Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 11 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

oster golden A5
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tor aug 06, 2009 15:42 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 12
Tittad runt pĂ„ lite olika klippmaskiner och hittade denna kampanj. PĂ„ dem priserna som jag sett pĂ„ andra stĂ€llen sĂ„ Ă€r vĂ€l detta ett bra pris? Är det en bra apparat?
Jag kan inget om pudelpÀlsen, men planerar att lÀra mig sÄ jag kan göra sÄ mycket som möjligt sjÀlv. DÄ underlÀttar det ju om man har bra verktyg att arbeta med.

http://www.parma.se/index.asp?menuItem= ... ctItem=339

Profil Skicka e-post  

Re: oster golden A5
InlĂ€ggPostat: tor aug 06, 2009 16:10 

InlÀgg: 85
Jag funderade oxÄ pÄ en sÄn men valde bort den - dels för att den var stor och tung och klumpig.. och dels för att den verkade behövas skötas.. och bytas saker pÄ den.. fattar inte riktigt hur men det verkade onödigt jobbigt. Men verkar som att de som hÄllit pÄ lÀnge gillar den.. [set2/aim2/aim2/y12.gif]

Jag köpte istÀllet en Moser Max 45 pÄ HÀromi - den Àr bÄde lÀttare och billigare och man kan anvÀnda samma skÀr till den som till ostern. Vet dock inte hur det funkar om man vill ha sÄnnadÀr kammar pÄ?? Det anvÀnder jag inte.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor aug 06, 2009 18:09 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Det ÄR en bra maskin och det Ă€r ett bra pris. Vet maskiner som gĂ„tt i 20 Ă„r och fortfarande fungerar utmĂ€rkt. Jag hade en sĂ„n först men sen sĂ„lde jag den och köpte en Andis AGC 2-speed istĂ€llet. Den Ă€r smidigare och kĂ€nns lĂ€ttare, Ă€ven om de vĂ€ger lika mycket, eftersom den Ă€r bĂ€ttre balanserad. Har man smĂ„ hĂ€nder och/eller lĂ€tt fĂ„r ont (jag Ă€r reumatiker) sĂ„ Ă€r Andis ett bĂ€ttre val, den kĂ€nns som gjord för kvinnohĂ€nder vilket jag inte skulle sĂ€ga direkt om Ostern som Ă€r tjockare att hĂ„lla i.

Man kan anvÀnda samma skÀr pÄ Oster, Andis, Moser Max 45 bland andra, mycket praktiskt!

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor aug 06, 2009 21:53 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
Ring parma Du kanske kan fÄ en Andis för samma pris, Äk dit Ä titta Ä kÀnn,
dom Àr vÀldigt bra att handla av, och slipar skÀr och serva maskinen om det behövs. Andisen tycker jag Àr lite smidigare. köpte min pÄ pharma pÄ ÀlvsjömÀssasn till mÀsspris.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre aug 07, 2009 10:42 
AnvÀndarvisningsbild

Madde & Curly skrev:
Vet dock inte hur det funkar om man vill ha sÄnnadÀr kammar pÄ?? Det anvÀnder jag inte.

Kammar trÀr man utanpÄ skÀret, tror det funkar bÀst pÄ skÀr 30 eller 40. Vet inte hurpass det gÄr att klippa pudelpÀls, har hört att det kan vara svÄrt Àven om pÀlsen Àr ren och riktigt rakfönad. NÀr jag klipper sonens hÄr dÀremot glider kammen som smör igenom [set2/aim2/aim2/y15.gif]

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre aug 07, 2009 21:04 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 12
Det enda jag vet om min snart blivande pudel Ă€r att den kommer att vara nĂ„gon av dem mindre storlekarna, sĂ„ kĂ€nns det rĂ€tt viktigt att den Ă€r smidig att arbeta med. Dessutom sĂ„ har jag smĂ„ hĂ€nder, sĂ„ jag kanske ska sikta in mig pĂ„ en andis istĂ€llet. Är det denna som ni menar: http://www.parma.se/index.asp?menuItem= ... ctItem=466

Enligt parmas karta sÄ ligger affÀren nÀstan utmed vÀgen till uppfödaren, sÄ det blir nog ett litet stopp dÀr sÄ man fÄr kÀnna pÄ maskinerna ordentligt.

Tack för alla rÄd! Det Àr jÀtte skönt att fÄ rÄd av folk som har provat olika maskiner, för det Àr verkligen en djungel.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre aug 07, 2009 23:51 
AnvÀndarvisningsbild

Japp, den har jag. Jag har ju tvÄ dvÀrgpudlar och hade egentligen kunnat klara mig med en maskin med bara en hastighet, men det hÀnder dÄ och dÄ att jag klipper andra hundar ocksÄ och dÄ kan det vara bra att ha tvÄ hastigheter. SÀrskilt om hunden Àr stor, pÀlsen Àr tjock och kanske tovig ocksÄ. SÄ ska du ha en enda liten pudelpudding sÄ kan du köpa en maskin med en hastighet. Den kostar ju lite mindre ocksÄ [set2/aim2/aim2/y15.gif]

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör aug 08, 2009 9:38 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
det Àr den jag köpte, Àr jÀttenöjd, klipper ansiktet med 10 skÀret numera men det kÀndes som att köra över valpansiktet med en slÄttekross sÄ jag köpte ett smalt skÀr, men det var ingen bra ide föt det tog för tÀtt in pÄ skinnet sÄ valpen fick klÄda i ansiktet, nu har jag lÀrt mig och 10 funkar jÀttebra att klippa med
men ögonvrÄn klipper jag med sax, pharma har en vÀldigt bra sÄdan liten som Àr rund i spetsen sÄ man inte sticker dom om dom rycker till, den anvÀnder jag oxÄ för att klippa bort hÄret mellan trampdynorna helt perfekt.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör aug 08, 2009 10:10 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 556
Jag har en oster A5 och jag tycker den har varit helt surverÀn i klippning. [set2/aim2/aim2/y2.gif] Jag har inte varit speciellt snÀll mot varken maskin eller skÀr och Àn hÄller den och den Àr över 10 Är. Jag har lÀmnat in skÀren pÄ slipning men det Àr ocksÄ det enda - jo jag har haft in den en gÄng för uppsmörjning ocksÄ men inget annat.
DÀremot sÄ kommer jag att, nÀr den dagen kommer nÀr jag mÄste byta ut denna maskin till annan, sÄ ska den vara lÀttare. Ostern Àr onödigt tung att hantera!

€ Slutligen blir de accepterade som alldeles sjÀlvklara.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör aug 08, 2009 21:47 

InlÀgg: 62
SÀger samma som Katrin om Ostern, jag har dock inte haft min i "bara" 8-9 Är. [set2/aim2/aim2/y2.gif]
Men nu skall jag (nÀr ekonomin tillÄter) skicka in den pÄ service och slipa nÄgra skÀr.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 11 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 2 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: