Hej alla glada pudelÀgare!Vet inte om nÄgra av er kanske tidigare har varit inne pÄ min hemsida Alltompudlar.se - en hemsida för alla pudelintresserade. Men den har ju inte uppdaterats pÄ ett tag nu eftersom jag har haft en stor brist pÄ tid. Men till vÄren hoppas jag att hemsidan drar igÄng pÄ "riktigt" igen, med massor av reportage/artiklar/intervjuer varje vecka. Just nu skriver jag olika reportage om hundmat och vilka mattyper som finns. Tanken Àr att jag ska slÀppa ett reportage varje/varannan vecka med de olika mattyperna. T. ex. torrfoder en gÄng, nÀsta barf, osv. I varje reportage vore det roligt med en pudelÀgare som kunde svara pÄ nÄgra frÄgor om mattypen, och varför man anvÀnder just den mattypen.
De mattyper jag saknar svar pÄ Àr:
-------------------------------------------------TorrfoderFrÄgor:
1. Varför ger du torrfoder till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptÀckt nÄgot negativt med torrfoder? Har du nÄgon gÄng funderat pÄ att byta mattyp, till t. ex. BARF, hemlagat foder eller liknande?
3. Vad Àr det bÀsta med torrfoder?
BARFFrÄgor:
1. Hur kommer det sig att du började ge BARF till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptÀckt nÄgot negativt med BARF? Har du nÄgon gÄng funderat pÄ att byta mattyp, till t. ex. Vegetariskt foder, torrfoder, eller liknande?
3. Vad Àr det bÀsta med BARF?
4. Man brukar ju varna för f-ben lite överallt (flĂ€sk, fĂ„gel, fisk, fĂ„r) eftersom benen kan fastna i halsen pĂ„ hunden... Ăr du aldrig rĂ€dd för det?
BurkmatFrÄgor:
1. Hur kommer det sig att du började ge burkmat till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptÀckt nÄgot negativt med burkmat? Har du nÄgon gÄng funderat pÄ att byta mattyp, till t. ex. FÀrskfruset foder, BARF, eller liknande?
3. Vad Àr det bÀsta med burkmat?
4. Det sÀgs ju att burkmat innehÄller mest vatten, nÀr hunden i sjÀlva fallet behöver mat i burken... Hur ser du pÄ den frÄgan?
FÀrskfruset foderFrÄgor:
1. Hur kommer det sig att du började ge FÀrskfruset foder till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptÀckt nÄgot negativt med FÀrskfruset foder? Har du nÄgon gÄng funderat pÄ att byta mattyp, till t. ex. Vegetariskt foder, torrfoder, eller liknande?
3. Vad Àr det bÀsta med FÀrskfruset foder?
Vegetariskt foderFrÄgor:
1. Hur kommer det sig att du började ge vegetariskt foder till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptÀckt nÄgot negativt med vegetariskt foder? Har du nÄgon gÄng funderat pÄ att byta mattyp, till t. ex. BARF, Burkmat, eller liknande?
3. Vad Àr det bÀsta med vegetariskt foder?
4. Vegetariskt foder innehÄller ju inget kött, vilket mÄnga anser Àr ett mÄste för hunden att ha i maten... Men tror du att vegetariskt foder tÀcker hunden behov ÀndÄ, kanske man till och med inte mÄste ha kött i maten?
-------------------------------------------------Ja, det var mina frÄgor... Vore tacksam om ni som har respektive mattyp kunde svara pÄ dessa frÄgor, sÄ kontaktar jag nÄgon av er sedan, via mejl, innan reportaget lÀggs ut officiellt, sÄ personen kan godkÀnna det.
Det Àr ett STORT plus med bild, dÄ blir intervjun mer levande. SÄklart ska det vara en bild pÄ din pudel och det spelar ingen roll vart den Àr tagen, och hundmaten behöver inte finnas med pÄ bilden... Om du bifogar en bild har du större chans att komma med:-)
Tack sÄ otroligt mycket alla!
HĂ€lsningar,
//Carolina, Alltompudlar.se
![animal11 [smilisar/animals11.gif]](./images/smilies/smilisar/animals11.gif)