Hej!
Ăntligen!! I förrgĂ„r fick vi hem vĂ„r goding - en 11 veckors svart mellanpudel - som nu heter Coffi! Han Ă€r bara helt underbar
Söt som socker och lugn o trygg. Dessa tvĂ„ nĂ€tter har han sovit frĂ„n 23-7 utan ett knysst och kissat sĂ„ fort vi gĂ„tt ut pĂ„ morgon! Ăver förvĂ€ntan faktiskt! PĂ„ dagarna Ă€r det lite "svĂ„rare". Har inte blivit sĂ„ bra pĂ„ att tolka hans tidiga signaler Ă€n. Blir ungeför 50-50 om han kissar nĂ€r vi gĂ„r ut, och ett par missöden inne rĂ€knar vi med tills jag blivit mer varm i klĂ€derna! Ătit har han gjort sen första kvĂ€llen om inget distraherar honom - typ en kattunge pĂ„ 17 veckor!
Busar gör han med katten sÄ hela familjen skrattar sÄ vi kiknar. En riktig buse, hoppar jÀmfota framför och retas med katten som inte Àr sÀmre hon. Hon frÀser emellanÄt men kan inte lÄta bli att pinna efter honom var han Àn gÄr, stÄr pÄ bakbenen och fÀktar med bÄda tassarna men lÄter klorna vara indragna! Det hela Àr mycket underhÄllande och bara pÄ tvÄ dagar har de tydligen fattat tycke för varandra! Idag gav jag Coffi foder lite uppblött i vatten och topade med en Àggula och döm om min förvÄning nÀr jag sÄg de bÄda "rivalerna" Àta jÀmsides frÄn samma fat!! Jag kunde inte annat Àn att lÄta dem vara sÄ jag sprang och hÀmtade kameran för att föreviga vÀnnerna! Efter mÄltiden nosade de pÄ varandra och gick dÀrifrÄn...
Nu varför jag egentligen börjar tala om allt detta - jag undrar om ni vet om det Àr olÀmpligt att lÄta kissen Àta frÄn Coffis mat om de nu vill det? Hon hade mat i sin skÄl tre meter dÀrifrÄn och vill hellre Àta coffis mat. Likadant Àr det med honom- om jag utfodrar dem samtidigt Àr han fullt upptagen med att spana in henne och försöka smaka lite, struntar helt i egna maten. Tanken kom att det sÄklart vore smidigt om de bÄda ville/kunde samsas om ett fat med samma mat som idag...
Men det Àr kanske heltokigt. Vill ju att bÄda ska fÄ i sig precis vad de behöver, hund och katt Àr ju trots allt olika och kanske Àven i matbehov om ni förstÄr vad jag menar....
Lite trött, ursÀkta om jag förklarar snurrigt. Nu ska jag nattkissa vovven och sen krypa till kojs!
![bored12 [smilisar/aloofandbored12.gif]](./images/smilies/smilisar/aloofandbored12.gif)