Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 5 inlägg ] 
  Utskriftsvänlig version

Hon har blivit så konstig?!?Långt
Författare Meddelande
InläggPostat: tis mar 09, 2010 17:09 

Har en och toy pudel tik på 7 år som har bytt beetende på sista tiden,jag och min kille blev särbo för ett år sen så nu är det bara Tess och jag.
Jag är sjukskriven och har varit i 3 år snart så jag tillbringar mycket tid med Tess,vi går ut 4 gånger om dagen varav en är på en timme typ..
nu till problemet,jag bor i en etta så det är inte stort och nu har Tess börjat visa nervösa problem varje dag..Det kan vara att hon förföljer mig runt i lgh(som inte är så stor ) och måste vara där jag e..Jag lämnar henne själv några dagar i veckan annars är hon med hela tiden.Det verkar som hon kan bara koppla av när jag lägger mig i soffan å glor på tv,då snarkar hon djupt [smilisar/aloofandbored12.gif]
Tror hennes problem inte är att hon är sjålv någon gång ibland,utan hon är mer nervös när jag e hemma än själv..

Vet inte vad jag ska göra för att hon ska slappna av,Tog fram strykbrädan för en månad sen och den gick såklart sönder å föll med ett brak så varje gång jag tar fram den så darrar hon som ett asplöv och försöker fly..Har börjat med godis sök när strykbrädan åker fram och det funkar väl...Men nästan den oron hon visar då kan hon visa fast det är en vanlig dag och inget händer,hon ska inte vara själv eller dyl.
Hon är typ bara sig själv om jag är i soffan..
Till och med på kvälls promenaden märker jag ett nervösare tempo..Hon har aldrig varit så innan...
Vet inte varför hon blir nervösare,tycker personligen att hon kunde inte ha ett bättre hundliv...Men nånstans har det ju blivit fel?????
Nån som har en idé? [smilisar/animals11.gif]

Profil Skicka e-post  

Re: Hon har blivit så konstig?!?Långt
InläggPostat: tis mar 09, 2010 22:50 
Användarvisningsbild

Är du säker på att hon är frisk? Ont i halsen, öronen, magen? Hundar kan få alla möjliga konstiga symptom och de är ofta duktiga på att dölja om de har ont. Ser hon som hon ska? Är hon prcd-testad?

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis mar 09, 2010 22:55 
Användarvisningsbild

Tycker du ska nonchalera henne när du stryker. Om du ger godis då så kanske du till och med förstärker att det är läskigt. Var som vanligt bara. Kanske du kan låta brädan stå framme ett tag också?

Med det andra så verkar hon bevaka dig. Låter lite märkligt om det var ett år sen ni flyttade isär och det kommer nu. Kan du inte säga åt henne att gå och lägga sig emellanåt? Tvinga henne att ligga stilla en stund då och då?

Tror du hon kan må dåligt så att hon är orolig av den anledningen?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons mar 10, 2010 13:49 

nej,hon är fullt frisk förutom patella lux.men annars inget fysiskt..
Ja hon kanske bevakar mig men hur löser jag det problemet? Lustigt att hon blivit så här.. [smilisar/animals11.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor mar 11, 2010 16:25 
Användarvisningsbild

Märkligt! Jag skulle också å ena sidan tänka sjukdomar som inte ger så tydliga tecken förutom att hon inte kan koppla bort det som är obra. Å andra sidan så skulle det kunna vara något som hänt runt i lägenheten/bostadsområdet som skrämt "skiten" ur henne.

Det finns helt säkert skäl till förändringen hos henne.

Jag skulle heller inte belöna henne när jag tar fram strykbrädan för som nån skrev, utan snarare så skulle jag behålla strykbrädan framme hela tiden så hon lär sig över tid att den inte lär attackera eller göra höga ljud plötsligen [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]