Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Nästa
  Utskriftsvänlig version

Vad har jag gjort i dag då
Författare Meddelande
InläggPostat: ons sep 30, 2009 16:25 
Användarvisningsbild

I dag har jag mest suttit och räknat ned minutrarna tills vi ska gå hem. Vi firar nämligen bröllopsdag idag. Den 16:e i ordningen. Förra året var vi på restaurang men i dag stannar vi hemma och myser istället hela flocken. En skumpa står på kylning och på lunchen idag gick vi till Huddinge Centrum och köpte lite smaskens att äta till [smilisar/foodanddrink18.gif] Medan Husse var inne och handla fick Zweetie socialträning bland alla vuxna, barn och barnvagnar som passerade och samtidigt fick Puzzel en platsliggning med mycket störning. Denna gång slapp han iaf hundar som rusade fram. Och han var så duktig.

För att nu få de sista minutrarna att rinna iväg tog jag ut hundarna på baksidan på jobbet och lät dem busa och rusa av sig. Där finns en härlig lövhög :mrgreen: som naturligtvis lockar jyckarna att skutta runt i. Man blir lite sugen att sparka runt i löven själv, men nix det gör jag inte, Zweetie är tillräckligt lövtokig ändå. Lite inkallninsgövningar fick de var och en. Puzzel har det lite extra svårt med stadgan när Zweetie far runt som ett skollat troll, men det går [smilisar/agreement5.gif]

Och nu har jag lyckats trolla bort ett par minutrar här oxå så nu kan jag börja packa ihop. Ska bara sparka på chefen, dvs maken/Husse och påtala att det är dags att gå hem.

Vad har Ni gjort idag då :?:

Profil Skicka e-post  

Re: Vad har jag gjort i dag då
InläggPostat: ons sep 30, 2009 20:07 

Grattis på bröllopsdagen! Hoppas skumpan smakade! [smilisar/foodanddrink1.gif]
Här har hösten kommit på allvar och vi har promenerat i helregn. Tekla blev bara ivrig och glad av vattnet. Men att bli fönad efteråt verkade hon inte gilla. Hon var ett veckoslut hos uppfödaren och på sin första utställning [smilisar/celebrate13.gif] och det har tydligen lite skolat henne. Hon stod ut med föningen och var inte såå krånglig som hon brukar vara. Bara motvillig.

Hjälp nu har hon bitit i ett värmeljus! Varifrån har hon hittat det? [smilisar/angry27.gif]

Ja så en helt vanlig höstdag hos oss. [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons sep 30, 2009 20:13 
Användarvisningsbild

Jag har gått med mina promenadhundar (tre st stora vovvar) och efter det med mina egna, det har varit ett helt fantastiskt väder idag med strålande sol och blå himmel. Tvättat i tvättstugan har jag också gjort, handlat lite, lagat mat samt bäddat rent i min säng. Känner mig rätt färdig nu, fattar inte hur ni orkar/hinner med ni som jobbar [set2/aim2/aim2/y3.gif] (jag är sjukpensionär).

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons sep 30, 2009 22:20 
Användarvisningsbild

I strålande sol har peggy och jag promenerat längst reimesholmes stränder i den vackra huvudstaden. I djurafären hittade vi en bollkastare ser ut som en spagettislev med långt skaft så nu behöver jag inte böja mig när jag kasta boll
och oj vad långt man kan kasta med en sådan grej, Ännu en helt onödig pryl till samlingarna,

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre okt 02, 2009 10:34 
Användarvisningsbild

Skumpan smakade ypperligt [smilisar/agreement5.gif]

Ja, tänk vad mycket sol vi fått den senaste tiden, även nu när kylan har slagit till och långkallingarna åkt på.

I dag har jag inte hunnit med så mycket annat än att vara till tandis (inga hål [set2/aim2/aim2/y16.gif] ).

Men igår passade jag på att ta ledigt från jobbet hela dagen [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Först fick Puzzel en träningsomgång nere på Botkyrka Bk tillsammans med en av våra träningskompisar. Zweetie fick lite hon också. Med Puzzel gick det både bra och mindre bra. Men det som gick bra gick riktigt fint om ni förstår hur jag menar.

Direkt efter det åkte jag och handlade och gjorde något jag annars aldrig brukar göra. Jag hade hundarna kvar i skuffen på bilen medan jag var inne i affären. Jag kan tala om att jag hade verkligen ågren inför det. För säkerhetsskull låste jag burarna med både hänglås och cyckellås (de där som är som en inplastad kedja), parkerade precis vid ingången och sedan rusade jag runt i affären som ett skållat troll. Har aldrig handlat så fort i hela mitt liv tidigare kan jag lova. Sprang ut och suckade lättat när jag ser att mina sötnosar ligger i sina burar och snusar så sött på örat.

