Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 22 inlägg ]  GÃ¥ till sida 1, 2, 3  Nästa
  Utskriftsvänlig version

Hur gick det på nyår?
Författare Meddelande
InläggPostat: mÃ¥n jan 05, 2009 16:46 
Användarvisningsbild

Hur gick det för era hundar med smällare och raketer?

Hos oss gick det faktiskt över förväntan! Indy har aldrig tidigare reagerat över smällare och raketer, men tyckte att det var lite läskigt när vi rastade sista svängen innan 12-slaget. Han blev inte rädd, men ville gärna gå in. Under 12-slaget låg han och tuggade på ben och brydde sig inte alls.

Tulo reagerade mindre än vad jag hade förväntat mig. Han blev rädd när vi var ute på sista vändan innan 12-slaget, och jag var glad att jag hade honom i koppel så att han inte kunde springa iväg. Under 12-slaget gömde han sig bakom mina föräldrar i soffan, men var inte hysterisk.

Ingen av hundarna har reagerat på enskilda smällare/raketer varken innan nyår eller nu efter, så det var bara på nyårsnatten som de tyckte att det blev för mycket.

/Anna

Profil Skicka e-post  

Re: Hur gick det på nyår?
InläggPostat: mÃ¥n jan 05, 2009 17:36 
Användarvisningsbild

Här gick det bara bra. Stella är så gott som helt oberörd, utomhus kan hon notera att det smäller men bryr sig inte. Vi bor ju på landet också och knappt några grannar som skjuter, så hon låg i soffan och sussade :) Men jag brukar tänka på alla hundar och deras mattar som kämpar den här perioden.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mÃ¥n jan 05, 2009 19:36 
Användarvisningsbild

Algot och Casper skällde ibland när det small för nära. Otto brydde sig inte, han mest tittade på dom små precis som om han undrade: Vad håller ni på med, ta det lugnt. [set2/set3/set3/20.gif] Det var hans första nyår med oss så jag hade ingen aning om hans erfarenhet innan. Men, som den coola hund han är ibland var allt lugnt.
Vi bor också ute på landet och jag vägrar köpa raketer, men grannarna gör inte det. Tyvärr. Dom stod bakom vårt hus och sköt av sina laddningar och det var det som småhundarna reagerade på, annars bryr dom sig inte.
Vi tog sista kvällspromenaden halv elva, kopplade ifall att.
Vår promenadkompis Goldentik är skräckslagen för allt som smäller, då hon för två år sen fick en smällare kastad efter sig. Henne fick dom droga. Stackars liten.

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mÃ¥n jan 05, 2009 20:40 
Användarvisningsbild

Det var ovanligt lugnt i det villaområde i Ö-viks trakten vi firade nyår. Det egentliga smällandet kom igång vid tolvslaget.
Morris fick hjälp i form av *nyårspiller* och sista promisen gjordes kl 22.00.
Bruno och Diesel är helt oberörda och reagerade inte alls.

Ikväll (är hemma i Gävle nu) så var det några smällare/raketer. Morran blev lite låg men det gick över fort. Å de bruna märkte nog inte ens att det small.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mÃ¥n jan 05, 2009 23:35 

Här var det också lugnt, förra året hade Casper svansen mellan benen och ville helst inte gå ut men detta nyår var han helt opåverkad men det var också betydligt mindre smällare icon_lol.gif Lotta o Casper

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons jan 07, 2009 15:24 

Hej jag är ny här!
Verkar vara ett mkt trevligt forum...
Liten snabbpresentation:
Jag är 18 år, studerar på distans just nu psykologikurser, miljökunskapskurs samt företagsekonomi B. Jag är en kreativ person som gillar natur å djur. Jag vill bli egenföretagare med focus på hälsa. Konstintresse(foto, måla på duk, ståltrådskonst, har författarplaner) Jag har en svart mellanpudel tik som är 3år i april-09. Jag brukar ha henne klippt som på bilden förutom på sommaren för då kör vi med kortkort...

Vårat nyår gick bra men Wendy fick ha bommul i öronen för säkerhetskull. Hon blev rädd förra året- vi var ute och gick,(typ i början av december) plötsligt small det till precis i skogen bakom.. så efter det har det varit lite gnälligt och räddhågat när det smäller men vi har övat så nu går det ganska bra igen.
I går kväll klippte jag å badade henne, vilket jag gör var 3 vecka själv. Det vanliga- hålla efter kort i ansiktet och tassar och på längden, jag försöker hålla ca 3cm lockar.
Ha det gott!
MVH E & W

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons jan 07, 2009 15:29 

Bilden kunde inte bifogas... synd.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons jan 07, 2009 15:38 
Användarvisningsbild

E & W skrev:
Bilden kunde inte bifogas... synd.

Välkommen hit!
Om du har en bild måste den ligga uppe på internet för att kunna visas. Vi vill dessutom inte att man lägger upp bilder direkt i inläggen eftersom det då blir väldigt segt för vissa användare.
Om du skickar bilden till mig kan jag hjälpa dig så att du kan visa den.
annaoeddie@hotmail.com

/Anna

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor jan 08, 2009 11:02 

Inga problem alls här. Vi var ute en sväng vid halv tolv och grabben rörde som vanligt inte ett öra. Merparten av kvällen spenderade han i soffan med huvudet i fönstret och tittade på fyrverkerierna mer än vad matte gjorde, men ingen stress eller oro. Verkar som han rent av GILLAR att ligga och titta på fyrverkerierna.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor jan 15, 2009 1:22 
Användarvisningsbild

Hubert är helt förstörd.
Innan nyårsafton så va han väldigt framåt, rygga inte för nått. Under dagen reagerade han inte på nått, inte ens höga smällar. Men när vi tog sista promenaden vid 22 så va det några jävlar som skjuter raketer (som åker rakt fram och inte upp), 10 meter framför oss svischa den förbi! Han kröp ur skinnet, drog och försökte slita sig, helt livrädd. Och dirket vi gått förbi kommer det ytterligare 2 st, och dom bara gapskrattar där dom står.
Tycker man kan se sig för! För vet inte om dom såg oss eller inte..
Hur som helst, efter dom raketerna reagerar han nu på minsta smäll, han är mörkrädd och går man ute när det är mörkt ryggar han tillbaka och skäller på folk och djur, och skäller gjorde han Aldrig annars på folk.

Och jag som va så glad över att ha fått en hund som kanske inte skulle va skotträdd :(
Allt de här skyller jag på dom! Dom "förstörde" han.

Med Elvis och lilla Hubert

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 22 inlägg ]  GÃ¥ till sida 1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]