Hej alla glada pudelägare!Vet inte om några av er kanske tidigare har varit inne på min hemsida Alltompudlar.se - en hemsida för alla pudelintresserade. Men den har ju inte uppdaterats på ett tag nu eftersom jag har haft en stor brist på tid. Men till våren hoppas jag att hemsidan drar igång på "riktigt" igen, med massor av reportage/artiklar/intervjuer varje vecka. Just nu skriver jag olika reportage om hundmat och vilka mattyper som finns. Tanken är att jag ska släppa ett reportage varje/varannan vecka med de olika mattyperna. T. ex. torrfoder en gång, nästa barf, osv. I varje reportage vore det roligt med en pudelägare som kunde svara på några frågor om mattypen, och varför man använder just den mattypen.
De mattyper jag saknar svar på är:
-------------------------------------------------TorrfoderFrågor:
1. Varför ger du torrfoder till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptäckt något negativt med torrfoder? Har du någon gång funderat på att byta mattyp, till t. ex. BARF, hemlagat foder eller liknande?
3. Vad är det bästa med torrfoder?
BARFFrågor:
1. Hur kommer det sig att du började ge BARF till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptäckt något negativt med BARF? Har du någon gång funderat på att byta mattyp, till t. ex. Vegetariskt foder, torrfoder, eller liknande?
3. Vad är det bästa med BARF?
4. Man brukar ju varna för f-ben lite överallt (fläsk, fågel, fisk, får) eftersom benen kan fastna i halsen på hunden... Är du aldrig rädd för det?
BurkmatFrågor:
1. Hur kommer det sig att du började ge burkmat till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptäckt något negativt med burkmat? Har du någon gång funderat på att byta mattyp, till t. ex. Färskfruset foder, BARF, eller liknande?
3. Vad är det bästa med burkmat?
4. Det sägs ju att burkmat innehåller mest vatten, när hunden i själva fallet behöver mat i burken... Hur ser du på den frågan?
Färskfruset foderFrågor:
1. Hur kommer det sig att du började ge Färskfruset foder till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptäckt något negativt med Färskfruset foder? Har du någon gång funderat på att byta mattyp, till t. ex. Vegetariskt foder, torrfoder, eller liknande?
3. Vad är det bästa med Färskfruset foder?
Vegetariskt foderFrågor:
1. Hur kommer det sig att du började ge vegetariskt foder till din/dina hund/hundar?
2. Har du upptäckt något negativt med vegetariskt foder? Har du någon gång funderat på att byta mattyp, till t. ex. BARF, Burkmat, eller liknande?
3. Vad är det bästa med vegetariskt foder?
4. Vegetariskt foder innehåller ju inget kött, vilket många anser är ett måste för hunden att ha i maten... Men tror du att vegetariskt foder täcker hunden behov ändå, kanske man till och med inte måste ha kött i maten?
-------------------------------------------------Ja, det var mina frågor... Vore tacksam om ni som har respektive mattyp kunde svara på dessa frågor, så kontaktar jag någon av er sedan, via mejl, innan reportaget läggs ut officiellt, så personen kan godkänna det.
Det är ett STORT plus med bild, då blir intervjun mer levande. Såklart ska det vara en bild på din pudel och det spelar ingen roll vart den är tagen, och hundmaten behöver inte finnas med på bilden... Om du bifogar en bild har du större chans att komma med:-)
Tack så otroligt mycket alla!
Hälsningar,
//Carolina, Alltompudlar.se
![animal11 [smilisar/animals11.gif]](./images/smilies/smilisar/animals11.gif)