Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Vad har jag gjort i dag dÄ
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: ons sep 30, 2009 16:25 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 278
I dag har jag mest suttit och rÀknat ned minutrarna tills vi ska gÄ hem. Vi firar nÀmligen bröllopsdag idag. Den 16:e i ordningen. Förra Äret var vi pÄ restaurang men i dag stannar vi hemma och myser istÀllet hela flocken. En skumpa stÄr pÄ kylning och pÄ lunchen idag gick vi till Huddinge Centrum och köpte lite smaskens att Àta till [smilisar/foodanddrink18.gif] Medan Husse var inne och handla fick Zweetie socialtrÀning bland alla vuxna, barn och barnvagnar som passerade och samtidigt fick Puzzel en platsliggning med mycket störning. Denna gÄng slapp han iaf hundar som rusade fram. Och han var sÄ duktig.

För att nu fÄ de sista minutrarna att rinna ivÀg tog jag ut hundarna pÄ baksidan pÄ jobbet och lÀt dem busa och rusa av sig. DÀr finns en hÀrlig lövhög :mrgreen: som naturligtvis lockar jyckarna att skutta runt i. Man blir lite sugen att sparka runt i löven sjÀlv, men nix det gör jag inte, Zweetie Àr tillrÀckligt lövtokig ÀndÄ. Lite inkallninsgövningar fick de var och en. Puzzel har det lite extra svÄrt med stadgan nÀr Zweetie far runt som ett skollat troll, men det gÄr [smilisar/agreement5.gif]

Och nu har jag lyckats trolla bort ett par minutrar hÀr oxÄ sÄ nu kan jag börja packa ihop. Ska bara sparka pÄ chefen, dvs maken/Husse och pÄtala att det Àr dags att gÄ hem.

Vad har Ni gjort idag dÄ :?:

Profil Skicka e-post  

Re: Vad har jag gjort i dag dÄ
InlĂ€ggPostat: ons sep 30, 2009 20:07 

InlÀgg: 73
Grattis pÄ bröllopsdagen! Hoppas skumpan smakade! [smilisar/foodanddrink1.gif]
HÀr har hösten kommit pÄ allvar och vi har promenerat i helregn. Tekla blev bara ivrig och glad av vattnet. Men att bli fönad efterÄt verkade hon inte gilla. Hon var ett veckoslut hos uppfödaren och pÄ sin första utstÀllning [smilisar/celebrate13.gif] och det har tydligen lite skolat henne. Hon stod ut med föningen och var inte sÄÄ krÄnglig som hon brukar vara. Bara motvillig.

HjÀlp nu har hon bitit i ett vÀrmeljus! VarifrÄn har hon hittat det? [smilisar/angry27.gif]

Ja sÄ en helt vanlig höstdag hos oss. [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons sep 30, 2009 20:13 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Jag har gÄtt med mina promenadhundar (tre st stora vovvar) och efter det med mina egna, det har varit ett helt fantastiskt vÀder idag med strÄlande sol och blÄ himmel. TvÀttat i tvÀttstugan har jag ocksÄ gjort, handlat lite, lagat mat samt bÀddat rent i min sÀng. KÀnner mig rÀtt fÀrdig nu, fattar inte hur ni orkar/hinner med ni som jobbar [set2/aim2/aim2/y3.gif] (jag Àr sjukpensionÀr).

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons sep 30, 2009 22:20 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
I strÄlande sol har peggy och jag promenerat lÀngst reimesholmes strÀnder i den vackra huvudstaden. I djurafÀren hittade vi en bollkastare ser ut som en spagettislev med lÄngt skaft sÄ nu behöver jag inte böja mig nÀr jag kasta boll
och oj vad lĂ„ngt man kan kasta med en sĂ„dan grej, Ännu en helt onödig pryl till samlingarna,

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre okt 02, 2009 10:34 
AnvÀndarvisningsbild

Skumpan smakade ypperligt [smilisar/agreement5.gif]

Ja, tÀnk vad mycket sol vi fÄtt den senaste tiden, Àven nu nÀr kylan har slagit till och lÄngkallingarna Äkt pÄ.

I dag har jag inte hunnit med sÄ mycket annat Àn att vara till tandis (inga hÄl [set2/aim2/aim2/y16.gif] ).

Men igÄr passade jag pÄ att ta ledigt frÄn jobbet hela dagen [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Först fick Puzzel en trÀningsomgÄng nere pÄ Botkyrka Bk tillsammans med en av vÄra trÀningskompisar. Zweetie fick lite hon ocksÄ. Med Puzzel gick det bÄde bra och mindre bra. Men det som gick bra gick riktigt fint om ni förstÄr hur jag menar.

Direkt efter det Äkte jag och handlade och gjorde nÄgot jag annars aldrig brukar göra. Jag hade hundarna kvar i skuffen pÄ bilen medan jag var inne i affÀren. Jag kan tala om att jag hade verkligen Ägren inför det. För sÀkerhetsskull lÄste jag burarna med bÄde hÀnglÄs och cyckellÄs (de dÀr som Àr som en inplastad kedja), parkerade precis vid ingÄngen och sedan rusade jag runt i affÀren som ett skÄllat troll. Har aldrig handlat sÄ fort i hela mitt liv tidigare kan jag lova. Sprang ut och suckade lÀttat nÀr jag ser att mina sötnosar ligger i sina burar och snusar sÄ sött pÄ örat.

Efter det Äkte jag hem, kastade i mig thé och macka och sedan vidtog pÀlsvÄrd pÄ Zweetie. NÀr hon var nybadad och torr sÄ var det dags att Äka till klipptanten för att fÄ till frisyren inför lördagens tripp till GÀvle.

VÀl hemma pÄ kvÀllen var jag tröttare Àn efter en vanlig jobbdag. Det tar pÄ krafterna att vara ledig [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Vad har ni hunnit med dÄ?

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre okt 02, 2009 11:42 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
NĂ€, lĂ„ta hundarna ligga i bilen gillar inte jag heller... bara om jag mĂ„ste handla pĂ„ vĂ€gen nĂ€r jag Ă„ker till mina förĂ€ldrar, de har 15 km till affĂ€ren och det Ă€r alltid nĂ„got mamma glömt sĂ„ dĂ„ ringer hon till mig. Å sĂ„ om jag har Ă„kt en bit till en annan skog Ă€n den nĂ€rmaste för att lĂ€gga spĂ„r, dĂ„ fĂ„r de ligga i bilen under tiden. Är oftast sjĂ€lv dĂ„ sĂ„ det Ă€r enda lösningen, kan ju inte gĂ€rna binda dem i ett trĂ€d för fyyyy vad hundskrĂ€llena lĂ„ter dĂ„ [set2/aim2/aim2/y7.gif] Jag gjorde det nĂ„ngĂ„ng i början nĂ€r jag la korta spĂ„r men det var lĂ€tt Ă„ngestladdat bĂ„de för mig och dem [set2/aim2/aim2/y12.gif]

"Klipptanten" - vad tycker Leone om den benÀmningen?? [set2/aim2/aim2/y13.gif] [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre okt 02, 2009 16:06 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Idag har jag grattat min lilla Algot som fyller 3 Är. [smilisar/infomilies41.gif] [smilisar/foodanddrink1.gif]
Han fick ett nytt rött skinnhalsband med pudlar pÄ, ett vildsvins gosedjur och godis.

Efter det gick jag ivÀg pÄ morgonpromenad med alla hundarna.
Vi Àr tre mattar som trÀffas varje morgon och gÄr upp i skogen med vÄra hundar. Dom andra hundarna Àr en Berner Senner tik och en Goldentjej. Vi har fÄtt en bÀnk uppe i skogen av markÀgarenoch dÀr sitter vi varje morgon och pratar. I morse bjöd vi alla hundarna pÄ hackad pannkaka och ost. Mums. [smilisar/animals11.gif]
Det Àr sÄ hÀrligt att sitta dÀr varje morgon och se hur naturen förÀndras dag för dag. Regn eller snö spelar ingen roll.

Sen blev det mest stÀdning av badrum och kök. Körde ivÀg 15-Äringen till sin kompis.
Jag ska ut med Otto pÄ lÄngpromenad igen och sen blir det middag. Korvstroganoff med ris. [smilisar/foodanddrink0.gif]
IkvÀll blir det IDOL kl 20 och True Blood kl 21. [smilisar/aloofandbored12.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre okt 02, 2009 19:19 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 91
Sovit hela dagen, var pÄ akuten hela natten, har nu en gipsskena pÄ höger arm.

Jag som har tvÄ hundar som behöver badas och fixas ska ju pÄ utstÀllning den 18/10 och en truddelutt som ocksÄ behöver lite skötsel.

Det fÄr Husse ta hand om [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör okt 03, 2009 23:02 
AnvÀndarvisningsbild

Anna; Det mÄste jag kolla med henne [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Mia; Grattis i efterskott till din Algot [smilisar/headgear1.gif]

Men Eva vad har du rÄkat ut för? Krya pÄ dig!!

I dag var vi ivÀg pÄ utstÀllning. Zweeties första officiella. Och det var sÄ kul. Lipton, kullbrorsa blev BIM-valp [smilisar/agreement5.gif] och Zweetie blev i konkurrensen bÀsta 2:a tik-valp. BÄda tvÄ fick bra kritik. SÄÄ roligt. Men.....

... morgonen började vÀldigt tidigt, klockan ringde 05:15 [smilisar/aloofandbored12.gif] sÄ tidigt stiger vi aldrig upp annars.

Men nÄ, jag kröp upp, bad Husse hÄlla en skyddande hand över lilla lakritstrollet sÄ hon skulle sova vidare. Puzzel vÀgrar att stiga upp sÄ hÀr tidigt. Tack och lov [set2/aim2/aim2/y15.gif]

KlÀdde pÄ mig, hÀmtade sovande valp och gick ut för rastning och hÀmtade bilen. Packade bilen med vÄra pinnaler utan att nÄgon annan i hushÄllet visade sig och sÄ for vi för att hÀmta vÄr underbara uppfödare [smilisar/agreement5.gif]

Och sedan stÀllde vi in autopiloten pÄ GÀvle Travbana.

DÀr har vi varit förut men inte i samband med hundutstÀllning utan dÄ har vi haft starthÀstar pÄ travet.

Dagen har varit sÄ trevlig och rolig.

Och vad har ni hittat pÄ under dagen?

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön okt 04, 2009 11:35 

InlÀgg: 63
Hej!
Idag Àr det vÀldigt tyst och trÄkigt. Alla fall för Zera.
Har nÀmligen haft ungarna hemma frÄn VÀsterÄs i helgen. Dom kom i Torsdags.
Zera tycker det Àr paradiset nÀr dom Àr hemma, och deras kompisar kommer.
Det Àr dÄ full rulle hon fÄr va i centrum hela tiden, alla hÄller pÄ med henne.
Vi va över till mina förÀldrar i gÄr. DÀr blir hon sÄÄÄ bortskÀmd [smilisar/foodanddrink0.gif] Nu har dom precis Äkt och Zera tycker det Àr jÀtte trÄkigt. Hon har krypit in i sin koja och ser vÀldigt urtrÄkad ut. För mig ÄterstÄr stÀdning. Vi ser fram mot nÀsta gÄng dom kommer....

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony