Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Vad har jag gjort i dag dÄ
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis dec 01, 2009 14:38 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 278
Tista; kommer faktiskt inte ihÄg hur lÀnge Puzzel var i tovÄldern men hans period var nog ganska lindrig. SjÀlv vÀntar jag pÄ att Zweetie-valpen ska komma in i sin [set2/aim2/aim2/y12.gif] Hoppas den blir lika lÀtt som PŽs.

Har precis klÀmt i mig ett smarrigt kaffebröd, mums [smilisar/celebrate4.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis dec 01, 2009 14:53 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Jag fick gÄ upp tidigt för att köra min son till pendeltÄget. Han Äkte till London idag med skolan.
Sen blev det lerig promenad till skogen. Det var sÄ mörkt fortfarande sÄ tillslut gav vi upp och gick ut pÄ en stor kuperad Àng istÀllet. DÄ var klockan ÀndÄ nio. [set2/aim2/aim2/y4.gif]
Det har snöat ocksÄ, i ungefÀr tio minuter. Men just nu försöker faktiskt solen komma fram, precis lagom till att det Àr dags att bli mörkt igen.
Usch, vad man blir trött pÄ vÀdret. [smilisar/aloofandbored10.gif]

Åkte upp till Jysk och köpte tyg till julduk som ska ligga pĂ„ köksbordet. Ska vĂ€l plocka fram symaskinen ocksĂ„.

Nu ska jag Àgna nÄgon timme till att förbereda mig inför mitt stora missnöjes-möte pÄ min yngsta dotters skola. GÀller att vara förberedd med fakta, annars blir man överkörd. [set2/aim2/aim2/y7.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons dec 02, 2009 22:48 
AnvÀndarvisningsbild

I dag hade jag givit mig sjutton pÄ att fÄ till massor med hundmöten med Zweetie. SÄ pÄ lunchen drog vi till centrum, EN schÀfer pÄ 30 m avstÄnd var det enda vi lyckades springa pÄ. Puzzel och Husse hamnade före oss och jag sÄg att de minsann fick trÀna möten, men med Puzzel sÄ kan Husse gÄ och dagdrömma, det hÀnder inget iaf tyckts det som.

Och hur jag Àn försökte hinna ikapp hundarna sÄ hann inte Zweetie se dem. Det var sÄ mycket mÀnniskor ivÀgen och Zweetie var sÄ duktig med kontakten sÄ det mÄste ju belönas sÄ vi sinkades av det.

SÄ dÄ bestÀmde jag mig för att vi skulle ta pendeltÄget hem efter jobbet. Tror ni vi stötte pÄ nÄgra hundar dÄ? Inte en enda. Var Àr alla hundar nÄgonstans nÀr man Àr taggad till tusen pÄ att jobba med möten. Och var kommer alla hundar ifrÄn nÀr man minst har tÀnkt sig det [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör dec 05, 2009 19:29 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
Vad har jag gjort..?

Trodde jag skulle fÄ en lugn lördagkvÀll. Har varit ute och sprungit i skogen med Mandelman idag, han flÀngde runt som ett skÄllat troll i 45 minuter, försökte jaga nÄgra hjortar och rev sig blodig pÄ en taggtrÄd. Snacka om yrvÀder! Dessutom har han jagat systerns katter resten av dagen. [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif]

Tror ni att det rÀcker för att lugna en damp-pudel? Icke. Nu biter han frenetiskt pÄ den nya piphönan. Ska han hÄlla pÄ i tre timmar konstant (precis som han gjorde igÄr), sÄ kastar jag nog ut bÄde pudel och leksak...

Tur för honom att han Àr mitt lilla hjÀrtegryn.. [smilisar/love51.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n dec 07, 2009 14:01 
AnvÀndarvisningsbild

I lördags var Zweetie och jag ivÀg pÄ ringtrÀning, mycket bra trÀning för valpen att springa tillsammans med andra hundar och inte bry sig. Det gick bra [smilisar/agreement5.gif]

I söndags körde vi löstrÀning, gÄr sÄ bra sÄ men lilla fröken bara mÄste ta ett pudefnatt-rejs mitt i alltihopa. Och Puzzel tittar pÄ och tycker att hon Àr bra ouppfostrad.

Puzzel fÄr ta det lite lugnare ett tag, sÄ han har fÄtt mer mentala klurigheter att fundera över. Tack och lov för Nina Ottossons hundspel.

I dag har det inte hÀnt sÄ mycket, det Àr ju mÄndag igen [smilisar/aloofandbored10.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons dec 16, 2009 14:23 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
Idag har Mandus jagat sin (eller mattes) första snöboll! [set2/aim2/aim2/y2.gif] Otroligt att det börjar bli vitt lÀngst ner i södra SkÄne ocksÄ..

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis dec 22, 2009 9:20 
AnvÀndarvisningsbild

Nu sitter vi och bara vÀntar pÄ att den hÀr dagen ska ta slut [set2/aim2/aim2/y15.gif] för i morgon ska vi vara lediga - tjohooo.

Och sÄ stundar ju det vi sett fram emot ett tag nu - nygjord skinka pÄ knÀckebröd med stark senap och hemlagad rödbetssallad. Kanske en pytteliten snabel till det för att fira.

Det mesta som ska förberedas Àr klart och huvuddelen av julklapparna Àr klara. Bara lite smÄtt kvar, men vi har ju dagen pÄ oss att fixa till det.

I gÄr saltade jag in fisk för första gÄngen i mitt liv. Hittade ett snabbinsaltningsrecept [smilisar/agreement5.gif] sÄ i kvÀll ska jag göra inlagd sik, mums (hoppas jag [set2/aim2/aim2/y2.gif] )

God Jul pÄ er alla!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis dec 22, 2009 23:46 

InlÀgg: 73
Idag har jag rakat och tvÀttat hunden! Oj, vad det fanns mycket hÄr pÄ henne.
Vi tog in julgranen, men den stÄr Ànnu oklÀdd. Tekla bryr sig inte sÄ vÀrst mycket om trÀdet. Lite försökte hon gnaga pÄ en gren men sedan var det inte sÄ intressant mera.
SÄ har jag paketerar nÄgra julklappar, ocksÄ en Ät Tekla! Dadelkaka Àr ett mÄste till vÄr jul sÄ den har blivit gjord idag och med riktigt smör! God jul pÄ er alla!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor jan 14, 2010 23:45 
AnvÀndarvisningsbild

Oj, nu var det ett tag sedan jag var hÀr inne. Och under den tiden har vi gjort massor. Det bÀsta Àr dock att vi har hittat ett stÀlle att hÄlla till pÄ inomhus och trÀna. Det Àr superskönt med tanke pÄ all snö och den ganska starka kyla vi haft ett tag.

Och nÀsta vecka börjar kurseriet ordentligt för oss. bÄde Puzzel och Zweetie ska kursa. Puzzel ska gÄ nÄgot som heteer Specialsök och Zweetie ska lÀra sig allmÀnhyfs [set2/aim2/aim2/y15.gif] pÄ Vardagslydnadskursen.

Ska bli sÄ kul att gÄ kurs [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre jan 15, 2010 16:15 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Jag syr och syr och syr och syr, titta gÀrna in till mig pÄ min nya syblogg, se nedan! [set2/aim2/aim2/y15.gif] Det Àr sÄ himla kul, jag Àlskar att kombinera fÀrger och mönster Àven om jag just nu Àr inne i en vÀldigt rosa-vit period [smilisar/infomilies41.gif]

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony