Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 11 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2  NĂ€sta
  UtskriftsvĂ€nlig version

Hur mÄnga hundar har ni?
Författare Meddelande
InlĂ€ggPostat: sön aug 29, 2010 21:14 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 55
Jag Àr bara lite nyfiken om hur mÄnga hundar ni har, om det Àr samma ras pÄ alla och om ni har uppfödning eller inte?
Jag Àr ju sÄ sugen pÄ att ha en till, men mÄste ju vÀnta tills min gosse blir större,,,eller sÄ kanske man kan ta en omplaceringshund som det blir en bra Äldersskillnad mellan dem.
Vad tycker ni?
Hur stor Älders skillnad har ni pÄ era vovvar?

Re: Hur mÄnga hundar har ni?
InlĂ€ggPostat: mĂ„n aug 30, 2010 9:44 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 556
Är sĂ€rbo med tvĂ„ vita Ă€lghundar =)
Yngsta (tik) Ă€r 5 mĂ„n o hon bor hos mig ibland, den Ă€ldsta (hane) Ă€r 9 Ă„r. Har haft tvĂ„ storpudel hanar tidigare (inte samtidigt). Ännu tidigare i mitt liv har jag haft tik o hane - syskon + en omplacerad bernersennen tik. Tror det var tvĂ„ Ă„r mellan syskonparet (tibenask terrier) o bernern. Är inte uppfödare. Jag personligen tĂ€nker inte sĂ„ mycket pĂ„ Ă„lder men visst kan jag tĂ€nka mig det finns flera fördelar med att vĂ€nta om man har en valp o tĂ€nker pĂ„ att skaffa en till hund - vare sig det handlar om ny valp eller omplacering.

€ Slutligen blir de accepterade som alldeles sjÀlvklara.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: mĂ„n aug 30, 2010 16:44 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 91
Jag har tre storpudlar, mor och tvÄ av hennes barn.

Jag har kennel men den vilar för tillfÀllet dÄ Lisa inte uppfyller mina krav för att avla pÄ.

Bus Àr nu nio Är Tudde Àr sex och Lisa Àr fyra och ett halvt Är.

Jag rekomenderar att din hund ska i varje fall över Äret gÀrna Àldre innan du skaffar nÀsta hund det blir mycket enklare dÄ för dÄ har du fÄtt ordentlig kontakt och ordning pÄ din första hund.

Jag hade frÄn senaste kullen en hane kvar till han var Äret sÄ han och Lisa hade ju varandra och hade jÀttekul i hop men Lisa visste inte hur man leker varken med leksaker eller oss mÀnniskor. Vi var ju inte intressanta tyckte hon.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons sep 08, 2010 14:12 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 92
Jag Àger 6st har 3st toy/dvÀrg ute pÄ halvfoder.
4st 2 dvÀrg o 2 mellan bor hos mig, 1 toy bor hos min dotter och den sista Àr en Harlekin dvÀrg-kille som kommer hem i mÄnadsskiftet sept/okt och som jag söker foderhem till. Han kommer att ha SKK stamtavla. [smilisar/agreement5.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: ons sep 08, 2010 23:01 

InlÀgg: 6
Jag har 3 Storpudlar,en Àr 12 Är en Àr 6 Är och pappa till min 2-Äring.
Jag Àlskar mina hundar,men jag kommer aldrig mer ha fler Àn en hund.Det Àr en vÀldig skillnad att ha flera hundar,det krÀver oerhört mycket tid av en. jag vill att alla min hundar ska aktiveras sÄ det tar en stor del av min fritid,men jag tycker att det Àr kul att hÄlla pÄ,men fÄr ibland dÄligt samvete av att jag inte hinner med.
Att skaffa hund nr.2 ,dÄ bör den andra hunden vara vuxen och ha en grundlydnad,för dom Àr snabba att ta efter alla olydiga sidor.
Jag Àr ingen expert utan pratar av egen erfarenhet.
Lycka till ! [smilisar/animals11.gif]

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tor sep 09, 2010 22:48 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 80
Jag har fem hundar! Fyra mellanpudlar och en dvÀrgschnauzer. DvÀrgschnauzern Hugo Àr 7,5 Är, Vincent 4,5 Är, Max 3,5 Är, Hoppe 3 Är och Boss 10 mÄnader. Jag har mina ganska tÀtt men det fungerar bra. Har ingen uppfödning men mÄnga tror det nÀr vi kommer gÄende med fem hundar.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: fre sep 10, 2010 22:03 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 55
Tack för era svar, kul att höra Äldersskillnad och tips :)

InlĂ€ggPostat: lör sep 11, 2010 18:02 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 386
Jag har tvĂ„,. Albin vit dvĂ€rgpudel, fyra Ă„r och Pixie grĂ„ toypudel, sex mĂ„nader. Hade Emil vit dvĂ€rgpudel ocksĂ„ fram till i mars, dĂ„ han avlivades [smilisar/sad13.gif] Han var knappt tvĂ„ Ă„r Ă€ldre Ă€n Albin och det kĂ€ndes i efterhand som att det var för tĂ€tt emellan dem. Det kĂ€nns mycket bĂ€ttre med 3œ Ă„r emellan som med Albin och Pixie, han Ă€r riktigt vuxen och kan uppfostra henne riktigt bra. Sen Ă€r det sĂ€kert ocksĂ„ sĂ„ att jag har lĂ€rt mig vĂ€ldigt mycket pĂ„ de hĂ€r snart sex Ă„ren som jag haft hund och dĂ€rför hanterar det mesta pĂ„ ett bĂ€ttre sĂ€tt [set2/aim2/aim2/y6.gif]

Än har jag ingen uppfödning, men det kanske kanhĂ€nda blir det i framtiden. Jag har Pixie pĂ„ halvfoder och hon ska ha en kull hos den uppfödaren först, sen fĂ„r vi se om jag törs... [set2/aim2/aim2/y15.gif]

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis sep 21, 2010 16:07 

InlÀgg: 73
Vi har nu tvÄ hundar! Jag trodde nog inte det skulle bli sÄ dÄ vi skaffade Tekla men nu har vi lilla Muffins hemma ocksÄ. Muffins Àr en kanintax. Lite vÀl nÀra i Älder blev det dÄ Tekla inte Ànnu fyllt 2 Är, men hittills verkar de ha kul tillsammans.

Profil Skicka e-post  

InlĂ€ggPostat: tis sep 21, 2010 21:08 
AnvÀndarvisningsbild

InlÀgg: 46
Jag har "bara" en mellanpudel pĂ„ snart tvĂ„ Ă„r. Börjar bli sugen pĂ„ en liten valpplutt, men det fĂ„r vĂ€nta. Är inte rĂ€tt tid att skaffa en liten valp nu. MĂ„ste fĂ„ ordning pĂ„ mig sjĂ€lv först.. [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

Visa inlĂ€gg nyare Ă€n:  Sortera efter  
Ny trĂ„d Svara pĂ„ trĂ„d  [ 11 inlĂ€gg ]  GĂ„ till sida 1, 2  NĂ€sta

Alla tidsangivelser Àr UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 2 gÀster

Du kan inte skapa nya trÄdar i denna kategori
Du kan inte svara pÄ trÄdar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlÀgg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: