Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 57 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Foder
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: ons apr 16, 2008 23:06 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 12
Sirius har alltid varit ganska liten i maten och alldeles för tunn emellanÄt. Just nu fungerar det dock ganska bra. Remus har aldrig haft problem med maten.
Under Remus valptid Ät de bÄda Nutra Nugget Puppy. Nu har jag precis vant in dom pÄ Standart Normal. Jag har torrfoderpluttarna som belöning under promenader ocksÄ, det fungerar jÀttebra, allt Matte har i handen Àr godis :lol:
NĂ„n Ă€ggula, lite kex, matrestsmakprov, ost el. skinka o.dyl slinker ocksĂ„ ner emellanĂ„t. Är det fest serveras rĂ„ nötfĂ€rs och mĂ€rgben Ă€r inte dumt heller. Vanliga tuggben ligger det lite varstans i huset för jĂ€mnan.

VĂ€lkommen till Familjen Tidmans hemsida

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör apr 19, 2008 13:41 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 55
James Wellbeloved Àter vÄra hundar. Har Àven provat Standardt men de gillade JW bÀttre.
JW duck gillar de absolut mest :)

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: lör apr 19, 2008 18:55 

InlÀgg: 34
Min yngsta cavaliertik var svÄr med maten som yngre, men av en slump började jag med ANF Holistic, och det funkar. Nu Àter bÄda mina cavalierer det fodret. Orijen har jag testat en period, det funkade ocksÄ bra, men ANF Holistic verkar vara strÄet vassare.

Slumpen bestod i att jag av en bekant pÄ en utstÀllning fick en 3-kilospÄse av ANF, dÄ hon som vunnit det fodret minsann inte ville ge sÄnt skit till sina hundar, eftersom hon kör BARF. Men med det skitfodret (+ lite Orijen) tog min hund sitt sista cert och blev champion, i en skinande blank pÀls :P

Min storpudeltik Ät mest Magnussons sin sista tid, och det funkade vÀl okej.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n apr 21, 2008 20:39 

InlÀgg: 12
Ellen har alltid varit vÀldigt besvÀrlig med sin mat. Hon Àter pedigree korv :roll: , det enda magen tÄl och som hon gÄr med pÄ att Àta.

Saga dÀremot Àr det inga problem med. hon Àter vadsomhelst. Hon har Àtit nutro choise, nu Àter hon hills i/d men smÄningom ska vi byta. Till vad vet jag inte, hon har haft lite problem med sin mage...

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n maj 19, 2008 10:32 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 74
Sonya Àter Bravo FÀrskfoder och ibland fÄr hon Bravos torrfoder. Det funkar jÀttebra!
Innan Ät hon Nutro Choice och dÄ gick det verkligen trögt med Àtandet, hon Ät nÄgon kula dÄ och dÄ men absolut inte tillrÀckligt... hon ville gÀrna smyga upp pÄ natten och Àta lite. Med lite fil pÄ gick det helt okej, men hon var inte sÄ bra i magen...
Nu Àter hon som hon ska och Àr aldrig dÄlig i magen.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n maj 19, 2008 11:08 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 385
Mina Àter hemlagad mat. Ris, korngryn, krossat bovete, linfrön, rÄa rivna grönsaker, vitaminer, olja och olika kött. Dom fÄr ocksÄ rÄa revben, mÀrgben och rÄa kycklingvingar. Dom Àter med god aptit och har bra hull.
Anledningen till att jag lagar egen Àr att Algot aldrig mÄtt riktigt bra pÄ torrfoder.

http://www.nogg.se/pudelgalningarna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis maj 20, 2008 16:40 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 109
Mia & Algot o Casper skrev:
Mina Àter hemlagad mat. Ris, korngryn, krossat bovete, linfrön, rÄa rivna grönsaker, vitaminer, olja och olika kött. Dom fÄr ocksÄ rÄa revben, mÀrgben och rÄa kycklingvingar. Dom Àter med god aptit och har bra hull.
Anledningen till att jag lagar egen Àr att Algot aldrig mÄtt riktigt bra pÄ torrfoder.

Kul att höra att nÄgon annan hÀr kör "samma" som jag ;) . Fast jag har dragit ner mycket pÄ grynen, nuförtiden blir det mest kött med och utan ben & grönt. Hoppas att min pudelvalp (...lÀngtar...) kommer att gilla samma kÀk som labben :)

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor maj 29, 2008 7:46 

InlÀgg: 87
Jag ger RC, men tror egentligen mer pĂ„ fĂ€rsk mat. Hade jag haft enkla recept/menyer skulle jag absolut testat. Är det nĂ„gon som provat ett fryst norskt hundfoder, som mest bestĂ„r av kött? Jag kan inte komma pĂ„ vad det heter, men det sĂ€ljs i "korvar".

Nu kom jag pÄ det:
Vom og Hundemat A/S produserer og selger vÄtfor til hund basert pÄ vom og slaktavfall. Foret er tilsatt vitaminer og mineraler som er essensielle for hundens velvÊre. Dette foret passer for alle typer hunder, men er ypperlig for brukshunder og hÞyprestasjonshunder. For priser pÄ produktene, ta kontakt med en av vÄre forhandlere over hele landet.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor maj 29, 2008 8:43 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 52
Vart har du hittat det norska fodret?

Bild

InlĂ€ggPostat: tor maj 29, 2008 22:04 

InlÀgg: 87
Det har jag inte, men det var en medlem i ett annat forum som gav det till sina hundar och det gjorde mig nyfiken. Jag funderar pÄ att köpa nÀr jag Äker till Oslo nÀsta gÄng, bara för att testa. Min lilla har ju inga som helst problem med magen oavsett vilka konstigheter hon stoppar i sig, sÄ jag kan gott tÀnka mig att ha henne som "försökshund" i det hÀr sammanhanget.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 57 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 2 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony