Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 5 inlĂ€gg ] 
  UtskriftsvĂ€nlig version

Tovade mini-pudlar
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis dec 02, 2008 20:02 

InlÀgg: 68
BESTÄLLNINGSSTOPP!!

Vi har rÄkat ut för en stor kris hÀr hemma, och jag stÀnger för bestÀllningar nu!
Jag vet inte nÀr det öppnar igen, men det Àr inte inom överskÄdlig framtid.

SÀljer pudlar tovade av riktig pudelpÀls. SmÄ skulpturer att sÀtta i bokhyllan eller ges bort i present. Nu i jultider kan det ju vara roligt att överraska en pudelmÀnniska med en liten pudel gjord av riktig pudelpÀls.
Man kan ocksÄ skicka mig pÀlsen frÄn sin egen pudel om man vill, samtidigt som man bestÀller en. (OcksÄ kallat "Hur man fÄr valpar pÄ sin hund utan att para den" [set2/aim2/aim2/y15.gif] )

De stora pudlarna har en stomme av stÄltrÄd och kan posera pÄ olika vis, samt har ögon av glas i valfri fÀrg.
De smÄ pudlarna tovas i den stÀllning man vill ha dem och kan inte ledas.

ÖgonfĂ€rgerna som finns Ă€r; blĂ„, bruna, svarta, gröna och grĂ„.
FÀrger tillgÀngliga Àr: svart, brun, vit, aprikos, silver och harlekin.
Man bestÀmmer frisyr sjÀlv. Men vissa kan ta litet lÀngre tid Àn andra att göra beroende pÄ svÄrighetsgrad.

Priser för pudlar
Stor (ca 25 cm hög och ledad): 400 kr
Liten (ca 15 cm hög): 300 kr
Porto tillkommer

Leveranstid 4-7 arbetsdagar
Ca 7-10 dagar om jag anvÀnder pÀls frÄn just din hund för förberedelse av pÀlsen (tvÀttning, kardning och fÀrg/lÀngdsortering)

Kostar varken mer eller mindre om du vill ha den gjord med pÀls frÄn din egen hund.

LÀmna önskemÄl om frisyr och ögonfÀrg pÄ den stora varianten samt fÀrg.
LÀmna önskemÄl om frisyr och stÀllning för den lilla (stÄende, sittande, liggande) samt fÀrg.

Betalning görs i förskott eftersom jag blivit lurad för mÄnga gÄnger. Kvitto mailas med leveransdatum nÀr pengarna inkommit.
Pudeln skickas med vanlig postpaket för att inte skadas, eller levereras/hÀmtas hÀr hemma om ni bor i Sthlm.

Jag gör de hÀr pudlarna pÄ bestÀllning, sÄ det Àr inget som finns hemma hela tiden för att skickas pÄ en gÄng!
Din pudel Àr unik och har Àgnats mÄnga timmars kÀrleksfullt arbete för att passa dina önskemÄl.

Skicka mig ett PM eller maila bestÀllning och frÄgor till: order@trasseltass.com

Exempel pÄ hur de stora pudlarna kan se ut: http://i38.photobucket.com/albums/e126/ ... redone.jpg

Senast redigerad av Trasseltassar tis feb 03, 2009 23:41, redigerad totalt 2 gÄnger.

Profil Skicka e-post  

Re: Tovade mini-pudlar
InlĂ€ggPostat: tis dec 30, 2008 0:10 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 32
Trasseltassar skrev:
SÀljer pudlar tovade av riktig pudelpÀls. SmÄ skulpturer att sÀtta i bokhyllan eller ges bort i present. Nu i jultider kan det ju vara roligt att överraska en pudelmÀnniska med en liten pudel gjord av riktig pudelpÀls.
Man kan ocksÄ skicka mig pÀlsen frÄn sin egen pudel om man vill, samtidigt som man bestÀller en. (OcksÄ kallat "Hur man fÄr valpar pÄ sin hund utan att para den" [set2/aim2/aim2/y15.gif] )

Kostar varken mer eller mindre om du vill ha den gjord med pÀls frÄn din egen hund.

Jag gör de hÀr pudlarna pÄ bestÀllning, sÄ det Àr inget som finns hemma hela tiden för att skickas pÄ en gÄng!
Din pudel Àr unik och har Àgnats mÄnga timmars kÀrleksfullt arbete för att passa dina önskemÄl.

Skicka mig ett PM eller maila bestÀllning och frÄgor till: order@trasseltass.com

Hejsan! [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Jag undrar hur pass lÄng pÀlsen som du skall tova av mÄste vara?
funderar pÄ att att bestÀlla en av dig men Àr osÀker pÄ om den pÀls jag har sparad rÀcker till.

Mvh Maria L [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor jan 01, 2009 17:38 

InlÀgg: 68
BeastieBabe skrev:
Trasseltassar skrev:

Hejsan! [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Jag undrar hur pass lÄng pÀlsen som du skall tova av mÄste vara?
funderar pÄ att att bestÀlla en av dig men Àr osÀker pÄ om den pÀls jag har sparad rÀcker till.

Mvh Maria L [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Det har tagit lite tid att svara eftersom vi varit bortresta i princip hela december, men nu kommer det!

PÀlsen bör vara ca 5 cm lÄng för att fÄ ett sÄ jÀmnt resultat som möjligt, men det absoluta minimumet Àr 3 cm. Det gÄr Ät ungefÀr 3 bajspÄsar med pÀls för den stora pudeln, rÀknat med det spill som blir nÀr jag tvÀttar och kardar pÀlsen för att fÄ alla strÄn Ät ett hÄll, samt gör eventuell sortering pÄ lÀngd (dvs sÄllar ut det som Àr för litet).

Hoppas det gav svar pÄ dina frÄgor! :D

//Lina och Oliver

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis jan 06, 2009 12:05 

InlÀgg: 14
Hej! Jag skulle gÀrna vilja bestÀlla en minipudel av dig, tyckte det var roligt att man kunde ta sin egen pudel hÄr men tyvÀrr har jag inte sÄ lÄngt hÄr Àn, fÄr börja samla sÄ Äterkommer jag. [set2/aim2/aim2/y16.gif] Lotta o Casper

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons jan 07, 2009 20:17 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 32
Trasseltassar skrev:
PÀlsen bör vara ca 5 cm lÄng för att fÄ ett sÄ jÀmnt resultat som möjligt, men det absoluta minimumet Àr 3 cm. Det gÄr Ät ungefÀr 3 bajspÄsar med pÀls för den stora pudeln, rÀknat med det spill som blir nÀr jag tvÀttar och kardar pÀlsen för att fÄ alla strÄn Ät ett hÄll, samt gör eventuell sortering pÄ lÀngd (dvs sÄllar ut det som Àr för litet).

Hoppas det gav svar pÄ dina frÄgor! :D

//Lina och Oliver

Hej igen
ja min hunds pÀls Àr nÄnstans mellan 3-4 cm lÄng nu och han Àr lite lÀttfrussen av sig, men jag kommer att Äterkomma till dig nÀr jag har fÄtt ihop tillrÀckligt mycket avklippt pÀls [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Mvh Maria

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 5 inlĂ€gg ] 

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori