Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 13 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Fön ??
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis aug 26, 2008 19:58 

InlÀgg: 1
Hej alla glada pudelÀgare !

I morgon ska jag köpa en ny handfön till min dvÀrg hane..

Kan nÄgon rekomendera nÄgot mÀrke eller typ ?

TACK PÅ FÖRHAND ! :D :D

Profil Skicka e-post  

Re: Fön ??
InlĂ€ggPostat: tis aug 26, 2008 22:06 

InlÀgg: 60
oj kan inte tipsa om nĂ„gon speciell men tĂ€nk pĂ„; att den ska vara pĂ„ minst 2000 w, ha olika vĂ€rmenivĂ„er, att den har en kallknapp. En fördel Ă€r att utblĂ„set eller filtret liksom inte sitter bak om du vill klĂ€mma fast den mot kroppen. Åh vad det lĂ„ter knĂ€ppt...AlltsĂ„ om man vill ha bĂ„da hĂ€nderna fria . Jag luddar bara till det om jag fortsĂ€tter.. Lycka till!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 26, 2008 22:31 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 20
Jag har en turbofön som blÄser bort pÀlsen torr, jag provade med en vanlig fön de första ggr :( sÄ min turbofön Àr guld vÀrd för att fÄ en torr och rakhÄrig hund :)

InlĂ€ggPostat: lör sep 06, 2008 14:28 

InlÀgg: 6
Var kan man köpa en turbofön?
/Ann-marie

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön sep 07, 2008 14:06 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Gissar att det Àr en metrofön som Lolitha menar... finns hÀr bland annat! http://pudelparadiset.com/

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n sep 15, 2008 9:03 

InlÀgg: 2
Hej!
Ang. Pudelparadiset och fönar....
Jag har lĂ€nge funderat pĂ„ att köpa en fön eftersom varken jag eller hunden orkar lyssna pĂ„ min vanliga hĂ„rtork i 1œ timme varje gĂ„ng det Ă€r "klipp-dag". Jag klipper honom ungefĂ€r var 10:e vecka, dels för att hĂ„lla efter frisyren och dels för att pĂ€lsen inte ska bli fööör lĂ„ng, och nu Ă€r det dags igen. SĂ„ förra veckan bestĂ€mde jag mig att göra slag i saken.

Jag bestÀllde en metrofön hos Pudelparadiset och enligt deras hemsida var priset 2.400 kr. Jag reagerade pÄ att priset var lÀgre Àn vad de flesta andra försÀljare tar men hoppades pÄ att jag gjort ett "fynd". Efter nÄgra dagar fick jag ett mail frÄn Pudelparadiset dÀr man pÄstod att man hade "fel pÄ hemsidan" och att fönen nu skulle kosta mig 3 200 kr. Ville jag fortfarande ha den?
Ja -jag kommer att köpa en fön - men inte frÄn Pudelparadiset.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n sep 15, 2008 11:02 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 633
auroraborealis skrev:
Hej!
Ang. Pudelparadiset och fönar....
Jag har lĂ€nge funderat pĂ„ att köpa en fön eftersom varken jag eller hunden orkar lyssna pĂ„ min vanliga hĂ„rtork i 1œ timme varje gĂ„ng det Ă€r "klipp-dag". Jag klipper honom ungefĂ€r var 10:e vecka, dels för att hĂ„lla efter frisyren och dels för att pĂ€lsen inte ska bli fööör lĂ„ng, och nu Ă€r det dags igen. SĂ„ förra veckan bestĂ€mde jag mig att göra slag i saken.

Jag bestÀllde en metrofön hos Pudelparadiset och enligt deras hemsida var priset 2.400 kr. Jag reagerade pÄ att priset var lÀgre Àn vad de flesta andra försÀljare tar men hoppades pÄ att jag gjort ett "fynd". Efter nÄgra dagar fick jag ett mail frÄn Pudelparadiset dÀr man pÄstod att man hade "fel pÄ hemsidan" och att fönen nu skulle kosta mig 3 200 kr. Ville jag fortfarande ha den?
Ja -jag kommer att köpa en fön - men inte frÄn Pudelparadiset.

Vore jag i dina klÀder skulle jag ringa upp Pudelparadiset först! Uppenbarligen har de lagt ut fel prisinformation. Du tyckte du gjorde ett klipp, reagerade sjÀlv pÄ priset, men slog till i "god tro" som det heter. PrismÀssigt sÄ tycker jag beloppet hamnar i en grÄzon, den skulle kunna sÀljas för det priset (2400,-) - menar att det inte Àr uppenbart fel pris, uppenbart fel pris hade varit exempelvis 320,- - sÄ jag skulle faktiskt ringa och frÄga om ni inte skulle kunna mötas pÄ halva vÀgen och hÄlla tummarna för att sÄ sker. Ett samtal kostar sÄ lite och det kan sluta med att du ÀndÄ gör ett "klipp". ;)

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön okt 05, 2008 22:47 

InlÀgg: 5
För att klargöra fakta.....

Vi har hÄllit pÄ och uppdaterat butikens design och det visade sig dÄ vara lÀttare sagt Àn gjort . Trots inhyrd proffshjÀlp sÄ havererade hela systemet.
Under försöken att fÄ all administration att fungera sÄ hade vi en period nÀr priserna visades UTAN moms.Jag försökte titta pÄ sidan varje dag för att se att allt var ok - men av och till sÄ kom problemet tillbaka - vissa varor kom upp med moms och andra utan.Ibland blev priserna högre Àn de skulle vara - dÄ slogs momsen pÄ 2 gÄnger istÀllet. Felet kom och gick i samband med försöken att rÀtta till det.

Alla kunder som lade bestÀllningar under denna period och fick fel pris ( jag tror det var 4 stycken allt som allt) blev sjÀlvklart informerade om problemet och fick dÄ sjÀlva avgöra om de ville annulera bestÀllningen eller inte. SÄ ingen "tvingades" att genomföra köpet-( dessutom har du alltid enl distanshandelslagen rÀtt att hÀva köpet inom 14 dagar nÀr du handlar pÄ internet.)

Alla utom XXXXXX hade full förstÄelse för vÄra problem - nÄgon annulerade ordern -andra genomförde köpet. Men XXXXXX anklagade oss istÀllet för bedrÀgeri.....jag vet inte hur detta skulle vara ett bedrÀgeri - vi vinner ju inte sÀrskilt mycket pÄ att sitta och maila till kunder och sÀga - tyvÀrr har det blivit ett tekniskt fel och vill du annulera din order sÄ fÄr du sjÀlvklart göra det......
-jag blir varken rik eller glad över att göra det.

mvh
Mia
Pudelparadiset

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n okt 06, 2008 9:05 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
Jag har haft min Braun i sju Är och den fungerar alldeles utmÀrkt fortfarande,
köpt i jÀrnhandeln, den har trestegs vÀrme och kallknapp, den har anvÀnds först
till Flatten, schÀfern, och hon mÄste fönas ofta eftersom det tar ett dygn att sjÀlvtorka.
pÄ sommaren Àr det nÀstan varje dag 40 min pga allt badande, pudeln funkar den oxÄ utmÀrkt till, och sÄ mitt eget hÄr förstÄss. tror den kostade drygt 400kr dÄ

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n okt 06, 2008 12:53 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 17
Mia Ö skrev:
För att klargöra fakta.....

Vi har hÄllit pÄ och uppdaterat butikens design och det visade sig dÄ vara lÀttare sagt Àn gjort . Trots inhyrd proffshjÀlp sÄ havererade hela systemet.
Under försöken att fÄ all administration att fungera sÄ hade vi en period nÀr priserna visades UTAN moms.Jag försökte titta pÄ sidan varje dag för att se att allt var ok - men av och till sÄ kom problemet tillbaka - vissa varor kom upp med moms och andra utan.Ibland blev priserna högre Àn de skulle vara - dÄ slogs momsen pÄ 2 gÄnger istÀllet. Felet kom och gick i samband med försöken att rÀtta till det.

Alla kunder som lade bestÀllningar under denna period och fick fel pris ( jag tror det var 4 stycken allt som allt) blev sjÀlvklart informerade om problemet och fick dÄ sjÀlva avgöra om de ville annulera bestÀllningen eller inte. SÄ ingen "tvingades" att genomföra köpet-( dessutom har du alltid enl distanshandelslagen rÀtt att hÀva köpet inom 14 dagar nÀr du handlar pÄ internet.)

Alla utom XXXXXX hade full förstÄelse för vÄra problem - nÄgon annulerade ordern -andra genomförde köpet. Men XXXXXX anklagade oss istÀllet för bedrÀgeri.....jag vet inte hur detta skulle vara ett bedrÀgeri - vi vinner ju inte sÀrskilt mycket pÄ att sitta och maila till kunder och sÀga - tyvÀrr har det blivit ett tekniskt fel och vill du annulera din order sÄ fÄr du sjÀlvklart göra det......
-jag blir varken rik eller glad över att göra det.

mvh
Mia
Pudelparadiset

Jag handlar helst hos Pudelparadiset!
VÀnligare och bÀttre bemötande kan man inte fÄ.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 13 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: