Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Vad har jag gjort i dag dÄ
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis nov 03, 2009 14:52 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 278
Hur har Lille Casper det nu? Har op-sÄret lÀkt?

I dag pÄ vÄr lunchprommis hade vi en Zweetie-valp som vallade mellan Husse och Matte och varvade upp sig mer och mer, och en gam-Puzzel som hÀngde som ett plÄster efter Matte för att inte av misstag gÄ miste om den minsta chans att fÄ en godis icon_lol.gif

Och sĂ„ fort Zweetie gjorde en för lĂ„ng utvikning frĂ„n stigen sĂ„ Matte började sidsteppa for Puzzel efter henne som vĂ€rsta Polisen och tillrĂ€ttavisade var damen skulle befinna sig. Eftersom hon varvade upp sig sĂ„ blev det koppel pĂ„ mot slutet och Puzzel fick fortsĂ€tta att vara lös, men dĂ„ stack han till Husse för dĂ„ var det ju slut pĂ„ godisutdelningen till Zweetie, som belöning nĂ€r hon kom till Matte. ÖgontjĂ€naren dĂ€r [set2/aim2/aim2/y15.gif] dĂ„ dög man minsann inte.

Zweetie var sÄ trött efter alla sina ruscher sÄ koppelpromenaden blev en dröm efter det [smilisar/agreement5.gif]

Vad har ni andra haft för er den senaste tiden???

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis nov 03, 2009 15:21 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Oh, lille Casper mÄr sÄ bra. SÄret har lÀkt jÀtte-bra. Han blev vÀldigt dÄlig i magen nÄgra dagar men Àven det Àr bra nu. Sen fÄr vi se hur han blir i framtiden. Det tar ju ett tag innan man mÀrker nÄgon större skillnad.
Nu Àr han med pÄ morgonpromenaderna igen. Han Àr sÄÄ lycklig. [smilisar/animals11.gif]

SjÀlv trampar jag runt med Foppatofflor nu. Skulle gÄ in mina nya kÀngor, sÄ nu Àr det plÄster pÄ jÀtteblÄsorna. [smilisar/aloofandbored10.gif]
HÀr blÄser det sÄ fruktansvÀrt sÄ dom smÄ gillar inte att vara ute dÀr det Àr öppet. men det Àr ju inte kallt.
Jag och yngsta sonen Äkte till Sollentuna för att fixa pass till honom. Han ska till London med sin engelska-grupp frÄn gymnasiet i december.

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons nov 04, 2009 0:22 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 26
Jo, hÀr trÀnas KOPPLA efter goda rÄd frÄn Majsan. Vi körde först med baconost men Nelsson blev aldrig sÀrskilt intresserad av den, sÄ för nÄt tag sedan prövade jag istÀllet med Softies. OJ, vilken skillnad! Tala om vovve som kommer som ett skott (inomhus) och glatt stoppar in huvudet i halsbandet [set2/aim2/aim2/y2.gif] ! IkvÀll har vi trÀnat ute pÄ grÀsmattan i mörkret. Gick lika bra.
HÀr Àr mörkt, plusgrader och smutsigt ute, sÄ ikvÀll blev det att bada benen för Herr Pudel och under protest tassrakning.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons nov 04, 2009 11:03 
AnvÀndarvisningsbild

HÀr var det lite roliga sammantrÀffanden lÀser jag;

VÄr Lillmatte har precis kommit hem efter en förlÀngd weekend i London dÀr hon hÀlsade pÄ sin storasyster som arbetar nÄgra mÄnader i London just nu. Hon hade haft det sÄ trevligt och roligt (lÀs shoppat [set2/aim2/aim2/y2.gif] )

Och Puzzel fick sina framtassar rakade i gÄr kvÀll han med. Gjorde baktassarna för dryga veckan sedan och orkade bara inte med framtassarna men i gÄr sÄ...
Men eftersom han Àr mÄttligt förtjust i tassrakning sÄ sÀtter jag mig numera pÄ golvet och har honom liggande pÄ rygg mellan benen. Lugnast sÄ och dÄ fungerar det bara bra bortsett frÄn att jag kÀnde mig stum i baken, fÄr komma ihÄg att ta med en stjÀrtkudde Ät mig nÀsta gÄng.

