Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 57 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Foder
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: mĂ„n jul 28, 2008 14:49 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 24
Min mellantjej har alltid Ă€tit dĂ„ligt. Aldrig tagit mer Ă€n en fjĂ€rdedel av dagens ranson osv. i början av sommaren mĂ€rkte jag att hon gĂ„tt ner ordentligt i vikt och bestĂ€mde att jag var tvungen att ta krafttag. Jag gjorde en Ă€cklig röra av en kokt mosad potatis, olivolja och vatten tillsammans med Standard orginal Normal (som hon fĂ„tt sedan en tid tillbaks). HON ÅT!!! efter det enda tillfĂ€llet med lyx har hon fĂ„tt torrfoder uppblött med vatten och Ă€tit VARJE mĂ„ltid! jag vet inte vad som hĂ€nde men det kĂ€nns bra! fick tom skĂ€ra ner pĂ„ fodret dĂ„ hon la pĂ„ sig lite vĂ€l fort!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis jul 29, 2008 10:48 

InlÀgg: 18
Ja, det har jag varit med om helt nyligen :) Min lille kille började se vÀldigt tanig ut efter en tids "sjÀlvsvÀlt" sÄ jag provade att blanda i Àggula i torrfodret och gud vad han Ät. Sen Ät han Àven följande mÄl med Àgggula för att sedan rata igen. DÄ provade jag ett annat foder med mer smak och vips sÄ Ät han igen nÄgra mÄl för att sedan rata igen....
Hmmm, tÀnkte jag, han vill kanske ha lite variation. Idag sÄ Àter han samma torrfoder pÄ morgon och pÄ kvÀllen varierar vi med lite matrester (om det passar för en hundmage dvs)och finns det inga matrester sÄ Àter han sÄ glatt sitt torrfoder ÀndÄ...kul kille :lol: Men det Àr vÀl sÄ, en pudel varken Àr eller vill ha trÄkigt sÄ det gÀller att hÀnga med sjÀlv!!
Ha det sÄ gott alla med era goa smÄ vÀnner!!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis jul 29, 2008 11:08 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 52
Viket foder bytte du till?

Bild

InlĂ€ggPostat: tis jul 29, 2008 11:15 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 20
Undi har bara 2 foder att vÀlja mellan, RC eller hill som gör specielt njurfoder. Men hon saknas sÀllskapet eller konkurensen sÄ hon har slutat Àta sedan hon blev ensam, sÄ nu lurar vi henne med att stö ut fodret över hela köksgolvet och hon mÄste stÀda upp smulorna :)

Och med 35 kg pudel gÄr det Ät 8 dl mat om dagen.

InlĂ€ggPostat: mĂ„n dec 29, 2008 23:27 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 32
samot skrev:
Ni som fÄr era pudlar att Àta, vad ger ni för foder?/

Jag har en 11Ă„rig liten mellanpudelhane som vi provat lite olika foder pĂ„ men som han inte gillat ens frĂ„n första biten [set2/aim2/aim2/y12.gif] men de senaste Ă„ren har vi gitt honom 1-1œdl RC Poodle och 1-1œ dl rĂ„tt nötkött som han Ă€tit med god aptit. (ja han fĂ„r givetvis ben och extra mineraler samt en Ă€ggula dĂ„ och dĂ„).

Nu under hösten har han blivit kÀnslig i magen sÄ dÄ har vi bytt ut det rÄa nötköttet mot samma mÀngd buljongkokt nötkött. och han verkar trivas med denna diet ocksÄ [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön jan 04, 2009 13:26 

InlÀgg: 18
FörlĂ„t Katja, jag missade din frĂ„ga om vilket foder jag bytte till. Jag har trasslat med denna mat fram till för 2 mĂ„nader sen. Folke Ă„t till och frĂ„n torrfodret Advance Sensitive men inte tillrĂ€ckligt för att nĂ„ sin vikt. SĂ„ nu jag bytte till Klass frysfoder. NU Ă€ter han varje mĂ„ltid och har Ă€ntligen gĂ„tt upp i vikt och har gjort i tvĂ„ mĂ„nader...SKÖNT!!

Ha en god fortsÀttning alla pudelvÀnner!!!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n jan 05, 2009 0:08 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 52
FÀrskfoder verkar bra.NÀr jag fÄr en större frys ska ja oxÄ testa det till mina hundar.

Bild

InlĂ€ggPostat: ons jan 21, 2009 16:17 

InlÀgg: 6
Jag har tre dvÀrgpudlar som alltid krÄnglat med maten. Jag har provat allt. Nu ger jag dem Nordic Bas (fÀrskfryst foder) sedan ett halvÄr tillbaka. De Àlskar det. De vrÀker i sig, blir tjocka och vill bara ha mer. De mÄr bra och har fina pÀlsar.

Jag mÄste ju dÄ anta att det hÀr Àr ett bra foder, eller?

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre maj 08, 2009 20:45 

InlÀgg: 9
Jag ger Advance Mini /kyckling och ris) uppblandat med lite Cesar till min dvĂ€rgpudel. Ibland Ă€tor hon sin portion men ibland vill hon inget ha. Nu tycker jag att hon bajsar mycket. Tidigare var det tvĂ„ ggr/dag men nu kan hon plötsligt fĂ„ trĂ€ngningar och det Ă€r brĂ„ttom ut. DĂ„ Ă€r bajset ganska löst/tunt. Beror det pĂ„ maten om de mĂ„ste bajsa mĂ„nga ggr/dag? En gĂ„ng köpte jag mat frĂ„n en bil som körde runt med frusen fĂ€rskmat och dĂ„ var man tvungen att köpa minst 15 kg. Det gick bra pĂ„ den tiden men nu har jag inte plats med sĂ„ myckeet. Det som jag funderat över Ă€r att försĂ€ljaren sa att nu kommer hon inte att bajsa mer Ă€n en gĂ„ng per dag. Varför? Är det för mycket av nĂ„got i fodret nĂ€r de bajsar ofta? Mycket eller lite fibrer. De dagar hon inte Ă€ter mer Ă€n en gĂ„ng blir det naturligtvis
inte sÄ mycket bajs.
Iréne

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre jun 12, 2009 18:36 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 109
Nu nÀr Bosse Àr ett halvÄr kan jag sÀga att det Àr dÄ inga problem att fÄ honom att Àta.
Han Àter allt.
Jo, faktiskt.

Naturligtvis [set2/aim2/aim2/y15.gif] Àlskar han BARF-maten, det enda han tvekar över Àr kycklinglever. Vom och kycklinghalsar tror jag att han skulle göra vad som helst för. Men Purinas valpfoder som godis i trÀningen inhalerar han ocksÄ gÀrna.
Han kastar sig över allt; torrfoder, blötfoder, broccoli och pÀron och... ja. Allt.

NÀr det gÀller mat Àr han mycket mer labrador Àn labradoren. [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 57 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 4 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony