Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 7 inlägg ] 
  Utskriftsvänlig version

bra köpställen
Författare Meddelande
InläggPostat: mÃ¥n aug 03, 2009 15:40 
Användarvisningsbild

Om två veckor ska jag åka och hälsa på en uppfödare, och sen får vi se om det blir en liten pudel hos oss [set2/aim2/aim2/y16.gif] Men självklart så har jag ju redan börjat titta på olika tillbehör, och då mest till pälsen. Var köper ni era saker? Ge gärna tips om bra nätshopping och "riktiga" djuraffärer. Jag bor i nyköping, men är ofta i sthlm så det bör vara häromkring.

Profil Skicka e-post  

Re: bra köpställen
InläggPostat: mÃ¥n aug 03, 2009 16:59 
Användarvisningsbild

Kul med en ny liten valp [set2/aim2/aim2/y2.gif]
Jag köpte "bas" grejerna som jag visste att jag skulle behöva ha när valpen kom hem via Häromi. http://haromi.se/
Jag köpte bland annat 100-pack med tuggben (guldvärt kan jag lova)
Pudelkam och öronrens och klotång, sånt som man vet att man måste ha, och en sån där ställbar vatten och matskål. Väldigt praktiskt när man kan höja den (om man nu har en stor pudel förstås :).

Valpkoppel hade vi sen innan och när han blev äldre så tog vi med honom in till djuraffären, tycker att det är mycket lättare när man kan prova.

Lycka till med inköp och den lilla valpen.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mÃ¥n aug 03, 2009 17:23 
Användarvisningsbild

Välkommen hit! [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Jag kan rekommendera Pudelparadiset: http://www.butik.trimkompaniet.com/ Mia föder upp pudlar och har trim, hon är riktigt duktig och svarar också på frågor via mejl om så är. Jag har fått jättebra hjälp!

Vet man precis vad man ska ha så har Rödets gård bra priser: http://www.rodetsgard.se/ tyvärr är sidan utan bilder och beskrivning av varorna. Men om man ringer så hjälper ägarna till.

Det är en bra idé att gå en pälsvårdskurs så småningom, Pudelklubben ordnar såna över hela landet. Där får du lära dig allt du behöver och får även bra tips och råd om utrustning.

Pudeltrassel Min NYA pudelblogg

AnnaLavinia Min syblogg

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mÃ¥n aug 03, 2009 17:42 
Användarvisningsbild

Jag köpte mina grejer på parma.com eller parma.se, kommer inte ihåg vilket. De var helt klart billigare än de övriga som jag jämförde med.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons aug 05, 2009 9:10 
Användarvisningsbild

Tack för tipsen! Jag har en hund nu, så "småsakerna" har jag redan hemma. Men detta blir min första valp eftersom Ludde flyttade in när han var två år.

Skulle ni rekommendera att man köper ett valp koppel, eller kan man ta ett av de hundra som ligger hemma och skräpar? Och vilka halsband är bra? ska man ha ett "fast" halsband eller kan man ha ett halvstryp?

Finns det någon bra väska till valpen? Typ som en ryggsäck så att man kan ta med valpen på långa promenader och stoppa ner h*n i när h*n blir för trött för att gå.

kommer ni på något mer som är bra att ha så är det bara att ösa på [set2/aim2/aim2/y16.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons aug 05, 2009 9:33 
Användarvisningsbild

Jag skulle inte ha varken stryp eller halv stryp på en valp. Eftersom att det kan kännas lite obehagligt. Valpen ska ju tycka om att ha kopplet på sig.
Vi hade ett vanligt litet halsband som man kunde ställa in efter att han växte. Funkade jätte bra. Om du redan har grejer hemma som passar så behöver du ju inte köpa nytt.

Kan man inte få se lite bilder på valpen? [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor aug 06, 2009 15:35 
Användarvisningsbild

Jenn skrev:
Jag skulle inte ha varken stryp eller halv stryp på en valp. Eftersom att det kan kännas lite obehagligt. Valpen ska ju tycka om att ha kopplet på sig.
Vi hade ett vanligt litet halsband som man kunde ställa in efter att han växte. Funkade jätte bra. Om du redan har grejer hemma som passar så behöver du ju inte köpa nytt.

Kan man inte få se lite bilder på valpen? [set2/aim2/aim2/y2.gif]

Det är ju klart att ett fast halsband är bättre i början! Det borde jag kunnat lista ut själv, men sen jag bestämde datum för träff med uppfödaren så kan jag inte tänka så långt [set2/aim2/aim2/y11.gif]

bilder kommer när jag vet vilken valp som blir min (och när jag har lärt mig hur man lägger upp bilder). Inget är ju bestämt än...

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]