Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Vad har jag gjort i dag dÄ
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tor nov 19, 2009 10:35 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 278
Anna&rÀserpudlarna skrev:
Jag smaskar SnickerstÄrta sÄhÀr mitt pÄ onsdagseftermiddagen [set2/aim2/aim2/y2.gif] Martin lagade ett kretskort till en centrifug pÄ en lektion för nÄn vecka sen (han gÄr i ettan pÄ elprogrammet) och fick tÄrtan som tack. Han Àr duktig gossen! [smilisar/agreement5.gif] *mallig mamma*

Åh, en elektriker i familjen [smilisar/agreement5.gif] en sĂ„nÂŽskulle man bra gĂ€rna vilja ha [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor nov 19, 2009 15:30 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Majsan skrev:
Anna&rÀserpudlarna skrev:
Jag smaskar SnickerstÄrta sÄhÀr mitt pÄ onsdagseftermiddagen [set2/aim2/aim2/y2.gif] Martin lagade ett kretskort till en centrifug pÄ en lektion för nÄn vecka sen (han gÄr i ettan pÄ elprogrammet) och fick tÄrtan som tack. Han Àr duktig gossen! [smilisar/agreement5.gif] *mallig mamma*

Åh, en elektriker i familjen [smilisar/agreement5.gif] en sĂ„nÂŽskulle man bra gĂ€rna vilja ha [set2/aim2/aim2/y2.gif]

*morr* Hade just skrivit ett lÄngt inlÀgg och skulle lÀgga till en smiley frÄn "visa fler" men glömde att jag mÄste öppna rutan i nytt fönster sÄ allt försvann *morr*

Gör ett nytt försök.

Ja, Majsan, en elektriker sitter fint! [smilisar/celebrate4.gif] Kanske blir det en kock ocksÄ, yngste sonen gÄr i Ättan och har börjat fundera...

Idag har jag klippt och rakat bÄda hundarna. Albin sÄg för uschlig ut nedklippt sÄ han ska upp i continental igen, det Àr hans frisyr [smilisar/infomilies41.gif] och Emil ska det bli babylejon pÄ frÄn T-60 som han haft och passat vÀldigt bra i. Men jag ska pÄ klippkurs för Christer Ivarsson till vÄren och mÄste ha nÄt att sÀtta saxen i [set2/aim2/aim2/y5.gif]

Albin Àr inga större problem att handskas med, han Àr rÀtt tÄlig. Han kan bli lite sur över att han inte fÄr rulla ihop sig och sova nÀr jag fönar, men han gör inget vÀrre Àn att knorra. Högt och ljudligt [smilisar/sad6.gif] Emil dÀremot gör inget för att underlÀtta, han Àr motstrÀvig och tycker det Àr helt onödigt att behöva stÄ pÄ trimbordet [smilisar/angry7.gif] *suck*

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor nov 19, 2009 21:40 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
TorsdagskvÀllar Àr ofta trÄkiga kvÀllar och brukar bli den kvÀllen i veckan nÀr vi lÀr in nya trix. Precis som ikvÀll.

Skulle nyss lÀra Mandus att nicka nÀr jag sÀger "Eller hur". Tog en minut, sedan fattade han galoppen... Vad ska man göra resten av kvÀllen nu dÄ..? [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Pudlar Àr nÀstan löjligt lÀttlÀrda!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor nov 19, 2009 23:44 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Tista skrev:
TorsdagskvÀllar Àr ofta trÄkiga kvÀllar och brukar bli den kvÀllen i veckan nÀr vi lÀr in nya trix. Precis som ikvÀll.

Skulle nyss lÀra Mandus att nicka nÀr jag sÀger "Eller hur". Tog en minut, sedan fattade han galoppen... Vad ska man göra resten av kvÀllen nu dÄ..? [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Pudlar Àr nÀstan löjligt lÀttlÀrda!

Det dÀr tricket kan Emil ocksÄ, man kan frÄga vad som helst och han nickar. Som "Àr du mammas Àlskling?" eller *Àr du en kissekatt?" Just det brukar alla ungar tycka Àr sÄ roligt [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre nov 20, 2009 9:29 
AnvÀndarvisningsbild

Det Àr kul med att lÀra in nya trix, man behöver inte vara sÄ rÀdd att göra fel sÄ att man förstör nÄgot, tÀnker dÄ pÄ lydnadstrÀningen dÀr det kan bli helt galet om man inte tÀnker sig för.

Zweetie lÀrde sig i gÄr att göra high-five [smilisar/agreement5.gif] det var ett himla schÄ först att fÄ henne att komma underfund med att hon kunde lyfta pÄ tassarna sittandes [set2/aim2/aim2/y2.gif] men sedan satt det [smilisar/agreement5.gif] Och sÄ klarade hon av att fÄnga godisen i luften nÄgra gÄnger.

Puzzel har fÄtt lÀra sig hÀlsa med rÀtt tass, men det Àr inte lÀtt nÀr han i snart 5 Är tid bara har hÀlsat med fel tass som vi lÀrde in honom med i början [set2/aim2/aim2/y11.gif] Men han kan han ocksÄ, med hjÀlp av tydligt handkommando [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör nov 21, 2009 12:23 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Åh, vilken underbar dag. [set2/aim2/aim2/y2.gif] Solen skiner och det Ă€r varmt. [smilisar/celebrate13.gif]
Jag har tagit tvÄ lÄngpromenader redan idag. Och det blir en till i eftermiddag.
Lyckliga hundar. [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön nov 22, 2009 14:25 
AnvÀndarvisningsbild

VÄr dag började okristligt tidigt i dag [smilisar/aloofandbored12.gif] redan kl 5 vaknade jag av att Zweetie var vÀldigt flÄsig. Hon satt pÄ sÀngkanten och lÀt, sÄ det var bara att stiga upp och ut och dÄ visade det sig att lilla hjÀrtat inte var riktigt bra i magen.

Men sedan somnade vi om och fick ytterligare nÄgra timmars sömn.

Sedan har vi varit ute och promenerat en ganska ordentlig tur och trÀnat pÄ att inte dra i kopplet.

Och nu slappar vi. Funderar pÄ om jag ska ta mig i kragen och bada henne för det Àr dags för ett bad. Vi fÄr vÀl se hur det blir med det.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre nov 27, 2009 14:01 
AnvÀndarvisningsbild

Men oj [set2/aim2/aim2/y13.gif] har ni andra inte gjort nÄgonting alls sedan jag skrev i söndags [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Jag har i dag pÄ fm varit ivÀg till BK och trÀnat med bÄde Zweetie och Puzzel. Zweetie Àr det allmÀnhyfs och kontakt och stadga som Àr prioriterat, Puzzel och jag koncentrerade oss pÄ att tajta till positionen i fotgÄendet. Mycket höger-, vÀnster- och helt-om, starter med korta rakstrÀckor och sÄ klickade jag nÀr han var riktigt nÀra. Han börjar nÀmligen svÀva ut nÀr strÀckorna blir för lÄnga.

Och en platsliggning.

I morgon ska Zweetie och jag ivÀg pÄ ringtrÀning [set2/aim2/aim2/y12.gif] Det blir nog bra sÄ smÄningom sÄ att vi kan knipa ett hÀgrande [smilisar/celebrate13.gif] i framtiden [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre nov 27, 2009 16:16 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Jag har nog gjort för mycket den hÀr veckan för att hinna skriva, men nu sÄ.
Jag har haft en extrahund fram till igÄr. En strÀvhÄrig dvÀrgtax-tik. En liten bortskÀmd "sak" [set2/aim2/aim2/y15.gif] som kÀnner sig vÀldigt hemma med mina grabbar. Stora Otto och hon Àr absoluta bÀstisar. Men igÄr Äkte hon hem till matte och husse igen. Hon var sÄ glad att hon skrek.
Tycker att mina dagar mest gick Ät till att promenera med hundar.
I tisdags var jag pÄ förelÀsning, Flickor och autism, med Svenny Kopp. Jag lÀrde mig sÄÄ mycket nytt. All forskning och material handlar om pojkar, och flickor visar upp ett annat beteende, har andra svÄrigheter mm.
Jag har en dotter som har ADHD och autistiskt tillstÄnd/Aspergers syndrom sÄ det Àr nÄgot jag mÄste lÀra mig mer om. Har lovat mig sjÀlv att "utbildas" i funktionshindret.
Sen har resten av veckan gÄtt Ät till att brÄka med dotterns skola, hon gÄr i specialklass, om hur dom behandlar sina elever. SvÄrt att komma till en lösning men nu har jag fÄtt ihop tvÄ olika möten. Vi fÄr se hur det blir... [set2/aim2/aim2/y7.gif]
All energi och ork gÄr just nu Ät till hennes skolsituation.
I helgen ska vi göra iallafall en rolig sak.
Pudelpromenad i TĂ€by. [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif]
Det Àr nÄgot bÄde jag och hundarna gillar. Hoppas bara att vÀdret Àr OK. [smilisar/agreement5.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre nov 27, 2009 19:47 

InlÀgg: 87
Jobbat. TvÄ kollegor av tre började grÄta vid ett möte, fattar inte att de orkar. Eller vi. Eller gör vi?

Var pÄ en utredning med ett av barnen pÄ vÄrdcentralen.

Handlade och stötte pÄ folk jag egentligen inte orkar prata med.

Ringde svÀgerskan som just opererats för cancer.

Rastade vovvan som Ă€r understimulerad pga att min fritid gĂ„tt Ă„t till en alldeles underbar sphynxkull! (Är nĂ„gon intresserad av att köpa en unge som Ă€r van vid understimulerad ADHD-pudel?)

Nu blir det middag, vin och TV-soffa.

Vardag, helt enkelt.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony