|
Sida 1 av 1
|
[ 8 inlägg ] |
|
Såå många uppfödare...
| Författare |
Meddelande |
|
Velsan
|
Postat: ons aug 26, 2009 18:35 |
|
|
|
*suck*
Sitter och sållar igenom uppfödarlistan på pudelklubben. Jag hade tänkt att skaffa en mellanpudel men nu blir det nog toy eller dvärg. Sambon vill ha en liten och de kan nog konkurrera bra i small-klassen i agility :)
Men det finns så många uppfödare! Man vill ju ändå inte ha en allt för lång lista när det är dags att börja ringa runt och intervjua ;) Är svårt att försöka se vilka som verkar bra. Det viktigaste är ju att det är en bra kombination, är väl det man får leta efter först och främst. Men är ju så svårt, även om man ringer och ställer en massa frågor så får man kanske ändå bara höra det positiva.
Kan liksom inte hitta någon uppfödare som sticker ut lite extra, som känns helt hundra. Många skriver bara ut en massa utställningsresultat. Är inte så mycket andra meriter på småhundarna känns det som, få lägger upp hälsostatus, PRA och patella tex.
Gud vad trött jag blir :P Tänk vad skönt om det bara fanns fem uppfödare ;) Helt plötsligt så är det vår igen och då vill jag sitta här med en liten pupp i knät :D Just nu känns det väldigt avlägset :P
Petnoga Vanja
|
|
| Upp |
|

Re: Såå många uppfödare...
|
Anna&räserpudlarna
|
Postat: ons aug 26, 2009 20:46 |
|
|
Gå in på Avelsdata så hittar du de officiella hälsoresultaten, utställning och mh redovisas också. http://kennet.skk.se/avelsdata/index.aspxAnnars får du väl försöka bena upp vad som är viktigast, och sedan leta utifrån det... vill du ha rekommendationer på uppfödare är det bara att hojta till!
_________________ Anna med Albin och Pixie (Emil i pudelhimlen)
Pudeltrassel Min NYA pudelblogg
AnnaLavinia Min syblogg
|
|
| Upp |
|
|
kim
|
Postat: tor okt 22, 2009 16:05 |
|
Blev medlem: lör apr 12, 2008 20:41 Inlägg: 727 Ort: stockholm/södermalm
|
|
Har du hittat den ni vill ha?
_________________ Dom flesta hundar lyckas så småningom dressera sin ägare.
|
|
| Upp |
|
|
Velsan
|
Postat: fre okt 30, 2009 17:55 |
|
|
|
Än så länge har jag inte hunnit åka och hälsa på några uppfödare. Men börjar ju närma sig parningar så är ju snart dags att börja. Håller ju även ögonen öppna efter en lämplig omplacering, skulle helst vilja ha en valp som är 4-8 månader. :) Tycker det borde vara pudelträff i stockholm snart så man får träffa lite lurvbollar :) Kastar mig över varenda pudel jag träffar :)
|
|
| Upp |
|
|
kim
|
Postat: fre okt 30, 2009 18:19 |
|
Blev medlem: lör apr 12, 2008 20:41 Inlägg: 727 Ort: stockholm/södermalm
|
|
Första tis i varje månad gubbängsgärdet kl 19 fika i klubblokalen efter promenaden.
_________________ Dom flesta hundar lyckas så småningom dressera sin ägare.
|
|
| Upp |
|
|
Gunn
|
Postat: fre okt 30, 2009 19:59 |
|
|
|
| Upp |
|
|
Velsan
|
Postat: fre okt 30, 2009 22:13 |
|
|
|
haha ja det var ju inte få pudlar på den promenaden :)
|
|
| Upp |
|
|
Puh
|
Postat: lör okt 31, 2009 17:03 |
|
Blev medlem: tis apr 15, 2008 20:53 Inlägg: 240 Ort: Löddeköpinge
|
Petra har en 11 veckors mörkt aprikos dvärgtik till salu. Har för mig att hon bor i sthlms-trakten och hon är själv aktiv med valpens mor. Kanske intressant? Länk här: http://www.amillionvoices.se/
_________________ Hälsningar Gunilla
|
|
| Upp |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 8 inlägg ] |
|