Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 57 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Re: Foder
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: sön apr 13, 2008 21:42 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 22
Zingo & Zolo, bÄda tvÄ storpudlar Àter Purina Pro Plan, just nu Àr det lax och ris. Zingo slukar allt ovsett vilket foder det Àr. Zolo dÀremot kan vara lite petig och hoppa över nÄt mÄl per dag. Men för det mesta Àter han utan makklemang faktiskt.
Testade att byta foder pÄ Zingo, till likvÀrdigt men han gick ner sig sÄ det blev Purina igen och sÄ fÄr det nog förbli (Ätminstonde om de fortsÀtter kÀka det som de gör nu)

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön apr 13, 2008 22:23 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 210
HÀr fÄr mina tvÄ monster Robur 27/15.
Lite fil ibland och sÄ allt som husse stoppar i dem nÀr jag vÀnt ryggen till :roll:

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön apr 13, 2008 22:33 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 134
Ingen av mina tre storpudlar krÄnglar med maten. Ok nÄgon enstaka gÄng men dÄ har det nog berott pÄ annat, typ stoppat i sig nÄgot olÀmpligt. Ibland har det hÀnt att en pudel visat att denne inte Àr sÄ himla hungrig, inte Àtit upp hela portionen - fine! maten tas bort och vid nÀsta utfodring Àr pudeln normalt hungrig.

Som bas fÄr de Standardt torrfoder (extra eller normal. varierar) samt Priima fryst fÀrskfoder. DÀrtill kan matrester slinka ned i skÄlarna.. en rÄ Àggula dÄ och dÄ.
Å de fĂ„r lite olika kosttillskott. Bl.a. fiskolja...

Mina fÄr mat tvÄ gÄnger om dagen, morgon och kvÀll. Inget stÄr framme, jag tror inte pÄ den varianten..skulle ÀndÄ inte fungera hÀr hemma dÄ en av pudlarna Àr ett litet matmonster :lol: . De andra tvÄ Àter till de Àr mÀtta - inget mer.

MÀngden aktivitet avgör ocksÄ fodergiva dvs hur mycket mat resp. pudel fÄr och vilka kosttillskott som ges (vissa ges dagligen, andra inte lika ofta).

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n apr 14, 2008 7:27 

InlÀgg: 7
NÀr mina hundar Àter sÀmre brukar jag köpa ett valpfoder, hÀller upp lite i en burk och blandar det med lite korv.Korvsmaken "smittar av sig" till fodret, detta anvÀnder jag som belöning vid trÀning, kan tyckas trÄkigt med torrfoder som belöning, men det funkar riktigt bra.TrÀnar man dÄ kontakt, sitt och ligg sÄ gÄr det Ät en hel del "godis"

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n apr 14, 2008 13:29 

InlÀgg: 2
Jag ger min 2-Äriga storpudelhane RC medium sensible tvÄ gÄnger per dag. Om han nÄgon gÄng skulle Àta lite dÄligt (oftast beroende pÄ att han Àtit en fÄgel eller nÄgot annat lÀbbigt ute i skogen..) sÄ fÄr han en skvÀtt a-fil som "topping".

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n apr 14, 2008 13:47 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 1
seda i somras har mina hundar Àtit Nutram. I 16 Är har jag provat sÄ mÄnga torrfoder, fryst mat, lagat egen mat. NÄgra mÄnader Àter de och sedan har de tröttnat. Detta foder Àter de och mÄr bra utav.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n apr 14, 2008 14:05 

InlÀgg: 85
Curly har varit dÄlig pÄ att Àta i perioder nÀr hon var yngre.. men nu verkar hon kommit ifrÄn det och Àter jÀttebra! SÄ skönt! SÄ det kan ju vara nÄtt de fÄr för sig i unga dagar kanske.. jag vet inte? Nu har hon tom lagt pÄ sig och Àr inte ens en liten spinkis lÀngre. Hon Àter en halv bravo plus burgare till frukost och 0.75 dl Precept plus med lite laxolja och blodpulver pÄ till kvÀllsmat. BÄde frukost och middag slukas i ett nafs och hon avslutar gÀrna med ett kex oxÄ. Anledningen till varför jag valt precept Àr att det Àr naturligt konserverat och verkar innehÄlla bra rÄvaror. Bravo fick jag tips pÄ om man ville ha upp vikten .. och japp .. det har funkat.. gillar att de Àr sÄ smart förpackade oxÄ.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons apr 16, 2008 15:18 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 664
Indy Àter standart normal, och fÄr Àta tills han blir mÀtt. Ofta Àter han inte mer Àn 3 dl om dagen, men har vi trÀnat kan han Àta upp till 7 dl (han fÄr inte Àta 7 dl pÄ en gÄng utan vi delar upp det pÄ fler portioner om han Àr vÀldigt hungrig).

Detta fungerar vÀldigt bra och Indy Àr i perfekt hull.

/Anna

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons apr 16, 2008 20:24 

InlÀgg: 62
Jag har aldrig haft problem med att fÄ Ramses att Àta, tvÀrtom.

Nu har jag hittat ett foder som funkar jÀttebra....ANF Holistic
Han fÄr mycket...2+2+ knappt 1 dl pÄ kvÀllen. :o
SÄ mycket kunde han inte Àta förr, utan att bli en tjockis. :D
Ibland fÄr han Àven en tallrik A-fil eller sÄ byter jag ut den mot sista mÄlet pÄ kvÀllen.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons apr 16, 2008 21:29 

InlÀgg: 240
Puh Àter 3+3dl MeraDog Agility, som Àr energirikt foder. Innan det, sÄ fick han RC Medium nÄnting, som oxÄ var energi-och proteinrikt.
Han har aldrig varit nÄgot matmonster, utan ibland har jag fÄtt truga, el blanda i Klass el Bravo.
Aptiten har dock blivit mycket bÀttre sedan Gorm kom in i familjen. Gorm Àr nÀmligen ett matmonster och hade glatt diskat Puhs matskÄl ocksÄ - ifall han hade fÄtt för Puh och för mig.

Puh Àr vÀlmusklad och i utmÀrkt trim, men helt utan underhull. Fet kommer han aldrig att bli.
Gorm dÀremot, som fÄr 2+2dl MeraDog Sensible - som ett snÀpp mindre energirikt Àn Agility - lÀgger fort pÄ sig ett par kilon och klarar inte att Àta Agility.

Vad gÀller smakligheten - sÄ gÄr det inte att frÄga Gorm - för han Àter allt och det fort sÄ ingen ska ta det.
Puh dÀremot kan sortera ut vilka kulor som fÄtt en droppe sÄs pÄ sig och vilka som inte fÄtt det. Han Àr noga med att det ska vara gott, och efter att ha provat lite olika sorter (typ bjuda pÄ annan hunds mat nÄgon gÄng) som han rynkat pÄ nosen Ät - sÄ Àter han MeraDog med god aptit. Det enda som han Àter bÀttre av, Àr fÀrskfoder typ Bravo och Klass. Dock inte Prima, det spottade han ut igen...

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 57 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida FöregĂ„ende  1, 2, 3, 4, 5, 6  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Site logo © 2008 drew@vilden.se
phpBB3 skins by © gokin, Pozycjonowanie stron pozycjonowanie strony