÄ nÄgon av förÀldrarna Àr nog dvÀrg.. men det kanske gÄr att söka i nÄgot Àgareregister?

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 9:06 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 92
TyvÀrr sÄ Àr registrerad hund o stor/liten kennel ingen garanti för att uppfödaren vill hÄlla kontakt, [smilisar/angry27.gif] lÄter sÄ frÄn början ALLT Àr sÄ positivt [smilisar/celebrate4.gif] men i verkligheten Àr dom inte intresserade. [smilisar/aloofandbored12.gif]
Har sjÀlv erfarenhet av den sortens "Fina" uppfödare pÄ fler hÄll. [smilisar/infomilies8.gif] sÄ tycker ja om dom.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 9:09 
AnvÀndarvisningsbild

Bitte skrev:
TyvÀrr sÄ Àr registrerad hund o stor/liten kennel ingen garanti för att uppfödaren vill hÄlla kontakt, [smilisar/angry27.gif] lÄter sÄ frÄn början ALLT Àr sÄ positivt [smilisar/celebrate4.gif] men i verkligheten Àr dom inte intresserade. [smilisar/aloofandbored12.gif]
Har sjÀlv erfarenhet av den sortens "Fina" uppfödare pÄ fler hÄll. [smilisar/infomilies8.gif] sÄ tycker ja om dom.

Men va trist :/ man undrar varför folk föder upp om de inte vill veta hur det gÄr för valparna sedan i livet

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 13:36 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Om jag vore uppfödare skulle jag definitivt vara intresserad av "mina" valpar. Det Àr inte bara sjukdomar som kan vara bra att veta om utan Àven hur de blir i lynnet. Utseendet spelar ocksÄ roll förstÄs, jag vill ju att en pudel ska se ut som en pudel!

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 16:28 
AnvÀndarvisningsbild

Ida skrev:
Anne-Sofie skrev:

Nej tyvÀrr vet jag inte det, det hade hjÀlpt mkt.
Men jag tror inte att bÄda hans förÀldrar Àr mellan heller, eftersom i Gizmos veterinÀrintyg frÄn nÀr han var valp sÄ stÄr det att han ska va toy/dvÀrg.
SÄ nÄgon av förÀldrarna Àr nog dvÀrg.. men det kanske gÄr att söka i nÄgot Àgareregister?

Ja det har du rÀtt i förstÄs, förÀldrarna kan ju vara bÄde toy och dvÀrg. Har dom du köpte honom av inga papper kvar pÄ honom. Jag köpte en oreggad hund en gÄng och dÄ fick jag med mig en hemmagjord stamtavla. NÀ jag vet inte om det finns nÄn möjlighet att hitta hans ursprung....jÀttetrÄkigt. Men du vet att han har syskon i alla fall eller? Skulle du kunna pumpa dom du köpte honom av pÄ lite mer info, dom kanske minns.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 19:27 
AnvÀndarvisningsbild

Anne-Sofie skrev:
Ja det har du rÀtt i förstÄs, förÀldrarna kan ju vara bÄde toy och dvÀrg. Har dom du köpte honom av inga papper kvar pÄ honom. Jag köpte en oreggad hund en gÄng och dÄ fick jag med mig en hemmagjord stamtavla. NÀ jag vet inte om det finns nÄn möjlighet att hitta hans ursprung....jÀttetrÄkigt. Men du vet att han har syskon i alla fall eller? Skulle du kunna pumpa dom du köpte honom av pÄ lite mer info, dom kanske minns.

Jag fick med ett handskrivet kvitto, dÀr man ser att uppfödaren skrivit lite kort bara och sÄ en underskrift och datum, veterinÀrintyg. SÄ mer kan de inte ha fÄtt, fast de mÄste ju sÄklart varit hemma hos Gizmos uppfödare och besökt och iaf hört lite mer.

Ska nog skicka ivÀg ett mail till Gizmos gamla Àgare.
Vi hade mailkontakt första Äret och de hÀlsade pÄ Gizmo ett Är efter jag tog över honom sÄ de Àr nog lite mer intresserade iaf.
Jag vet inte om han har syskon heller, men bara antog det. Fast det finns sÄklart inget som sÀger att han mÄste ha det.

Fick lite valpbilder som uppfödaren tagit pÄ honom nÀr han var 8 veckor.
Ska nog luska lite i den Ànden, men han har sÀkert glömt namn den förra Àgaren..

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 19:32 
AnvÀndarvisningsbild

Kollar pÄ besiktningsblanketten nu, dÀr pÄ efternamn har uppfödaren skrivit Brifeuf och sedan Àndrat till sitt efternamn. AlltsÄ strukit över brifeuf?

PÄ "djurets namn" stÄr det först "Mi" sedan Àr det överstruket och efter det stÄr det Gizmo.

Helt ua pÄ besiktningen dessutom trots att han har underbett idag.. Men det kan ju iofs ha utvecklats senare.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 19:48 
AnvÀndarvisningsbild

Ja försök du att fÄ kontakt med förra Àgarna. Dom borde ju sett om Gizmo hade nÄgra syskon,kanske valde dom pÄ flera valpar. Försöka duger.....dra i alla trÄdar sÄ kanske du fÄr napp till slut.
Verkar lite konstigt det dÀr med besiktningspappret ett underbett borde vÀl ha synts redan frÄn början. Men ibland Àr man efterklok och tÀnker inte pÄ att kolla upp allt. Men huvudsaken Àr ju att man Àlskar sin hund [smilisar/infomilies41.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jul 08, 2009 20:26 
AnvÀndarvisningsbild

Anne-Sofie skrev:
Ja försök du att fÄ kontakt med förra Àgarna. Dom borde ju sett om Gizmo hade nÄgra syskon,kanske valde dom pÄ flera valpar. Försöka duger.....dra i alla trÄdar sÄ kanske du fÄr napp till slut.
Verkar lite konstigt det dÀr med besiktningspappret ett underbett borde vÀl ha synts redan frÄn början. Men ibland Àr man efterklok och tÀnker inte pÄ att kolla upp allt. Men huvudsaken Àr ju att man Àlskar sin hund [smilisar/infomilies41.gif]

Jag visste att han hade underbett nÀr jag köpte honom, det hÀr var besiktningspappret frÄn nÀr han var valp, men tycker det borde ha synts redan dÄ?
Tack för att du engagerat dig :) [smilisar/infomilies41.gif]

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 22 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 3 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony