Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 3 inlĂ€gg ] 
  UtskriftsvĂ€nlig version

tÀckestips
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis dec 08, 2009 15:18 

InlÀgg: 1
Ny hÀr sÄ jag kastar mig in i det hÀr [set2/aim2/aim2/y6.gif]
Efter mycket krig pÄ skolan har vi i alla fall blivit sÄ gott som förbjudna att klippa vÄra hÀstar ("De behöver sin pÀls.") Àven om det Àr vi sjÀlva som fÄr tÀcka om vi vill klippa.

Lite för att jÀvlas och mycket för att jag varken ha tid, lust eller ork att borsta hunden tÀnkte jag klippa ner henne, typ som en hÀst [set2/aim2/aim2/y3.gif] AlltsÄ spara ben, huvud och nÄgon cm pÄ öronen men klippa pÄ kroppen dÀr man kan tÀcka.
FrÄgan Àr nu vad man ska tÀcka med. Jag har ju ett "vanligt" regntÀcke med sÄnt dÀr ulligt, typ fleecefoder i ocksÄ ett vanligt fleecetÀcke. hmm... funderar pÄ om jag har nÄgot problem öht [set2/aim2/aim2/y6.gif]

Men ni som bor i Norrland, jÀmtland, kan vÀl kanske tala om hur ni tÀckar era hundar pÄ vinterhalvÄret?

Profil Skicka e-post  

Re: tÀckestips
InlĂ€ggPostat: ons dec 16, 2009 18:36 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 24
Har en mellanpudel som nu dÄ det Àr runt -15 och det gÄr mot kallare tycker att det Àr betydligt bÀttre att stanna inne. Han har ett tjockt hansbo tÀcke med gott om reflexer (mycket viktigt för min del) och det gick pÄ cirka 200 kr pÄ granngÄrden.

(dessutom fÄr man med lagningslappar, som direkt Äkte till stallet för att reparera pÄlles tÀcken! ;) )

Profil Skicka e-post  

Re: tÀckestips
InlĂ€ggPostat: ons dec 16, 2009 22:55 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 633
Jag klipper inte kortare Àn 1 cm pÄ kroppen under vintertiden. Den lÀngden rÀcker för att vÀrma hunden. Sedan försvinner ju fettet pÄ huden av bad och tar nÄgon vecka innan huden har Äterfettat sig, fettet hjÀlper att hÄlla kylan borta. Badar lite mera sÀllan nÀr det Àr svinkallt.

Jag har mÄnga olika mÀrken pÄ tÀcken. Den min hund gillat och trivts bÀst i Àr Limex-tÀcket som har pÀls pÄ insidan och pÄ utsidan lite gummiaktigt tyg som hÄller vÀta borta.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 3 inlĂ€gg ] 

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 2 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: