Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 2 inlĂ€gg ] 
  UtskriftsvĂ€nlig version

Nelsson med matten
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: lör maj 24, 2008 16:18 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 26
Hej!
En kort (?) presentation av oss: Mellanpudelkillen Nelsson Àr nu 14 mÄnader och bor med sin flock som bestÄr av matte, husse och lillmatte i Boden. Nelsson kommer frÄn Drefvikens kennel i SkogÄs. Eftersom det mest Àr matten som stÄr för uppfostran och hon har ett arbete som krÀver en del sÄ Àr Nelsson inte vÀrldens mest vÀluppfostrade mellanpudel :oops: . Men vi jobbar pÄ det...

Varför mellanpudel? Efter ett första hundköp som slutade i omplacering tÀnkte jag bÀttre igenom nÀsta hund och valet föll pÄ mellanpudel som jag tyckte verkade passa in bra pÄ oss. Och Nelsson Àr verkligen en jÀtterolig hund, glad, pigg, pÄ alerten, alltid lust att leka, lÀraktig pÄ gott och ont men kan ocksÄ koppla ner och slöa om familjen gör det. Det enda negativa kan man vÀl sÀga Àr pÀlsvÄrden som Àr ett kapitel för sig. DÀr jobbar vi ocksÄ vidare, med sikte pÄ att hÄlla utstÀllningspÀls Ätminstone till efter Pudelnationalen dÄ vi förhoppningsvis ska visa upp oss för omvÀrlden :lol: .

Vad gör vi och Nelsson? Nelsson Àr frÀmst tÀnkt som sÀllskapshund, men det Àr klart att vardagslydnaden trÀnar vi pÄ, lillmatte har planer pÄ agility och ju mer man kommer in i hundvÀrlden desto mer upptÀcker man som vore kul att pröva pÄ. FÄr se hur det gÄr pÄ Pudelnationalen, om vi ska stÀlla ut mer eller inte. Lydnad verkar spÀnnande, kanske prövar vi pÄ nÀr vi fÄr till vardagslydnaden bÀttre.

Mer om Nelssons liv och leverne och lite annat smÄtt och gott kan man lÀsa i bloggen som jag har pÄ aktivhund.se, Àven dÀr under namnet Kajsa-Lotta. DÀr kan ni ocksÄ se honom pÄ bild.. En tjusig brun mellanpudel som dock ibland/oftast mest ser ut som ett skogstroll :mrgreen: .

Profil Skicka e-post  

Re: Nelsson med matten
InlĂ€ggPostat: mĂ„n maj 26, 2008 8:32 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 278
Hej Hej!

Vad kul att se att ni hittat hit :D

Vad kul om ni kommer till Pudelnationalen. DÄ mÄste jag ta mig i kragen och Äka ut och heja pÄ er och de andra Drefvikarna.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 2 inlĂ€gg ] 

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: