Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Vad har jag gjort i dag dÄ
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: fre nov 27, 2009 20:13 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Jag har varit hos veterinĂ€ren med Emil IGEN. Det har ju bevars hunnit gĂ„ flera veckor sen han blev friskförklarad (korsbandet hade lĂ€kt ihop). Nu har han en ögoninfektion pĂ„ g och sĂ„ vill veterinĂ€ren spola tĂ„rkanalerna pĂ„ honom. Det blir nog inga julklappar i Ă„r [set2/aim2/aim2/y12.gif] sĂ„ jag kĂ€nner mig rĂ€tt uppgiven och ledsen just nu. Jag Ă€r sjukpensionĂ€r och ensamstĂ„ende med tvĂ„ tonĂ„rspojkar sĂ„ det Ă€r inte lĂ€tt att fĂ„ det att gĂ„ ihop ens om inget oförutsett intrĂ€ffar... Är kort sagt inte pĂ„ mitt bĂ€sta humör just nu [set2/aim2/aim2/y7.gif]

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön nov 29, 2009 2:20 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 26
Idag har vi inte gjort nÄgonting - Ànnu [set2/aim2/aim2/y16.gif], kl Àr 01.15. NÀr den hÀr nattugglan har vaknat ska vi forts med adventsförberedelserna i sista minuten och sedan blir det vÀl skyltsöndagen utan snö, men rÀtt kallt, Nelsson fÄr nog följa med och spana pÄ tomtarna pÄ stan. Men igÄr lördag har vi letat försvunnen labrador i skogen, kom tillrÀtta turligt nog.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön nov 29, 2009 16:46 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
Vi har gÄtt Hornsgatan upp Ä ner, varit inne i mÄnga butiker och faktiskt hittat nÄgra julklappar [set2/aim2/aim2/y16.gif] . Det hela tog fyra timmar sÄ nu dricker jag te med ett fantastiskt gott bröd som jag köpte pÄ ett litet bageri,
och [smilisar/aloofandbored12.gif] [smilisar/aloofandbored12.gif] lilla hönan

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön nov 29, 2009 17:36 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Vi har varit pÄ pudelpromenadrn i TÀby. NÄgon sa att det var 40 hundar och det kan nog stÀmma. MÄnga var det iallafall. [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif]
Nu har jag tre utslagna vovvar i soffan. [smilisar/aloofandbored12.gif] [smilisar/aloofandbored12.gif] [smilisar/aloofandbored12.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön nov 29, 2009 20:11 
AnvÀndarvisningsbild

Jag Ă€r pĂ„ mycket bĂ€ttre humör nu, har sĂ„lt en massa gamla leksaker pĂ„ tradera, docksamlare verkar ha Ă„tminstone en skruv lös i mina ögon och mĂ„nga pengar pĂ„ fickan. Men det Ă€r jag bara glad för! Å sĂ„ har jag fĂ„tt bestĂ€llningar pĂ„ saker jag syr, som kuddar, gardiner och överkast i gammeldags stil (shabby chic om man sĂ„ vill) SĂ„ jag kommer att klara bĂ„de veterinĂ€rrĂ€kningar och julklappar! [smilisar/celebrate4.gif]

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön nov 29, 2009 22:56 

InlÀgg: 73
Idag hade vi trÀff med Teklas bror. En jÀttestor svart mellanpudelhane! Jag fick Àran att försöka raka nosen pÄ honom och trots min oerfarenhet sÄ fick vi honom rÀtt snygg. Syskonen uppförde sig lite annorlunda nu mot varandra dÄ Tekla haft sin första löptid. Jag antar iallafall att det berodde pÄ det? Men visst busade de, tumlade om varandra och rasade efter varandra pÄ gÄrden som förr ocksÄ. NÀr vi kom in gick Tekla rakt till matskÄlen och Ät upp allt som brorsan hade lÀmnat! [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif]
A&r: Hoppas Emil mÄr bra nu!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n nov 30, 2009 11:56 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 278
Vi började fm med besök hos veterinÀren, Zweetie för att fÄ sin andra rabiesspruta, Puzzel för att lÀmna blodprov för att kolla ev fÀstingburen sjukdom.

Som tur var var vÄr uppfödare [smilisar/love51.gif] ocksÄ dÀr för vaccinering av hundar sÄ jag fick hjÀlp med Zweetie dÄ Puzzel blev inkallad samtidigt som Zweetie skulle vaccineras.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n nov 30, 2009 14:13 
AnvÀndarvisningsbild

bettan skrev:
A&r: Hoppas Emil mÄr bra nu!

Tack! Ögonen har slutat rinna och klia och han Ă€r sĂ„ snĂ€ll, sĂ„ snĂ€ll nĂ€r jag ger honom ögondropparna. Han Ă€r ju en liiiten pudel sĂ„ jag hivar upp honom pĂ„ matbordet, diskbĂ€nken eller nĂ„t (pga min onda rygg) och han sitter helt stilla. Han Ă€r rutinerad pĂ„ att fĂ„ medusiner! [smilisar/love51.gif]

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n nov 30, 2009 22:49 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 26
Snöprommis med Nelsson pÄ kvÀllen, en timme var vi ute. Undrar vad det Àr med snön, han var som galen - nosen plöjde fram i snön nÀstan oavbrutet. PÄ slutet trÀnade vi lite fotgÄende, till husbehov sÄ att sÀga, dÄ blev han plötsligt kontaktbar.

SÄ lÀste jag lite lÀngre upp hÀr i trÄden och kom att tÀnka pÄ hur olika vi har det. Det kostar ju en del att ha hund och inte minst om man har pudel som ska ha pÀlsvÄrd. SjÀlv har jag förmÄnen att ha ett vÀlbetalt arbete och behöver inte fundera sÄ mycket pÄ vad saker kostar, men ibland undrar jag hur det skulle ha varit att ha pudel pÄ den tiden jag fick vÀnda pÄ varje krona. DÄ hade man fÄtt göra Ànnu mer sjÀlv förstÄs. Nu sköter jag ju det mesta sjÀlv av pÀlsvÄrd, rakning, öronrens osv. Men visst Àr jag glad att jag inte behöver rÀkna pÄ priset nÀr jag kÀnner att nu mÄste nÄgon annan klippa klorna och raka nosen. Det som jag o min fyrbente vÀn fortfarande har svÄrast att komma överens om.Och en del saker kan man ju inte göra sjÀlv, veterinÀren t ex.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n nov 30, 2009 23:00 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
Huuu vad mycket tovor!!! Nog mÀrks det att man har en pudel i tovÄldern. Hur lÀnge varar den..?

Blev less pÄ att kamma och kamma, sÄ ikvÀll tottade jag pudelplutt för första gÄngen. Tog tvÄ timmar.. [set2/aim2/aim2/y7.gif] Och det fick mig att fundera, i alla pudelböcker m.m. stÄr det bara "bena upp pÀlsen". Det tyckte inte jag var sÄ "bara". PÀlsen bara lurvar sig ju.. Men som tur Àr, Àr Mandus en snÀll vovve som lÄter matte dra och slita som hon vill. Det slutade med att han lÄg och sov pÄ trimbordet. [set2/aim2/aim2/y5.gif] [smilisar/angel5.gif]

Nu ska jag dricka lite vÀlförtjÀnt glögg, det Àr ju december imorgon! [smilisar/infomilies41.gif]

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 3 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony