Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 4 inlĂ€gg ] 
  UtskriftsvĂ€nlig version

Bravo plus
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis aug 04, 2009 13:02 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 152
Vi fick ju byta rÀtt tidigt till allergifoder eftersom att Hugo blev sÄ dÄlig av sitt vanliga foder. Men detta vet ni ju redan om.

Men eftersom han Àr en pudel [set2/aim2/aim2/y2.gif] sÄ Àr han inte allt för förtjust i sitt torrfoder. Om vi inte hÀller pÄ lite vatten, dÄ blir det genast lite roligare.

Har sjÀlv aldrig varit förtjust i torrfoder utan skulle gÀrna gÄ över till ett fÀrskfoder. Vet att mÄnga hÀr inne pratar gott om Bravo men skulle gÀrna vilja höra lite mer om det. Skulle nÀmligen behöva fÄ upp Hugo i vikt dÄ han ser oerhört tanig ut. Iofs sÄ Àr det ju inget ovanligt pÄ just pudlar men folk tror vÀl att vi inte ger honom nÄgon mat.

Profil Skicka e-post  

Re: Bravo plus
InlĂ€ggPostat: tis aug 04, 2009 16:46 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 116
Du kan ju blötlÀgga torrfodret om du vill nÄgra timmar om han Àter det bÀttre dÄ. Annars har jag den erfarenheten att dom gÄr upp lite i vikt av fÀrskmat tex Bravo om du vill ha upp honom lite i vikt. Jag har gett Bravo Ox dÀr man blandar sjÀlv ris och vitaminer osv. Bravo Plus Àr vÀl ett helfoder dÄ behöver du inte blanda i nÄgot annat sjÀlv. Jag tycker Bravos hamburgare Àr smdiga att hantera annars har du ju Priima och Nordic som ocksÄ Àr fryst fÀrskfoder fast i korvar.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis aug 04, 2009 17:23 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 152
Jo vi har prövat att ge honom fodret bÄde blött och torrt. Visst han Àter ju upp maten tillslut men oftast Àter han inte förrens pÄ eftermiddagen. Vilket gör att han ibland krÀks pÄ morgonen nÀr man Àr ute och gÄr. Vi lÄter honom Àta sent och ibland sÄ hjÀlper det.

Jo sĂ„g att det fanns olika alternativ men helst vill jag ha ett helfoder sĂ„ man slipper hĂ„lla pĂ„. Är ju lĂ€tt att det blir fel med alla vitaminer och sĂ„. Det som var bra med bravo var att det inte innehĂ„ller sĂ„ mycket grejer. Oxkött tĂ„l han ju och 42% Ă€r ju just det.

Men innan jag bestÀmmer mig för att pröva ngt sÄ ville jag kolla lite vad ni andra tycker om fodret samt skall ringa vet. och se vad de tycker om det först.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre sep 04, 2009 15:14 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
Min lilla höna gillar inte beavo men Àlskar nordic, obegripligt för det Àr ju nÀstan samma, har för mig att bravo innerhÄller betfor, allsÄ socker, kan ju vara det, för hon Àter ingett sött.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 4 inlĂ€gg ] 

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 2 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: