Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
  Utskriftsvänlig version

Bravo plus
Författare Meddelande
InläggPostat: tis aug 04, 2009 13:02 
Användarvisningsbild

Vi fick ju byta rätt tidigt till allergifoder eftersom att Hugo blev så dålig av sitt vanliga foder. Men detta vet ni ju redan om.

Men eftersom han är en pudel [set2/aim2/aim2/y2.gif] så är han inte allt för förtjust i sitt torrfoder. Om vi inte häller på lite vatten, då blir det genast lite roligare.

Har själv aldrig varit förtjust i torrfoder utan skulle gärna gå över till ett färskfoder. Vet att många här inne pratar gott om Bravo men skulle gärna vilja höra lite mer om det. Skulle nämligen behöva få upp Hugo i vikt då han ser oerhört tanig ut. Iofs så är det ju inget ovanligt på just pudlar men folk tror väl att vi inte ger honom någon mat.

Profil Skicka e-post  

Re: Bravo plus
InläggPostat: tis aug 04, 2009 16:46 
Användarvisningsbild

Du kan ju blötlägga torrfodret om du vill några timmar om han äter det bättre då. Annars har jag den erfarenheten att dom går upp lite i vikt av färskmat tex Bravo om du vill ha upp honom lite i vikt. Jag har gett Bravo Ox där man blandar själv ris och vitaminer osv. Bravo Plus är väl ett helfoder då behöver du inte blanda i något annat själv. Jag tycker Bravos hamburgare är smdiga att hantera annars har du ju Priima och Nordic som också är fryst färskfoder fast i korvar.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis aug 04, 2009 17:23 
Användarvisningsbild

Jo vi har prövat att ge honom fodret både blött och torrt. Visst han äter ju upp maten tillslut men oftast äter han inte förrens på eftermiddagen. Vilket gör att han ibland kräks på morgonen när man är ute och går. Vi låter honom äta sent och ibland så hjälper det.

Jo såg att det fanns olika alternativ men helst vill jag ha ett helfoder så man slipper hålla på. Är ju lätt att det blir fel med alla vitaminer och så. Det som var bra med bravo var att det inte innehåller så mycket grejer. Oxkött tål han ju och 42% är ju just det.

Men innan jag bestämmer mig för att pröva ngt så ville jag kolla lite vad ni andra tycker om fodret samt skall ringa vet. och se vad de tycker om det först.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre sep 04, 2009 15:14 
Användarvisningsbild

Min lilla höna gillar inte beavo men älskar nordic, obegripligt för det är ju nästan samma, har för mig att bravo innerhåller betfor, allså socker, kan ju vara det, för hon äter ingett sött.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]