Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 9 inlĂ€gg ] 
  UtskriftsvĂ€nlig version

Axess premium, bra??
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: tis sep 09, 2008 13:00 

InlÀgg: 8
Det verkar helt hopplöst att hitta ett foder till min lilla krÀsna pudelflicka!
Har sĂ€kert prövat ett 10- tal olika sorter frĂ„n bla. ANF, JW, Orijen m.m. Även Standardt ratas bĂ„de normal och vilt ( som vi provat senast), extra var för fett, för mkt avföring. Det enda hon Ă€ter nĂ„got sĂ„dĂ€r Ă€r Axess premium frĂ„n GranngĂ„rden. Tycker att kvalitĂ©n Ă€r si sĂ„ dĂ€r med bla. lĂ„ga halter av vitaminer. Kan tillĂ€ggas att hon Ă€ter ett mĂ„l hemlagat med tillskott per dag eller ibland Natures Harvest puppyvarianten gĂ„r bra! Vad tror matgurun Ann- Katrin, kan hon fortsĂ€tta att Ă€ta Axess som hon gillar och att hon fĂ„r ett mĂ„l hemlagat/ dag eller tycker du att kvalitĂ©n pĂ„ fodret Ă€r kast?? :roll:

Profil Skicka e-post  

Re: Axess premium, bra??
InlĂ€ggPostat: tis sep 09, 2008 13:47 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 727
Det spelar ju ingen roll hur nyttigt och bra ett foder Àr nÀr hunden vÀgra Àta det.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis sep 09, 2008 13:53 

Det var just det att Axess Àr det enda hon Àter av de foder som provats!!

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre feb 20, 2009 4:03 

InlÀgg: 5
Pia och Sassa skrev:
Har sĂ€kert prövat ett 10- tal olika sorter frĂ„n bla. ANF, JW, Orijen m.m. Även Standardt ratas bĂ„de normal och vilt ( som vi provat senast), extra var för fett, för mkt avföring. Det enda hon Ă€ter nĂ„got sĂ„dĂ€r Ă€r Axess premium frĂ„n GranngĂ„rden. Tycker att kvalitĂ©n Ă€r si sĂ„ dĂ€r med bla. lĂ„ga halter av vitaminer. Kan tillĂ€ggas att hon Ă€ter ett mĂ„l hemlagat med tillskott per dag eller ibland Natures Harvest puppyvarianten gĂ„r bra! Vad tror matgurun Ann- Katrin, kan hon fortsĂ€tta att Ă€ta Axess som hon gillar och att hon fĂ„r ett mĂ„l hemlagat/ dag eller tycker du att kvalitĂ©n pĂ„ fodret Ă€r kast?? :roll:

Axess Premium Àr till skillnad frÄn vanliga Axess av relativt bra kvalitet.
Jag kÀnner tvÄ hÄrt arbetande Border Collies som fungerar utmÀrkt pÄ det fodret.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre feb 20, 2009 10:14 

InlÀgg: 41
Pia och Sassa skrev:

Min grundlÀggande uppfattning Àr nog att det sÀllan hjÀlper att byta frÄn det ena till det andra till det tredje...........hon har ingen lust att Àta torrfoder helt enkelt...inte tillrÀckligt stor aptit. Kanske hon rentav Àr en klok hund [set2/aim2/aim2/y2.gif] - Torrfoder Àr trots allt en onaturlig och ibland konstgjord produkt.

Har du provat dra ner till ETT mÄl per dag?? Halvera portionerna nÄgra dagar?? LÄta henne fasta en dag i veckan??

Men Axess premium Àr vÀl inte det sÀmsta............lite uselt med vitaminer och synd att det Àr kemiska antioxidanter....men jag tycker du kan fortsÀtta med det - och du ger ju lite annat ocksÄ. ApropÄ de kemiska antioxidanterna sÄ Àr det mesta relativt - Axess anvÀnder Protamyl vilket Àr ett produktnamn pÄ en blandning av propylgallat och citronsyra men det Àr en blandning som vÀl fÄr anses klart bÀttre Àn BHA,BHT som de flesta anvÀnder.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: sön mar 01, 2009 11:32 

Ann-Katrin skrev:
Pia och Sassa skrev:

Min grundlÀggande uppfattning Àr nog att det sÀllan hjÀlper att byta frÄn det ena till det andra till det tredje...........hon har ingen lust att Àta torrfoder helt enkelt...inte tillrÀckligt stor aptit. Kanske hon rentav Àr en klok hund [set2/aim2/aim2/y2.gif] - Torrfoder Àr trots allt en onaturlig och ibland konstgjord produkt.

Har du provat dra ner till ETT mÄl per dag?? Halvera portionerna nÄgra dagar?? LÄta henne fasta en dag i veckan??

Men Axess premium Àr vÀl inte det sÀmsta............lite uselt med vitaminer och synd att det Àr kemiska antioxidanter....men jag tycker du kan fortsÀtta med det - och du ger ju lite annat ocksÄ. ApropÄ de kemiska antioxidanterna sÄ Àr det mesta relativt - Axess anvÀnder Protamyl vilket Àr ett produktnamn pÄ en blandning av propylgallat och citronsyra men det Àr en blandning som vÀl fÄr anses klart bÀttre Àn BHA,BHT som de flesta anvÀnder.

Ja, Ann- Katrin, du har sÄ rÀtt sÄ! [set2/aim2/aim2/y15.gif]
Man blir lÀtt en hönsmamma!. Visst Àr hon klok har kommit pÄ alldeles sjÀlv att
man kan sÄlla bort vissa mÄl mat, frÀmst förmiddagsmÄlet som innehÄller Axess,
har ingen större aptit före kl 10. Man blir ju ganska förvirrad av att försöka tyda nÀringsinnehÄllet pÄ fodersÀcken. Det stÄr EU- godkÀnda antioxidanter, att de inte kan skriva att det Àr propylgallat och citronsyra!. Ser man pÄ listningen av animaliskt protein fÄr man en uppfattning av att det innehÄller ganska ok eftersom de stÄr som första ingrediens: Kyckling, nöt, gris och köttmjöl.... Vad betrÀffar BHA och BHT, hur mÄnga foder innehÄller dessa hemska kemikalier förutom RC?? ( kan inte komma pÄ nÄgra andra)
Ger i den hemlagade dagligen halv dos av Standardts immun och benmjöl samt salmopet olja eller standardts fiskolja, brukar vÀxla mellan dessa. Tror att det blir bra vÀrden av vitaminer o mineraler för att balansera det sÀmre innehÄllet i torrfodret. [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n mar 02, 2009 0:15 
AnvÀndarvisningsbild

Har du provat nordichundfoder det gjorde susen pÄ min lilla höna. mycket bra avföring, hon Àter 2ggr dag och bajsa 2ggr lagom fast avföring, dessutom Àr hon lagom i hull nu.
http://www.nordichundfoder.com
absolut vÀrt att prova.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n mar 02, 2009 11:21 

kim skrev:
Har du provat nordichundfoder det gjorde susen pÄ min lilla höna. mycket bra avföring, hon Àter 2ggr dag och bajsa 2ggr lagom fast avföring, dessutom Àr hon lagom i hull nu.
absolut vÀrt att prova.

Ja, har Àven Nordic+ som komplement nÀr jag kÀnner mig lite lat med att blanda sjÀlv! Visst hon Àter vÀl detta ca varannan gÄng. Har Àven provat Klass och Bravo, men dessa vÀgrade hon att befatta sig med! [set2/aim2/aim2/y7.gif] . Men det Àr det hemlagade baserat pÄ BARF- kött som gÄr hem till mattes lilla bortskÀmda odÄga! eller sÄ Àr det just det att hon Àr ovanligt klyftig och vet vad som Àr bÀst! [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n mar 02, 2009 15:50 
AnvÀndarvisningsbild

Pia och Sassa skrev:
kim skrev:
absolut vÀrt att prova.

Ja, har Àven Nordic+ som komplement nÀr jag kÀnner mig lite lat med att blanda sjÀlv! Visst hon Àter vÀl detta ca varannan gÄng. Har Àven provat Klass och Bravo, men dessa vÀgrade hon att befatta sig med! [set2/aim2/aim2/y7.gif] . Men det Àr det hemlagade baserat pÄ BARF- kött som gÄr hem till mattes lilla bortskÀmda odÄga! eller sÄ Àr det just det att hon Àr ovanligt klyftig och vet vad som Àr bÀst! [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Bravo och klass befattar sig inte min lilla höna sig med,
Du har en smart hund som vet vad som en hund ska Àta.
torrkulor kan man ju ha som mellanmÄl i skogen tycker Peggy.
I bland vill hon ha av den storas uppblötta Doggy kulor hon kÀnner vÀl nÀr det behövs lite bukfylla.

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 9 inlĂ€gg ] 

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: