Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 19 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Pudel-promenad Södermalm.
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tor feb 12, 2009 18:01 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
Huruvida storleken har betydelse Àr ju ett kÀrt Àmne.
Min aprikosa Kim, som Àr typ 7 mm för hög för att vara en toy, har en kompis som heter Ceasar. Denna bÀstis Àr bra mycket större Àn Kim. Ceasar Àr en stor raggig schÀfer som ser helt livsfarlig ut. NÀr de fÄr syn pÄ varandra blir bÄda som tokiga. Ceasar skÀller dovt sÄ marken skÀlver, och Kim rusar rakt pÄ honom och försöker liksom tackla honom (han har aldrig lyckats). Om det finns ÄskÄdare till de hÀr kÀra mötena, som inte kÀnner vare sig Kim eller Ceasar, sÄ brukar man alltid höra förskrÀckta utrop av typen: HjÀlp!! Akta!! Det ser onekligen ut som om Kim Àr dum i huvudet och skall bli uppÀten av stora stygga vargen. Men sÄ Àr alltsÄ inte fallet.
Kims andra kompis Àr en pitbull, bred som en folkabubbla. Denna pitbull Àr gammal och halvblind, och gör inte en fluga förnÀr. Kim promenerar honom i rÀtt riktning genom att gÄ lite före. De ser ut som fyrtornet och slÀpvagnen (fast tvÀrtom liksom).
[smilisar/animals11.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor feb 12, 2009 18:09 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 136
Karina skrev:
Huruvida storleken har betydelse Àr ju ett kÀrt Àmne.
Min aprikosa Kim, som Àr typ 7 mm för hög för att vara en toy, har en kompis som heter Ceasar. Denna bÀstis Àr bra mycket större Àn Kim. Ceasar Àr en stor raggig schÀfer som ser helt livsfarlig ut. NÀr de fÄr syn pÄ varandra blir bÄda som tokiga. Ceasar skÀller dovt sÄ marken skÀlver, och Kim rusar rakt pÄ honom och försöker liksom tackla honom (han har aldrig lyckats). Om det finns ÄskÄdare till de hÀr kÀra mötena, som inte kÀnner vare sig Kim eller Ceasar, sÄ brukar man alltid höra förskrÀckta utrop av typen: HjÀlp!! Akta!! Det ser onekligen ut som om Kim Àr dum i huvudet och skall bli uppÀten av stora stygga vargen. Men sÄ Àr alltsÄ inte fallet.
Kims andra kompis Àr en pitbull, bred som en folkabubbla. Denna pitbull Àr gammal och halvblind, och gör inte en fluga förnÀr. Kim promenerar honom i rÀtt riktning genom att gÄ lite före. De ser ut som fyrtornet och slÀpvagnen (fast tvÀrtom liksom).
[smilisar/animals11.gif]

Som bÄde terrierÀgare och pudelÀgare kÀnner jag igen det dÀr! [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor feb 12, 2009 22:10 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 29
Även jag Ă€r terrierĂ€gare och stĂ„r inför mitt första pudelĂ€gande, en storpudel ska det bli [smilisar/infomilies41.gif]. Det jag Ă€r mest rĂ€dd för Ă€r inte att den stora pudeln ska ha sönder den lilla "stygga" terriern utan snarare tvĂ€rt om. SjĂ€lvklart kommer terriers alltid vara terriers men de Ă€r fortfarande hundar som (tyvĂ€rr) mer ofta hamnar i felhĂ€nder. Behöver ju inte ta denna diskussion hĂ€r men var bara tvungen att sĂ€ga det.

Min lilla 7 kg terrier har vi tillsammans med en 70 kg bullmastiff hÀr hemma. " av hennes bÀsta kompisar Àr Newfoundland hundar... Det kanske har att göra med att hon Àr just terrier men ingen av dem skulle drömma om att springa pÄ henne.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor feb 12, 2009 22:37 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 136
Absolut, jag hakar inte upp mig pÄ storleken, men jag vet att min terrier skulle inte göra en fluga förnÀr, han gÄr ihop med nÀstan alla andra hundar. DÀrför tycker jag att det Àr lite störande nÀr hundÀgare man möter tror att han Àr mördarmaskin bara för att hans efternamn Àr terrier.
TrÄkigt med folk som bara dömer efter rasen och inte ens försöker lÀsa av hur hunden agerar.
Jag tillhör de som tror att en hund som har fÄtt chansen att lÀra sig "prata" löser det mesta pÄ egen hand. Oavsett om det Àr en pudel eller en pitbull.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre feb 13, 2009 0:06 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 251
Rasen Pudel Àr ocksÄ omgÀrdad med fördomar. Har ofta en kÀnsla av att folk tror att pudlar Àr högfÀrdiga fjanthundar som inte vill smutsa ner sig - suck!! [set2/aim2/aim2/y4.gif] Minns en uppfödare som födde upp bÄde storpudel och Amstaff. Han kan inte haft det lÀtt... [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre feb 13, 2009 8:57 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
Jamen precis! NÀr jag sÀger att jag har hund, och folk frÄgar vad det Àr
för ras, sÄ hör jag mig förstÄs sÀga pudel men sedan kommer alltid ett lite
förklarande MEN och sÄ en "försvars" harang om hur pudlar inte Àr sÄ fisförnÀma som
de kan se ut.....
[set2/aim2/aim2/y15.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre feb 13, 2009 13:42 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
Vad nu det har att göra med hundarna i rastgÄrden i vitabergsparken?
DÀr kÀnner jag varken alla hundar eller hundÀgare.
SjÀlv har jag en gossenossa pÄ 42 kg och hon Àr peggys stora förebild,
men det Àr ju en helt annan sak med hundar som kÀnner varandra och bor i hop.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre feb 13, 2009 21:45 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 251
kim skrev:
SjÀlv har jag en gossenossa pÄ 42 kg och hon Àr peggys stora förebild, men det Àr ju en helt annan sak med hundar som kÀnner varandra och bor i hop.

Visst Àr det sÄ! Stora och smÄ som bor ihop lÀr sig ju att leka med varandra. Men en stor hund som inte Àr van att leka med smÄ hundar kan lÀtt skada dem. Inte av elakhet förstÄs utan av okunskap... Jag Àr inte sÄ förtjust i om mina leker med jÀttesmÄ hundar för rÀtt som det Àr kan leken gÄ över i jakt och dÄ finns det en risk att mina skadar den lille. Det skulle fÄ mig att mÄ jÀttedÄligt [set2/set3/set3/07.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör feb 14, 2009 14:14 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 20
Hej Kim & alla ni andra,
jag och Millie (dvÀrg) Àr gÀrna med pÄ pudelpromenad.
Kim du kan vÀl styra upp en ny dag och tid [set2/aim2/aim2/y16.gif]
Vi kan alla dagar efter 17.30 och helger vilken tid som helst.
// Jeanette

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 19 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori