Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 4 inlĂ€gg ] 
  UtskriftsvĂ€nlig version

Hej, hÀr vi - Mia & Algot o Casper.
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis apr 15, 2008 16:36 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Hej, Mia heter jag och har tvÄ dvÀrgpudlar. Algot Àr 18 mÄnader och Casper Àr snart 9 mÄnader. BÀgge tvÄ Àr harlekinfÀrgade och helsyskon. Algot hÄller jag pÄ och rehabiliterar dÄ han blev svÄrt biten i somras. Han har en delvis förlamning pÄ höger bak, men nu mÀrker man det mest nÀr det Àr vÀderomslag. Det mesta jobbet mÄste jag lÀgga ner pÄ hans osÀkerhet och rÀdslor. Vi gÄr rally-lydnadskurs och han Àr jÀtte-duktig.
Casper ska börja grundkurs. Det blir nog bra för honom. Det Àr meningen att mina döttrar ska jobba med honom. Vi fÄr se hur det blir med det!!
Mina framtidsplaner Ă€r att köpa mig en ny storpudel till nĂ€sta vĂ„r. Min förra (Sigge) fick somna in i oktober bara drygt 2œ Ă„r. Är sugen att börja med lydnad.
Jag har 4 barn och en man.Jag bor pÄ vichan utanför Arlanda. Somrarna tillbringar jag pÄ VÀddö, NorrtÀlje i min husvagn.
Hundar har alltid varit mitt stora intresse och nÀr barnen var smÄ fick jag avstÄ frÄn hund pga att dom var svÄrt allergiska. Jag vÀxte upp med jakthundar och boxrar. Min första egna hund var en Border Collie pÄ 5 Är som hade jobbat och tÀvlat som vallhund. Sen blev det en omplacering, blandras pÄ 6 mÄn som tyvÀrr fick somna in vid 1 Ärs Älder pga aggresivitet och bl.a osÀkerhet. Det blev en farlig hund, dÄ jag hade barnen smÄ. Efter det blev det ingen hund pÄ 16 Är. DÄ kom pudeln in i mitt liv, :lol: och pÄ den vÀgen Àr det. Och det Ängrar jag aldrig. :D

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

Re: Hej, hÀr vi - Mia & Algot o Casper.
InlĂ€ggPostat: tis apr 15, 2008 19:45 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
VÀlkommen hit, harlrkin pudlar Àr ju jÀttefina, titta pÄ tyska sidor pÄ storpudel harlekin stÄtligt., Ser fram emot att fÄ höra mer om er.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor dec 25, 2008 17:25 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Jag kÀnde att jag mÄste uppdatera min presentation.
Vi blev med storpudel igen 28 aug. En omplacering frÄn Göteborg som heter Otto. Han Àr idag drygt 1 Är 8 mÄn. Jag kÀnner att jag verkligen har fÄtt min drömhund. Han Àr tvÀrtemot vad Sigge var. Cool-lugn men lekfull, lyhörd, ingen jakt (puh [set2/aim2/aim2/y2.gif] ), inga sjukdomar och helt underbar [set2/aim2/aim2/y5.gif] . Det var verkligen kÀrlek vid första ögonkastet. FrÄn bÀgges sida. Absolut ingen problemhund. Han kommer ursprungligen frÄn FlÄsmyrenŽs.
Algot o Casper fungerar jÀtte-bra ihop med honom. Det Àr Algot som styr sin flock med jÀrn-tass.
Otto och jag har gÄtt Rally-lydnad grund nu i höst och fortsÀtter i vÄr. Ska ev. gÄ lydnadskurs med honom ocksÄ. TÀnkte Àven anmÀla oss till jaktspÄr-kurs ocksÄ. Sen fÄr vi se hur det blir med det. Jag HD-röntgade honom i nov och fick D, vÀnster B och höger D, sÄ det blir omröntgen i april. Det har visat sig att han ramlade ner för en trappa hos förra Àgaren nÀr han var liten, men jag vet inte om det har spelat nÄgon roll.
Otto Àr vit och han Àr en stor och kraftig storpudel.

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre dec 26, 2008 1:24 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 633
Hej & vad kul att du funnit din storpudel! En hund som har en fin höft (B) och en sÄ dÄlig (D) dÀr har du möjligheten att faktiskt operera D höften. Lycka till med flocken din!

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 4 inlĂ€gg ] 

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: