Re: Ang valphänvisningen.
| Författare |
Meddelande |
|
porslinspudel
|
Postat: sön aug 30, 2009 8:21 |
|
|
|
Kritik måste man klara av att ta! Och går man ut med att man ska ha annonsforum, så får man antingen informera om att det inte funkar pga olika saker (man måste inte gå in på detaljer), eller acceptera att de som försöker använda funktionen blir missnöjda när det inte fungerar som utlovat.
Jag köper inte att man ska acceptera att det inte fungerar bara för att någon gör det på sin fritid. Hinner man inte med uppgifterna man frivilligt tagit på sig får man kanske dra ner på dem? Funkar det inte med tex annonsforumet för att ingen har ork eller tid att uppdatera etc så är det kanske bättre att ta bort det?
Jag tog för givet att det fungerade med uppdateringar etc i somras, så jag var inte inne och kontrollerade förrän efter några veckor. När man har en valpkull hinner man inte precis sitta vid datorn hela dagarna.
Ett tips: Det blir väldigt tungrott för den ansvarige om denne måste gå igenom och godkänna annonserna innan de läggs ut, sent om sider. Det är kanske bättre om man får lägga ut annonserna och uppdateringarna själv och lita på att folk är hederliga och möjligtvis ändra något i efterhand. Det står ju uttryckligen i reglerna vilka som får annonsera och det finns en mall man ska använda.
_________________ Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
|
|
| Upp |
|

|
Anna och Indy
|
Postat: sön aug 30, 2009 10:41 |
|
|
|
Jag har inga problem att ta kritik och har alltid haft tanken att man ska kunna lösa det man får kritik för, vilket också varit min målsättning här på Pudelforum. Det är dock väldigt svårt att lösa ett "problem" som man inte ens vet existerar, eller hur?
OM jag hade haft en aning om att någon skickade in uppdateringar skulle jag självklart ha ordnat det, och jag vidhåller att det inte är så svårt att skicka ett PM och tala om det. ALLA annonser som funnits har jag lagt upp samma dag jag sett dem, men några uppdateringar har jag faktiskt inte sett. Jag är ledsen att det blivit fel med din annons, och det man kan lära sig av det är att bara bli bättre. Det beror faktiskt inte på elakhet som din uppdatering kommit bort utan alla gör så gott de kan!
/Anna
_________________ "Hjälp! En vildpudel tänkte jag innan ägaren dök upp bakom ett träd" Silverpudel.com
|
|
| Upp |
|
|
porslinspudel
|
Postat: tis sep 01, 2009 7:04 |
|
|
|
Jag har inte påstått att du, eller någon annan, har låtit bli att uppdatera pga elakhet. Nu börjar det närma sig sandlådenivå tycker jag...
Jag försökte uppdatera min annons flera gånger i somras, genom att trycka på svars-knappen, men uppenbarligen är det något som inte fungerar. Vad det beror på är inte upp till mig att avgöra, men jag har redan gett ett förslag på hur man kan lösa problemet.
Jag lägger ner det här nu, både framtida annonseringar (om inte systemet förbättras markant) och "diskussionen".
_________________ Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
|
|
| Upp |
|
|
Anna och Indy
|
Postat: tis sep 01, 2009 12:54 |
|
|
|
Jag tycker verkligen att det är tråkigt att du känner så, men förstår fortfarande inte varför du inte skickade iväg ett PM till mig när det inte fungerade. Jag hade kunnat lösa problemet direkt om jag visste att det fanns ett problem. Att svara-knappen inte fungerar är för att det inte var någon tanke att det skulle skrivas några svar på förmedlingssidan utan att det enbart skulle vara en förmedling.
Det är tråkigt att du känner att det närmar sig sandlådenivå, för det har inte varit min avsikt. Men tonen du haft i dina inlägg har inte varit särskilt trevlig utan väldigt anklagande, och om du är irriterad eller sur kan jag tänka mig att du tolkar mina inlägg värre än vad de är menade att vara.
/Anna
_________________ "Hjälp! En vildpudel tänkte jag innan ägaren dök upp bakom ett träd" Silverpudel.com
|
|
| Upp |
|