Kul att lÀsa att koppla-trÀningen gÄr frammÄt [smilisar/agreement5.gif] MÄste bara frÄga vad Àr Softies, som verkar vara sÄÄÄ smaskens?

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor nov 05, 2009 0:00 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 26
SOFTIES Àr smÄ benformade halvmjuka hundgodisar som enl Nelsson doftar alldeles fantastiskt gott. T o m mitt nÄgot svagare luktorgan har inga problem att kÀnna den för den fyrbente lockande lukten. MÀrket Àr Best Friend.

F ö trÀnar vi vidare pÄ vardagslydnaden. IkvÀll med att INTE DRA I KOPPLET [smilisar/angry27.gif] , vilket herr Pudel faktiskt inte brukar göra sÀrskilt ofta. Men nÀr man trÀffar nybekanta rasfrÀnder (söt storpudeltjej [set2/aim2/aim2/y5.gif] ) Àr det svÄrt att lÄta bli.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor nov 05, 2009 16:11 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
Har nyss varit ute med Mandus-mannen pĂ„ promenad. Vi gick ner till stranden för ovanlighetens skull, trots det trĂ„kiga vĂ€dret. Öresundsbron försvann snabbt in i dimman.. TrĂ€nade pĂ„ att gĂ„ pĂ„ bryggor, var allt lite lĂ€skigt i början, men sedan gick det bĂ€ttre. Fanns en hel del roliga saker för en pudel dĂ€r ute. En död fiskmĂ„s, mĂ„nga levande fiskmĂ„sar att jaga, massor med tĂ„ng att sprĂ€tta runt i och, sĂ„klart, vatten att bada i. Tur att han flĂ€nger runt sĂ„ mycket att han Ă€ndĂ„ hĂ„ller vĂ€rmen. [smilisar/animals11.gif]

SÄ nu luktar det bara sur tÄng hÀr inne. [set2/aim2/aim2/y7.gif] Blir en bad-och-klipp-kvÀll hÀr senare...

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor nov 05, 2009 16:16 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
HÄller pÄ att baka, Bröd med anis i, kanelbullarna Àr oxÄ fÀrdiga, dofta GOTT
citronsockerkakan Àr fortfarande i ugnen.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis nov 10, 2009 10:09 
AnvÀndarvisningsbild

Kim; kan man bestÀlla bullbak av Dig [set2/aim2/aim2/y15.gif] Bakar aldrig bullar sjÀlv nÀmligen, hÄller mig till mjuka kakor typ kÀrleksmums, sockerkaka etc. Ocj sÄ pajjer av olika slag. Mest Àppelpaj. Det Àr synd om Lillmatte hon har inte fÄtt hembakta bullar sedan min mamma gick bort [set2/aim2/aim2/y11.gif]

I dag blir lillvalpen Zweetie œ Ă„r gammal.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis nov 10, 2009 10:35 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
GRATTIS till Zweetie pÄ 6 mÄnaders dagen. [smilisar/love51.gif]

Vi har promenerat i leriga skogen sÄ dÄ kan nog alla rÀkna ut vad jag ska göra idag. [set2/aim2/aim2/y7.gif]

Ang. bullar. Det finns jÀttegoda att köpa. [smilisar/agreement5.gif]

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons nov 11, 2009 13:44 
AnvÀndarvisningsbild

Ja köpebullar kan nog vara rÀtt sÄ OK, men det Àr nÄgot visst med de hembakta (OM de blir lyckade vill sÀga [set2/aim2/aim2/y2.gif] )

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 4 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony