Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
  Utskriftsvänlig version

Re: Vad har jag gjort i dag då
Författare Meddelande
InläggPostat: tis dec 01, 2009 14:38 
Användarvisningsbild

Tista; kommer faktiskt inte ihåg hur länge Puzzel var i tovåldern men hans period var nog ganska lindrig. Själv väntar jag på att Zweetie-valpen ska komma in i sin [set2/aim2/aim2/y12.gif] Hoppas den blir lika lätt som P´s.

Har precis klämt i mig ett smarrigt kaffebröd, mums [smilisar/celebrate4.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis dec 01, 2009 14:53 
Användarvisningsbild

Jag fick gå upp tidigt för att köra min son till pendeltåget. Han åkte till London idag med skolan.
Sen blev det lerig promenad till skogen. Det var så mörkt fortfarande så tillslut gav vi upp och gick ut på en stor kuperad äng istället. Då var klockan ändå nio. [set2/aim2/aim2/y4.gif]
Det har snöat också, i ungefär tio minuter. Men just nu försöker faktiskt solen komma fram, precis lagom till att det är dags att bli mörkt igen.
Usch, vad man blir trött på vädret. [smilisar/aloofandbored10.gif]

Åkte upp till Jysk och köpte tyg till julduk som ska ligga på köksbordet. Ska väl plocka fram symaskinen också.

Nu ska jag ägna någon timme till att förbereda mig inför mitt stora missnöjes-möte på min yngsta dotters skola. Gäller att vara förberedd med fakta, annars blir man överkörd. [set2/aim2/aim2/y7.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons dec 02, 2009 22:48 
Användarvisningsbild

I dag hade jag givit mig sjutton på att få till massor med hundmöten med Zweetie. Så på lunchen drog vi till centrum, EN schäfer på 30 m avstånd var det enda vi lyckades springa på. Puzzel och Husse hamnade före oss och jag såg att de minsann fick träna möten, men med Puzzel så kan Husse gå och dagdrömma, det händer inget iaf tyckts det som.

Och hur jag än försökte hinna ikapp hundarna så hann inte Zweetie se dem. Det var så mycket människor ivägen och Zweetie var så duktig med kontakten så det måste ju belönas så vi sinkades av det.

Så då bestämde jag mig för att vi skulle ta pendeltåget hem efter jobbet. Tror ni vi stötte på några hundar då? Inte en enda. Var är alla hundar någonstans när man är taggad till tusen på att jobba med möten. Och var kommer alla hundar ifrån när man minst har tänkt sig det [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: lör dec 05, 2009 19:29 
Användarvisningsbild

Vad har jag gjort..?

Trodde jag skulle få en lugn lördagkväll. Har varit ute och sprungit i skogen med Mandelman idag, han flängde runt som ett skållat troll i 45 minuter, försökte jaga några hjortar och rev sig blodig på en taggtråd. Snacka om yrväder! Dessutom har han jagat systerns katter resten av dagen. [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif]

Tror ni att det räcker för att lugna en damp-pudel? Icke. Nu biter han frenetiskt på den nya piphönan. Ska han hålla på i tre timmar konstant (precis som han gjorde igår), så kastar jag nog ut både pudel och leksak...

Tur för honom att han är mitt lilla hjärtegryn.. [smilisar/love51.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mån dec 07, 2009 14:01 
Användarvisningsbild

I lördags var Zweetie och jag iväg på ringträning, mycket bra träning för valpen att springa tillsammans med andra hundar och inte bry sig. Det gick bra [smilisar/agreement5.gif]

I söndags körde vi lösträning, går så bra så men lilla fröken bara måste ta ett pudefnatt-rejs mitt i alltihopa. Och Puzzel tittar på och tycker att hon är bra ouppfostrad.

Puzzel får ta det lite lugnare ett tag, så han har fått mer mentala klurigheter att fundera över. Tack och lov för Nina Ottossons hundspel.

I dag har det inte hänt så mycket, det är ju måndag igen [smilisar/aloofandbored10.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons dec 16, 2009 14:23 
Användarvisningsbild

Idag har Mandus jagat sin (eller mattes) första snöboll! [set2/aim2/aim2/y2.gif] Otroligt att det börjar bli vitt längst ner i södra Skåne också..

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis dec 22, 2009 9:20 
Användarvisningsbild

Nu sitter vi och bara väntar på att den här dagen ska ta slut [set2/aim2/aim2/y15.gif] för i morgon ska vi vara lediga - tjohooo.

Och så stundar ju det vi sett fram emot ett tag nu - nygjord skinka på knäckebröd med stark senap och hemlagad rödbetssallad. Kanske en pytteliten snabel till det för att fira.

Det mesta som ska förberedas är klart och huvuddelen av julklapparna är klara. Bara lite smått kvar, men vi har ju dagen på oss att fixa till det.

I går saltade jag in fisk för första gången i mitt liv. Hittade ett snabbinsaltningsrecept [smilisar/agreement5.gif] så i kväll ska jag göra inlagd sik, mums (hoppas jag [set2/aim2/aim2/y2.gif] )

God Jul på er alla!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis dec 22, 2009 23:46 

Idag har jag rakat och tvättat hunden! Oj, vad det fanns mycket hår på henne.
Vi tog in julgranen, men den står ännu oklädd. Tekla bryr sig inte så värst mycket om trädet. Lite försökte hon gnaga på en gren men sedan var det inte så intressant mera.
Så har jag paketerar några julklappar, också en åt Tekla! Dadelkaka är ett måste till vår jul så den har blivit gjord idag och med riktigt smör! God jul på er alla!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor jan 14, 2010 23:45 
Användarvisningsbild

Oj, nu var det ett tag sedan jag var här inne. Och under den tiden har vi gjort massor. Det bästa är dock att vi har hittat ett ställe att hålla till på inomhus och träna. Det är superskönt med tanke på all snö och den ganska starka kyla vi haft ett tag.

Och nästa vecka börjar kurseriet ordentligt för oss. både Puzzel och Zweetie ska kursa. Puzzel ska gå något som heteer Specialsök och Zweetie ska lära sig allmänhyfs [set2/aim2/aim2/y15.gif] på Vardagslydnadskursen.

Ska bli så kul att gå kurs [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre jan 15, 2010 16:15 
Användarvisningsbild

Jag syr och syr och syr och syr, titta gärna in till mig på min nya syblogg, se nedan! [set2/aim2/aim2/y15.gif] Det är så himla kul, jag älskar att kombinera färger och mönster även om jag just nu är inne i en väldigt rosa-vit period [smilisar/infomilies41.gif]

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]