Efter det åkte jag hem, kastade i mig thé och macka och sedan vidtog pälsvård på Zweetie. När hon var nybadad och torr så var det dags att åka till klipptanten för att få till frisyren inför lördagens tripp till Gävle.

Väl hemma på kvällen var jag tröttare än efter en vanlig jobbdag. Det tar på krafterna att vara ledig [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Vad har ni hunnit med då?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre okt 02, 2009 11:42 
Användarvisningsbild

Nä, låta hundarna ligga i bilen gillar inte jag heller... bara om jag måste handla på vägen när jag åker till mina föräldrar, de har 15 km till affären och det är alltid något mamma glömt så då ringer hon till mig. Å så om jag har åkt en bit till en annan skog än den närmaste för att lägga spår, då får de ligga i bilen under tiden. Är oftast själv då så det är enda lösningen, kan ju inte gärna binda dem i ett träd för fyyyy vad hundskrällena låter då [set2/aim2/aim2/y7.gif] Jag gjorde det nångång i början när jag la korta spår men det var lätt ångestladdat både för mig och dem [set2/aim2/aim2/y12.gif]

"Klipptanten" - vad tycker Leone om den benämningen?? [set2/aim2/aim2/y13.gif] [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre okt 02, 2009 16:06 
Användarvisningsbild

Idag har jag grattat min lilla Algot som fyller 3 år. [smilisar/infomilies41.gif] [smilisar/foodanddrink1.gif]
Han fick ett nytt rött skinnhalsband med pudlar på, ett vildsvins gosedjur och godis.

Efter det gick jag iväg på morgonpromenad med alla hundarna.
Vi är tre mattar som träffas varje morgon och går upp i skogen med våra hundar. Dom andra hundarna är en Berner Senner tik och en Goldentjej. Vi har fått en bänk uppe i skogen av markägarenoch där sitter vi varje morgon och pratar. I morse bjöd vi alla hundarna på hackad pannkaka och ost. Mums. [smilisar/animals11.gif]
Det är så härligt att sitta där varje morgon och se hur naturen förändras dag för dag. Regn eller snö spelar ingen roll.

Sen blev det mest städning av badrum och kök. Körde iväg 15-åringen till sin kompis.
Jag ska ut med Otto på långpromenad igen och sen blir det middag. Korvstroganoff med ris. [smilisar/foodanddrink0.gif]
Ikväll blir det IDOL kl 20 och True Blood kl 21. [smilisar/aloofandbored12.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre okt 02, 2009 19:19 
Användarvisningsbild

Sovit hela dagen, var på akuten hela natten, har nu en gipsskena på höger arm.

Jag som har två hundar som behöver badas och fixas ska ju på utställning den 18/10 och en truddelutt som också behöver lite skötsel.

Det får Husse ta hand om [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: lör okt 03, 2009 23:02 
Användarvisningsbild

Anna; Det måste jag kolla med henne [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Mia; Grattis i efterskott till din Algot [smilisar/headgear1.gif]

Men Eva vad har du råkat ut för? Krya på dig!!

I dag var vi iväg på utställning. Zweeties första officiella. Och det var så kul. Lipton, kullbrorsa blev BIM-valp [smilisar/agreement5.gif] och Zweetie blev i konkurrensen bästa 2:a tik-valp. Båda två fick bra kritik. Såå roligt. Men.....

... morgonen började väldigt tidigt, klockan ringde 05:15 [smilisar/aloofandbored12.gif] så tidigt stiger vi aldrig upp annars.

Men nå, jag kröp upp, bad Husse hålla en skyddande hand över lilla lakritstrollet så hon skulle sova vidare. Puzzel vägrar att stiga upp så här tidigt. Tack och lov [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Klädde på mig, hämtade sovande valp och gick ut för rastning och hämtade bilen. Packade bilen med våra pinnaler utan att någon annan i hushållet visade sig och så for vi för att hämta vår underbara uppfödare [smilisar/agreement5.gif]

Och sedan ställde vi in autopiloten på Gävle Travbana.

Där har vi varit förut men inte i samband med hundutställning utan då har vi haft starthästar på travet.

Dagen har varit så trevlig och rolig.

Och vad har ni hittat på under dagen?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: sön okt 04, 2009 11:35 

Hej!
Idag är det väldigt tyst och tråkigt. Alla fall för Zera.
Har nämligen haft ungarna hemma från Västerås i helgen. Dom kom i Torsdags.
Zera tycker det är paradiset när dom är hemma, och deras kompisar kommer.
Det är då full rulle hon får va i centrum hela tiden, alla håller på med henne.
Vi va över till mina föräldrar i går. Där blir hon sååå bortskämd [smilisar/foodanddrink0.gif] Nu har dom precis åkt och Zera tycker det är jätte tråkigt. Hon har krypit in i sin koja och ser väldigt urtråkad ut. För mig återstår städning. Vi ser fram mot nästa gång dom kommer....

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]