Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 7 inlĂ€gg ] 
  UtskriftsvĂ€nlig version

light foder
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis feb 23, 2010 21:54 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 33
Hej!

Är det nĂ„gon som kĂ€nner till ett bra light foder? Min hund har fĂ„tt epilepsi och fĂ„r medicin och gĂ„tt upp 3 kilo redan av medicinen sĂ„ vet. sade att det Ă€r bĂ€st att jag byter till light foder men vet inte alls vilket jag ska prova. [set2/aim2/aim2/y12.gif] Han har haft lite problem med magen men Ă€ter nu ANF turkey meal som fungerar jĂ€tte bra (men ganska fett). Det Ă€r dĂ€rför det Ă€r sĂ„ synd att jag mĂ„ste byta. Han har tidigare Ă€tit royal canin, standardt original, orijen och pro plan senitive salmon&rise men inget av dessa har fungerat speciellt bra pĂ„ honom. vet inte riktigt vad det Ă€r han reagerar pĂ„ men tror att det Ă€r majs och vete fast Ă€r inte alls sĂ€ker. Sen tror jag att han inte riktigt tĂ„l rött kött, tex orijen fungerade inte alls pĂ„ honom medan pro plan salmon fungerade mycket bĂ€ttre och nu Ă€ter han ju kalkon. Alla tips vĂ€lkomna!

/Anna

http://luddebullen.wordpress.com

Re: light foder
InlĂ€ggPostat: ons feb 24, 2010 19:28 

InlÀgg: 240
min kelpie har tendens till stressmage och Àr oxÄ ganska sÄ högtempad
ÀndÄ började han lÀgga pÄ sig efter att han blev Är

nu har vi provat ProPlan Lamm&Ris, Bravos Lamm&Ris och Standardts hjortfoder - inget av dem funkade tillfredstÀllande.

sedan hittade jag Lone Stars seniorfoder... som funkar utmÀrkt pÄ honom.
hans mage knorrar inte, avföringen ser fast och bra ut, han fÄr Àta lite mer Àn förut, han har bra energi av det ÀndÄ - och hans pÀls glÀnser ordentligt igen.

(dvs efter att ha tappat ordentligt m pÀls under fodertesterna...)

Min storpudel och min mellis fÄr oxÄ lite av torrkulorna, som tillsÀttning i sina Bravo fÀrskfoder. Och bÄda verkar tycka att de Àr högst smakliga!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor feb 25, 2010 11:04 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 33
tack för tipset! har aldrig tÀnkt pÄ lone star faktiskt.. kanske för att det kÀnns som ett ganska ""ovanligt foder". Var inne pÄ foderbilen och kollade igenom ingredienserna och det ser jÀtte bra ut. med ris och kyckling som huvudingredienser och lÄg fetthalt. synd bara att det bara fanns i 15 kg sÀckar, dÄ Àr det sÄ svÄrt att prova om det fungerar, men det kanske Àr vÀrt att prova. det var ju ganska billigt ocksÄ! :) annars har jag inte riktigt hittat nÄn bra.. funderade pÄ james wellbeloved men det Àr sÄ dyrt. nÄgon som provat nÄgot wellbeloved foder?

http://luddebullen.wordpress.com

InlĂ€ggPostat: tor feb 25, 2010 19:31 

InlÀgg: 73
Yes, provade James Wellbeloved pÄ min labbe. Fint foder! Men hennes pÀls blir bÀttre av fiskbaserade foder. Inga magproblem dock, sÄ jag har inga bra rÄd att ge. Numera Àter hon Eucanuba för hundar med hudproblem. Före det proplanlaxochris senior. UngefÀr samma fetthalt i de tvÄ fodren. Jag tycker inte att det gör sÄ mycket att fodren Àr dyra dÄ det gÄr Ät ganska lite. BÄde hon och min storpudel Àr nÀmligen kastrerade [set2/aim2/aim2/y16.gif] .

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör jul 31, 2010 22:25 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 55
Varför kan man inte anvÀnda vanligt foder, men i mindre mÀngd,,,och dryga ut ,med ex ris?

InlĂ€ggPostat: sön aug 01, 2010 13:45 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 633
Frihet skrev:
Varför kan man inte anvÀnda vanligt foder, men i mindre mÀngd,,,och dryga ut ,med ex ris?

Visst kan man det. SjÀlv skulle jag koka bÄde ris, riven morot och riven vitkÄl och dryga med det. DÄ skulle jag se till att servera en del av spadet ocksÄ. RÄriven morot och vitkÄl gÄr ocksÄ bra att dryga med.
Skulle Àven ge tillskott av vitaminer och mineraler nÀr jag drygar ut maten.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön aug 01, 2010 16:15 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 55
Det ska jag ocksÄ testa,,,det Àr sÄ mycket lÀttare nÀr man kan ha samma foder till bÀgge tvÄ tycker jag :)

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 7 inlĂ€gg ] 

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 2 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: