Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Vad har jag gjort i dag dÄ
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: sön okt 04, 2009 16:37 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Sitter hÀr och drÀller medans köksbordet blir slipat! Det har sina stoooora fördelar att ha tonÄrssöner! [smilisar/agreement5.gif] [smilisar/infomilies41.gif] Jag slipade och lackade det för kanske fem Är sen, gjorde arbetet enligt konstens alla regler men det blev inte bra. Jo först sÄg det fint ut men det gick inte mÄnga veckor innan lacken började flagna [set2/aim2/aim2/y7.gif] nÀr jag skulle slÄ in julklappar satte jag en tejpbit pÄ bordet och den drog loss massor med lack... skitlack!

Vattenbaserat lack var det som minsann skulle hÄlla lika bra som vanligt. Glöm det sÀger jag bara. Nu har jag köpt hÄrdvax, enligt fÀrgaffÀren och reklamen ska det hÄlla Àven pÄ golv sÄ det blir intressant att se. Hoppas mycket pÄ en vackrare yta!

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n okt 05, 2009 9:15 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 278
Anna; hur blev resultatet? Blev bordet bÀttre med den hÄrdare varianten?

Har sjĂ€lv ett dĂ„ligt samvete nĂ€r det gĂ€ller matbord. VĂ„rat ska nĂ€mligen oljas in med linolja. Borde jag ha gjort för typ 1œ Ă„r sedan [set2/aim2/aim2/y3.gif] Men jag behöver inte vara rĂ€dd för att nĂ„gon ska ta jobbet ifrĂ„n mig, sĂ„ det kan nog vĂ€nta ett litet tag till [set2/aim2/aim2/y2.gif] .

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n okt 05, 2009 12:17 
AnvÀndarvisningsbild

Bordet ska strykas tvÄ gÄnger med vax och Àn sÄ lÀnge Àr det bara gjort en gÄng, sÄ det Àr svÄrt att sÀga sÄ mycket. Det blev mörkare Àn jag tÀnkt mig, tyvÀrr, jag kollade ju pÄ fÀrgprover och dÄ sÄg det bra ut, det vax som hade lite vitt i tyckte jag dÄ var för ljust [set2/aim2/aim2/y12.gif] NÄja, fÄr se vad jag tycker i lÀngden.

SjÀlva ytan kÀnns lite strÀv, nu ska den ju putsas och vaxas en gÄng till iofs, sÄ jag hoppas det blir bÀttre.

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis okt 06, 2009 9:10 
AnvÀndarvisningsbild

Äntligen kom Puzzel och jag ivĂ€g pĂ„ en egen lÄÄÄÄÄngprommis. NĂ€r jag kom hem efter jobbet igĂ„r sĂ„ fick Zweetie stanna hemma med Lillmatte och Puzzel och jag vandrade ivĂ€g. Vilket himmelrike med en hund som gĂ„r vid ens sida hela tiden och inte fnattar runt som en tok efter löv [set2/aim2/aim2/y15.gif] Jag kommer nog ihĂ„g hur det var med Puzzel i 5 mĂ„n Ă„ldern, han var exakt likadan, sĂ„ jag vet att det gĂ„r över tack och lov. OcksĂ„ sĂ„ skönt att gĂ„ med en hund som lyder pĂ„ de smĂ„ kommandona som "hĂ€r" etc. och sluter upp tĂ€tare mot benet vid möten med mĂ„nga mĂ€nniskor. Det Ă€r vid de hĂ€r jĂ€mförelserna som jag inser att jag faktiskt har en lydig vuxen hund [smilisar/infomilies41.gif]

Zweetie kommer nog att lÀra sig sÄ smÄningom, men det Àr skönt att ibland fÄ ett kvitto pÄ att man kommit nÄgonvart med sin vardagslydnad [smilisar/agreement5.gif]

Zweetie Àr duktig pÄ att hÄlla koll pÄ mig iaf [smilisar/agreement5.gif], i morse blev harpluttarna pÄ grÀsmatten en alldeles för stor lockelse för det lilla trollet. Men nÀr jag lÀmnade henne och gick dÀr ifrÄn sÄ kom hon som skjuten ur en kanon för att inte tappa bort mig. Hon har insett att om hon lÄter mig försvinna runt ett hörn, sÄ Àr jag inte dÀr nÀr hon kommer, utan dÄ Àr matte kanske puts-vÀck [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre okt 09, 2009 22:05 
AnvÀndarvisningsbild

I dag har vi haft en riktigt superduper bra trÀningsdag Puzzel och jag [smilisar/infomilies41.gif] Vi var ivÀg till brukshundsklubben och trÀnade. Ibland gÄr det upp och ibland gÄr det ner, men idag var det en uppÄt dag [smilisar/agreement5.gif]

Det var en mycket klok person som skrev om det hÀr med att man samlar pÄ sig kÀnslor utifrÄn sin trÀning. Och den gÄngen som det gick dÄligt sÄ bestÀmde jag mig för att "sk*ta* i det. Och tÀnk vad jag har haft nytta av det. Denna positiva kÀnsla som vi hade med oss frÄn trÀningen idag gav ringar pÄ vattnet resten av dagen. TÀnk vad ens egen sinnesstÀmning pÄverkar. Men man behöver bli pÄmind om det emellanÄt. LÀtt att hamna i gamla hjulspÄr [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Vad har ni haft för er dÄ??

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n okt 12, 2009 10:47 
AnvÀndarvisningsbild

Nu Àr jag nyfiken pÄ att fÄ lÀsa vad ni har gjort med era hundar [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n okt 12, 2009 11:45 
AnvÀndarvisningsbild

IgÄr fick mina hundar inte mycket uppmÀrksamhet av mig, jag var och hÀlsade pÄ smÄ ljuvliga valpar! Kolla bara:
Bilaga:
Hanar.JPG [38.57 KB]
Nerladdad 27 gÄnger

Det Àr tre av hanarna pÄ bilden, de Àr fortfarande till salu! [set2/aim2/aim2/y15.gif] Det var en hane till och en tik i kullen men de Äker till sina nya Àgare i helgen som kommer.

För mer info om valparna se Annelies hemsida: MedeviŽs kennel

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis okt 13, 2009 11:02 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 152
Åh sĂ„ gulliga [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis okt 13, 2009 20:44 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
F-n vad kalt det blivit, fryser, i natt kom lite snö men den försvann pÄ morgonen. Tycker lite synd om er i norra delen av detta land - 20, hugaligen.
Letar efter mina vinterklÀder Ä sÄ Äker lÄngisarna pÄ.
I dag blir det inte sÄ mycket promenerande, vi leker inne en stund pudlan och jag, lite sök och trix.
[smilisar/animals11.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis okt 13, 2009 21:45 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 152
Ja nu börjar det bli kallt. Vi har fortfarande nÄgra plus grader men pÄ natten gÄr det under nollan. SÄ jag kan bara instÀmma nu Àr det vinterklÀder pÄ.

Vad brukar ni hitta pÄ för aktivering inomhus nÀr det Àr kallt ute? Kan vara kul med lite idéer.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 119 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 4 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony