Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Vad har jag gjort i dag dÄ
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: ons nov 11, 2009 18:51 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Idag har jag badat en fd vit storpudel som hade lerklumpar lÀngst ner pÄ tassarna, och lera över hela resterande kropp. [set2/aim2/aim2/y4.gif]
Han har rejsat i skogen och en stor hundrastgÄrd med en likasinnad galning som han.
Jag bjöd in mig till en vÀninna pÄ VÀrmdö som hade badkar att blötlÀgga honom i, och tur var vÀl det. [smilisar/celebrate13.gif]
Nu Àr han sÄ fin igen, sÄ imorgon Äker klippmaskin fram. Ingen favorit för honom det heller. [smilisar/animals11.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor nov 12, 2009 9:44 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 278
Jag hade planer pÄ att bada Puzzel i gÄr, men av ngn konstig anledning [set2/aim2/aim2/y2.gif] sÄ blev det trÀning inomhus av tvÄ stycken pudlar. klart roligare Àn bad, men i kvÀll sÄ mÄste han badas. Trots att han Àr svart och smutsen inte syns sÄ tydlig sÄ kÀnns det nÀr man gosar med honom att det inte Àr sÄ rent. De blir ju sÄ ljuvliga att goooosa med efterÄt [smilisar/infomilies41.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor nov 12, 2009 22:10 

InlÀgg: 73
Ja vi borde badas hÀr vi ocksÄ men vi Àr antastade av feber i familjen och det blir gjort det man klarar av. Men Tekla verkar vÀldigt lugn nu dÄ hon har löptid, nu har det varit tvÄ veckor. SÄ hon Àr inte hispig fast hon inte fÄr sÄ mycket aktivering förutom promenader förstÄs. Eller hÄller hon pÄ att bli vuxen?

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre nov 13, 2009 15:15 
AnvÀndarvisningsbild

Vi började dagen med att lÀmna av Husse och Zweetie-valp pÄ kontoret och sedan Äkte jag och Puzzel till BK för att trÀna. DÀr gick det bÄde bra och mindre bra. Bla var jag sÄ klantig sÄ jag hÀngde magvÀskan pÄ staketet och nÀr vi hade klarat av det sista momentet - hoppet - sÄ bestÀmde sig Puzzel för att han skulle belöna sig sjÀlv och stack ivÀg för att sno godis [set2/aim2/aim2/y11.gif] FÄr ta och tÀnka mig för [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Efter trÀningen sÄ for jag tillbaka till kontoret och hÀmtade Husse och valp och sÄ for vi för att passa Husses barnbarn 6 mÄn resp 2 Är gamla. Riktiga solskensbarn [smilisar/infomilies41.gif] och himla bra socialtrÀning för valpen att umgÄs med en 2-Äring som hÀrjar runt lÄter och kastar prylar omkring sig. Zweetie inser att barn Àr inte det minsta lÀskiga utan riktigt roliga [smilisar/agreement5.gif]

Och nu Àr vi tillbaka pÄ jobbet för att klara av eftermiddagen och sedan tar vi helg [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre nov 13, 2009 23:58 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Jag sitter hÀr och skrattar Ät Emil, han visar mer och mer sin egen personliga syn pÄ tillvaron... han hÀmtar mig rÀtt ofta och "vill" nÄgot, jag ber honom visa och tar ett par steg Ät nÄt hÄll. Han studsar glatt ivÀg till vad det nu Àr, Àr det solsken ute sÄ vill han att jag öppnar balkongdörren sÄ han kan gÄ ut och sola (jo, det tog flera mÄnader innan han fick ihop att det kan vara sol och kallt samtidigt, han var ju van att det var varmt i somras). Eller sÄ vill han att jag ska leka med honom, antingen med favvoleksaken Pipen, en liten boll han Àlskar över allt annat, eller sÄ ska vi trÀna lite trix, dÄ ska han ha torrfoder som belöning. Jag brukar nÀmligen strö ut frukosten över vardagsrumsgolvet, de gillar att snoka reda pÄ alla bitar. Nu senast var det köket som gÀllde, tydligen doftade det smaskens frÄn stekpannan som stod kvar [smilisar/foodanddrink0.gif] fast han fick den inte, för starka kryddor för liten pudel. TrÄkmatte, sa han... [set2/aim2/aim2/y4.gif] och nu sitter han och glor pÄ mig, han tycker jag ska öppna dörren till pojkarnas rum. Jag Àr nog rÀtt sÄ lÀttdresserad [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n nov 16, 2009 10:15 
AnvÀndarvisningsbild

Anna&rÀserpudlarna skrev:
Jag Àr nog rÀtt sÄ lÀttdresserad [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Ja vem tusan Àr inte det [set2/aim2/aim2/y2.gif] Husse brukar vid dylika tillfÀllen dessutom glatt pÄpeka att jag blir "körd med".

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons nov 18, 2009 9:23 
AnvÀndarvisningsbild

Var i gÄr en "snabb" svÀng in pÄ IKEA, Àntligen skulle barngrind inhandlas. Inte för att jag behöver barnsÀkra, men jag vill lÀra hundarna att trÀna en och en inomhus och kompostgaller kan jag inte anvÀnda dÄ Puzzel hyser en vÀldigt stor respekt för kompostgallrena och inte kan focusera pÄ trÀningen nÀr Zweetie stÄr och hoppar mot gallret. SÄ dÄ blev en barngrind lösningen pÄ det problemet. Men man kan ju inte gÄ en "snabb" svÀng pÄ IKEA utan att hitta annat bra-att-ha som man stoppar pÄ sig [set2/aim2/aim2/y2.gif]

SÄ förutom grinden kom det med hem en lektunnel sÄ Zweetie kan fÄ leka agilitytunnel inomhus och en bra krokhÄllare som man hÀnger pÄ dörren [smilisar/agreement5.gif]

Sedan stod jag och höll i en leksakspudel, men besinnade mig [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons nov 18, 2009 10:46 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Gosepudlar kan man aldrig fÄ för mycket av. [set2/aim2/aim2/y6.gif]

Jag och Otto kom hem frÄn VÀrmdö igÄr efter att ha varit hundvakter nÄgra dagar. Algot o Casper blev sÄÄ glada nÀr matte Àntligen kom. [smilisar/infomilies41.gif]
Med oss hem fick vi en stressad och bortskÀmd strÀvhÄrig dvÀrgtaxtik. Hon kommer att lugna ner sig, förhoppningsvis. [set2/aim2/aim2/y13.gif] Tassa ska vara hÀr till mitten pÄ nÀsta vecka. Innan hon Äker hem ska hon till hundtrimmet. Inte sÄ poppis.
Vi gick en morgonpromenad , alla fyra hundar och jag. Tassa har skrikit, skÀllt och galoppkavat hela vÀgen. Urk. [set2/aim2/aim2/y7.gif] Som tur Àr kommer hon att lugna sig vartefter dagarna gÄr. Man mÄste leva pÄ hoppet.
[smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif] [smilisar/animals11.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons nov 18, 2009 13:57 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
Citera:
Sedan stod jag och höll i en leksakspudel, men besinnade mig [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Den har jag ocksÄ kikat pÄ, numera stÄr den överst pÄ önskelistan.. Den Àr ju nÀstan lika söt som min Mandus. [set2/aim2/aim2/y15.gif] [smilisar/infomilies41.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons nov 18, 2009 15:41 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Jag smaskar SnickerstÄrta sÄhÀr mitt pÄ onsdagseftermiddagen [set2/aim2/aim2/y2.gif] Martin lagade ett kretskort till en centrifug pÄ en lektion för nÄn vecka sen (han gÄr i ettan pÄ elprogrammet) och fick tÄrtan som tack. Han Àr duktig gossen! [smilisar/agreement5.gif] *mallig mamma*

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 2 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony