Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 11 inlägg ]  GÃ¥ till sida FöregÃ¥ende  1, 2
  Utskriftsvänlig version

Re: Försäkring...
Författare Meddelande
InläggPostat: tis jan 05, 2010 16:44 

Vet inte exakt.... men istället för ett fast belopp får man där ut en procentsats... beror ju lite på om man har nån bonus och så.. men min första hund opererade bort en juvertumör när hon var tretton och då fick jag 80% ersättning ändå trots åldern..dvs nästan hela tryggheten kvar.. ( och hunden var som ny efter tre dar och levde vidare pigg och glad i tre år till)

Kan till viss del förstå att ersättningen sjunker... men å andra sidan så utsätter man inte en gammal hund för extremt dyra behandlingar heller kanske - samtidigt kan det väl inte vara meningen att man bara ska ta bort sin hund som annars är pigg för tex en juvertumör eller en livmoderinflammation och tycker absolut man ska ha rätt till bra ersättning oavsett ålder. Det är ju veterinärens sak att bedömma om vård är berättigad - inte försäkringsbolaget. I mina gamla hundars fall så har åldern inte ens varit uppe för diskussion för den vård de behövt - den har varit helt självklar och de har återhämtat sig snabbt.

Det skiljer ju jättemycket på olika raser oxå - min samojed på 14 år kan ju vara i samma fysiska ålder som en grand danois på 8 år.. diskreminering av folk som väljer sunda långlivade raser och tar väl hand om dem och betalar dubbelt så många premier är vad det är.. Agria däremot gör ju skillnad på ras.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 11 inlägg ]  GÃ¥ till sida FöregÃ¥ende  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]